RPO do NPR, czyli co będzie modernizowane w latach 2007-2013

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Radek
InterCity
Posty: 303
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

RPO do NPR, czyli co będzie modernizowane w latach 2007-2013

Post autor: Radek »

1. odcinek Szymany - Szczytno
2. odcinek Kętrzyn - Ełk
3. odcinek Nidzica - Olsztyn
4. odcinek Olsztyn - Szczytno
5. linia Czerwonka - Ełk

Skromny plan inwestycyjny PLK na lata 2007-2013
http://www.plk-sa.pl/pliki//prezentacje ... urskie.pdf
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

50% to jakies fanaberie...

Elk-Ketrzyn - ile lat mozna sztukowac te linie... 5-10-15 ? No i po co? Zmiana szlakowej do 120 km/h? N.G. trwalaby znacznie krocej i wyszlaby chyba taniej.
Olsztyn-Szczytno-Szymany - fajnie z tym lotniskiem, ale czemu nie zrobic znacznie gorszej Szczytno-Pisz (chocby Kolonia-Pisz)?

Rozsadniejsze punkty: Czerwonka - Elk. Niech chociaz zrobia Mragowo-Mikolajki i bedzie lux. Olsztynek tez sie prosil - wreszcie jest decyzja...
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Strona 15 w/w planu:
Linia 219 OLSZTYN GŁÓWNY – EŁK odcinek Szczytno – Ełk
łączna dł. odcinka do modernizacji 44,078 km,
koszt rewitalizacji 66,1 mln zł,
efekt:
• eliminacja istniejących ograniczeń do V=20 km/h,
• przywrócenie prędkości V=70 km/h na całej długości Olsztyn – Ełk,
• przywrócenie warunków do kursowania pociągów pasażerskich na całej linii,
• skrócenie czasu przejazdu o 30 min.
Jednak dlaczego odcinek ten nie jest wpisany do ogólnego wykazu linii do rewitalizacji (str. 8 )?
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Z tego samego powodu, co Lipusz-Bytów. Jak dla mnie to są pobożne życzenia.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Mateusz Rogowski
Towos
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2005, 12:19
Lokalizacja: Gdynia- Bory Tucholskie

Post autor: Mateusz Rogowski »

A czy wiecie coś o lini Pruszcz Gdański- Kolbudy, ponioć mają uzupełnić ubytki i ma chodzic towarowy, czy to prawda??
Pozdrawiam Mateusz :!:
Poszukuję wszystkiego o lini 215, stacji Czersk oraz Magistrali Węglowej.
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Witam!Podobno na linii Kolbudy-Pruszcz Gdański prowadzony jest ruch drenzynowy!WIĘCEJ NA WWW.DREZYNY.PL co do ruchu towarowego to nic mi na ten temat nie wiadomo.Jakiś czas temu słyszałem,że osunął się nasyp koło Kolbud.To wszystkie informacje jakimi dysponuję na temat tej linii!Pozdrawiam :lol:
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Mateusz Rogowski pisze:A czy wiecie coś o lini Pruszcz Gdański- Kolbudy, ponioć mają uzupełnić ubytki i ma chodzic towarowy, czy to prawda?
Nieprawda.
L.L.
boo
Towarowy
Posty: 13
Rejestracja: 19 wrz 2005, 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: boo »

wszystko to są pobożne życzenia, jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić planistów mamy w Polsce od groma, co roku przewalają się one w tv, gazetach czy w radiu jestem już zmęczony tym jak otwieram gazete i widze kolejne mżonki typu kolejny plan modernizacji jakiejś linii kolejowej, budowa nowego mostu- na to wszystko plany są ale nasze władze nie potrafią niestety ich zrealizować. Sam przykład Warszawy która jest niby najbogatsza, najbardziej prężna w rozwoju itd,itd... a niepotrafi sobie poradzić z ciągnącą sie latami budową metra, mostu północnego czy budowanego od kilku(!!!) lat wiaduktu na jednym z głównych skrzyżowań w mieście, a to przecież stolica... Nagle pojawiają się w miare przejezdne, remontowane linie na Warmii i Mazurach... ale bez pociągów...ciekawe kto wziął forse za te mżonki???
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Jak dobrze pójdzie, to będziemy mieli w tym roku jednynie remont kilku kilometrów linii 213.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
-Bartek-
Towarowy
Posty: 23
Rejestracja: 22 mar 2006, 14:33

Post autor: -Bartek- »

Ale się cieszę ze Szczytno - Olsztyn i Szczytno - Szymany :D
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

• 11.04.2005 Marszałek Województwa Warmińsko – Mazurskiego przedstawił wykaz
linii kolejowych, zdaniem Samorządu istotnych z punktu widzenia podniesienia
spójności regionu :
– Linia nr 38 na odcinku Ełk – Kętrzyn;
– Linia nr 216 na odcinku Nidzica – Olsztyn;
– Linia nr 223 na odcinku Czerwonka – Mrągowo – Ełk;
– Linia nr 353 na odcinku Jabłonowo – Biskupiec Pomorski;
– Linia nr 353 na odcinku Czerwonka – Korsze
Nie ma Olsztyn - Szczytno - Pisz, Olsztyn - Elbląg. Że Pisza to rozumiem :( , ale czy Marszałek aż tak nie lubi Elbląga, czy może chce sprzedac go Pomorzu.
oraz uznając za niezbędne wykonanie robót na następujących liniach:
– Linia nr 219 na odcinku Olsztyn – Szczytno
województwa warmińsko – mazurskiego
O jednak jest Szczytno. Czyżby niespójne myślenie w marszałkowskiej ekonomicznej głowie. Szymany? LOTNISKOWA PROPAGANDA. Choć fajnie by było gdyby wyszło. Przynajmniej miejscowi by pojeździli z roczek (patrz Nysa - Brzeg)

Poza tym PLK inwestuje w Szczytno no wniosek Marszałka, a PR-y zawieszaja jutro trzy pociągi ne tej trasie również dzięki działaniom Marszałka.

Jakże pojaśniało moje oblicze, gdy na następnej stronie z mapie województwa zobaczyłem wśród odcinków do rewitalizacji Pisz - Ełk (poza tym Gutkowo - Braniewo, Czerwonka - Korsze). Tylko czemu w innym miejscu o nich ani slowa. Może mapkę robił kto inny.

Tak więc dane w zaprezentowanym PLK-owskim dokumencie są troche niespójne.

I szkoda tylko Nadzalewówki (+31 III 2006)
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

Po przeanalizowaniu danych z prezentacji wywnioskowałem, że chyba coś z Piszem mialo by być.

Na linie Olsztyn - Szczytno (-Ełk) napisali 44 km i przeznaczyli 66 mln zł, a w sumie między Szczytnem a Olsztynem to nie jest aż tak źle. Dla porównania Czerwonka - Elk 121 km i 147 mln.

No i skrócić czas między Szczytnem a Olsztynem o 30 min to by pociąg musiał jechać 21-28 min. Czyli handlowa ponad 120 km/h :D

Panowie i Panie! Trzymamy kciuki!!!
Awatar użytkownika
Janek
Przyspieszony
Posty: 94
Rejestracja: 16 kwie 2005, 09:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Janek »

Leszek Lewiński pisze:
Mateusz Rogowski pisze:A czy wiecie coś o lini Pruszcz Gdański- Kolbudy, ponioć mają uzupełnić ubytki i ma chodzic towarowy, czy to prawda?
Nieprawda.
No to ciekawe kto tu teraz kłamie?
Dyżurny z Kartuz a także zapędzający się tam drogowcy mówią zgoła co innego.
Prośba o wyjaśnienie faktu rozbieżnych wypowiedzi w tym temacie.


Pozdrawiam
Janek "KLK"
Pozdrawiam
miklosz

Post autor: miklosz »

No to skoro składamy pobożne życzenia - to dla mnie priorytetem jest odbudowa linii Wrzeszcz - Stara Piła i jej elektryfikacja - i SKM do Kartuz :D
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Janek pisze: [Dyżurny z Kartuz a także zapędzający się tam drogowcy mówią zgoła co innego.
Prośba o wyjaśnienie faktu rozbieżnych wypowiedzi w tym temacie.
Fakt, dyżurny ruchu i toromistrz to są ludzie, którzy "wiedzą najlepiej"... :wink:
L.L.
ODPOWIEDZ