Kętrzyn-Węgorzewo

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Może spróbujmy inaczej - w jakim miejscu w Polsce (stacja, linia kolejowa), koledze Stellwerk nie psuje się nastrój i jest dobrze ?
Mam nadzieje że otrzymamy odpowiedź na to pytanie....
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

np na (juz nieużywanej) stacjii w Klarysewie
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Budynek piękny i zadbany, gdyż zapewne w rękach prywatnych, ale od dziesięcioleci nie ma tam kolei, więc to chyba jakaś pomyłka.
Myślę o istniejących liniach kolejowych i budynkach stacyjnych....
Piotrek
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Piotrek »

Ja również odbyłem podróż w relacji Kamionek Wielki - Kętrzyn - Węgorzewo - Kamionek Wielki. Uważam uruchomienie tego połączenia za wielki sukces kilku osób i wole gminy Węgorzewo. Również we wsparcie tego połączenia powinien włączyć się Urząd woj. warminsko - mazurskiego.
Moją pierwszą podróż do Węgorzewa odbyłem 1 lutego 1995r. spałem u dyżurnej ruchu w budynku dworca w Ketrzynie, poć zdawczy z Korsz przyjeżdżał ok. 4:00 i zostawiał wagony przeznaczone do stacji Kętrzyn. W Węgorzewie byłem ok. 7:00 udało mi się tylko zrobić foto dworca. Nastepną podróż odbyłem 14 czerwca 1995r zamiast klasycznego brankardu do składu dołączony był osobowy "ryflak" pełniący role brankaru w którym jechała drużyna manewrowa. Pociąg ciągnęła tak jak w lutym SM42-508. W załaczeniu 2 fotki składu z Wegorzewa. Jak widac na załaczonej fotografii są jeszcze relikty wiat zejściowych do tunelu na peronie I, w październiku 1998r. podczas przejazdu parowozym Ty2-1279 wejścia do tunelu były już całkowicie rozebrane i założone płytami.
Ps. Dyskusja na temat stanu technicznego stacji Kamionek Wielki która to jest opuszczona przez mieszkońców/ i lub zamieszkiwana okresowo jest zbędna stan budynku stacjnego i szaletów jak na obiekt na tak " drewnianej linni " jest dobry i uważam że jeden z naszych formułowiczów nie czuje klimatu Polskiej kolei wklejając fotke dworca w Klarysewie.
Z poważaniem
Piotrek
Załączniki
Kętrzyn Węgorzewo 2 001.jpg
Ketrzyn Węgorzewo 1 001.jpg
Piotrek
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Piotrek pisze: stan budynku stacjnego i szaletów jak na obiekt na tak " drewnianej linni " jest dobry
No tak, na garbatego to on jest całkiem prosty....
Ty uważasz że stan jest dobry, a moja opinia jest inna.
Piotrek pisze: jeden z naszych formułowiczów nie czuje klimatu Polskiej kolei
Za taki odrapany klimat to ja uprzejmie dziekuję.
Stellwerk

strzał w dziesiątkę

Post autor: Stellwerk »

Tylko w lipcu z połączenia na trasie Węgorzewo-Kętrzyn obsługiwanego przez prywatnego przewoźnika skorzystało 20 tys. pasażerów. Od ubiegłego roku linię turystyczną na tym odcinku obsługuje Grupa SKPL ze Zbierska. I jak się okazuje, pomysł był strzałem w dziesiątkę!

- Z raportów o przewozach w miesiącu lipcu wynika, że pociąg kursujący na odcinku Kętrzyn-Węgorzewo przewiózł już ponad 20 tys. pasażerów - informuje Grupa SKPL. Ambicje Grupy są jednak dużo większe. - Już dziś zastanawiamy się nad rozszerzeniem terminów kursowania pociągu turystycznego od maja do końca września 2015 roku - informuje przewoźnik.

Jak się okazuje z połączeń korzystają nie tyko turyści, ale również mieszkańcy, którzy niejednokrotnie w rozmowach z obsługą pociągu skarżyli się na brak publicznego transportu w tym regionie.
Więcej: wspolczesna.pl
Piotrek
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Piotrek »

20 tys w miesiącu lipcu? coś dużo, jeżeli podzielimy tą liczbe przez 31 dni i 6 poc. dziennie to wychodzi nam 107 osób w pociągu ( 3 pary 6 pociągów).
Piotrek
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Bardzo trafne spostrzeżenie :!: :!:

No więc kontynuujmy te rachunki: w pociągu są 2 wagony czyli w na wagon wypada 50-60 osób, czyli nieco ponad połowa zajętych miejsc siedzących. Ale na obu filmikach zlinkowanych powyżej przez Referee (zwłaszcza na tym drugim), pociąg jest przeraźliwie pusty.

Coś tu nie gra :?: :?: :evil:
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Stellwerk pisze:Bardzo trafne spostrzeżenie :!: :!:

No więc kontynuujmy te rachunki: w pociągu są 2 wagony czyli w na wagon wypada 50-60 osób, czyli nieco ponad połowa zajętych miejsc siedzących. Ale na obu filmikach zlinkowanych powyżej przez Referee (zwłaszcza na tym drugim), pociąg jest przeraźliwie pusty.

Coś tu nie gra :?: :?: :evil:
Nie ponad połowa tylko cały wagon. Zapominasz że wagon 94A trzeba liczyć jak pół wagonu, bo to w rzeczywistości obrzyn z ryflaka/bonanzy. Oczywiście że rachunki wydają się przesadzone. 30-40 osób podróżowało rzeczywiście tymi pociągami w weekendy (zaobserwowane w niedzielę 10.08.2014), ale w tygodniu potok na pewno nie był tak duży. Wsiadając na stacji w Kętrzynie w jednym z wagonów nie było żadnej wolnej czwórki. W te 20000 byłbym w stanie już prędzej uwierzyć na przestrzeni całych wakacji.
Co do samego pociągu- byłem jechałem. Linia nie jest aż tak niesamowita jak się zapowiadała, ale jest ciekawa. Pociąg jedzie przeraźliwie długo i wolno. Liczyłem na prędkość rzędu choćby 40, ale większość trasy pociąg sunie na oko ok. 20 km/h. Postoje pociągu praktycznie wcale nie pokrywają się z dawnym układem stacji i przystanków, przez co dla osób próbujących (jak ja) załapać trochę starego klimatu tej linii z końcowego okresu jej funkcjonowania, będzie to lekki zawód. Na szczęście (akurat w tym przypadku) pociąg jedzie na tyle wolno że można dość dokładnie obfotografować mijane budynki.
Lokomotywa strasznie głośno- aż ogłuszająco i przeciągle trąbi, co wcale nie pasuje do osiąganych prędkości, a nazbyt częste przeszkadza w rozmowie, i po pewnym czasie nieco irytuje. Sam skład w zasadzie miło zaskakuje. Wagony są wygodne (krzyżówka bonanzy z ryflakiem, choć tego drugiego jakby więcej), w pociągu jest czynna toaleta, z wodą, mydłem ręcznikami i papierem. Zamykanie toalety na czas postoju w peronach Kętrzyna, nawadnianie w Węgorzewie, pełna profeska... I po chwili czar pryska. Pociąg rusza, ale hamowania kontrolnego nie widziałem. Może zresztą jest nie potrzebne, bo przy tej prędkości i masie składu zapewne wystarczy hamowanie samą lokomotywą. Przystanki pociągu poza Mazurolandią (drewniany peron), ukryte są w krzakach, a właściwie to ich nie ma... Przy Przystani (a przyglądałem się mocno) nic nie zauważyłem, skacze się chyba na nasyp tuż przed mostem. W Mamerkach jest tablica z rozkładem ale skacze się na ubitą trawę chyba. Przystanki w Gierłoży i Karolewie przy blokach, to jakieś nieporozumienie. Zatrzymanie na przejeździe kolejowym pierwszymi drzwiami, wysadzanie pasażerów. Jeden z takich "zamówionych na żądanie" przystanków przegapił maszynista, no i było cofanie składu o kilkadziesiąt metrów.
Ale ogółem bardzo ciekawa inicjatywa godna solidnych gratulacji! Pociągiem turystycznym jeździ naprawdę sporo osób (nawet po kilkadziesiąt na kurs) i w większości nie są to pryszczaci niedomyci mikole, tylko zwyczajni ludzie.
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Te filmy które linkowałem, również nagrywałem. Frekwencja? Nie będę określał mianem: mizerna, słaba, rewelacyjna, itp.
Podczas nagrania w ostatnim tego dnia pociągu w Gierłoży wysiadły dwie osoby, w Kętrzynie jedna. Nie byłem na innych stacjach za wyjątkiem Kamionka. Ale tych co widziałem, to by się zgadzało, z tym co przyjechało do końca.
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: tomaszo »

@SP45-166 10 sierpnia jechałeś może pociągiem o 12.40 z Kętrzyna i powrót o 14.28 z Węgorzewa? Jeśli tak to musieliśmy się widzieć bo ja też akurat jechałem tymi pociągami. Faktycznie tego dnia jechało ok. 30 osób na pociąg ale z tego co słyszałem od obsługi pociągu tamten weekend był "rekordowy" jeśli chodzi o liczbę podróżnych, więc liczba 20 tys. na cały sezon to już chyba troszkę przy dużo nie mówiąc już o samym lipcu.
ODPOWIEDZ