Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
Zauważyłem, że linię Olsztyn-Pisz-Ełk czasem obsługuje SA106 + bonanza. A ostatnio nawet trasę Szczytno-Olsztyn obsługiwał SM42 + dwie bonanzy. Sytuacja rzadko spotykana na tej linii.
Hubi pisze:Zauważyłem, że linię Olsztyn-Pisz-Ełk czasem obsługuje SA106 + bonanza.
SA106 + wagon to raczej norma na trasie Olsztyn - Pisz - Ełk. Ciekawostką ostatnich tygodni są za to pojedyncze przypadki obsługi pociągów tej relacji zestawieniem SA133+SA106.
Załączniki
6 stycznia 2012 r. Ruciane-Nida. SA133-015 i SA106-007 w obsłudze pociągu osobowego nr 9626 rel. Ełk - Olsztyn.
Aż taka frekwencja tam była? Jak ostatnio widziałem SA133 przez Pisz wyjeżdżało z Ełku może z 5 osób. Z tej fotki wynika że Olsztyn albo ma już za dużo szynobusów albo słabo nimi gospodaruje bo na fotce mógł jechać SA106 + Bh a w tym czasie SA133 mógłby np. obskoczyć Braniewo gdzie podobno gania SU42 + wagon.
W zeszłą niedzielę pojechaliśmy z R-N (10.51) do Olsztyna na małe zakupy.
W kierunku Olsztyna jeden SA 133- frekwencja 80% miejsc siedzących.
Powrót 16.13 SA 106+Bh - frekwencja do Szczytna niemal 100% siedzących,a dalej ok. 70-80%.
Propos powyższego zdjęcia, przy okazji mam pytanie: czy każdego towarowca puszczają 'nad peronami'? Taki jest regulamin ruchu na stacji? Bo nigdy nie widziałem, żeby pociągi towarowe przewijały się pomiędzy peronami.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Dziś przestała istnieć obrotnica znajdująca się na stacji Olsztyn Główny, tym samym zamyka się pewien rozdział historii kolei w Olsztynie.
Najpierw przestała istnieć Parowozownia, w której jest sortownia śmieci, teraz obrotnica. Dobrze, że pozostaje jeszcze wieża i żuraw wodny.