Kętrzyn-Węgorzewo

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Post autor: Rajmund »

Wytykanie braku odpowiednich certyfikatów i dokumentów w dalszym ciągu uważam za rzucanie kłód pod nogi i przypomina mi panią z okienka w skarbówce,która powiedziała mi że ona jest od przyjmowania dokumentów a nie od tłumaczenia co w nich należy wpisać.
Powiem to delikatniej - nie widzę sprzyjającej aury dla tej inicjatywy ze strony w.w. urzędów.
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Niektórzy z dyskutantów przedstawiają postawę typowego homo sovieticus'a - zawsze, w każdej sprawie istnieć musi "władza" która łaskawie może - lub nie - wydać pozwolenie na daną inicjatywę a dostęp do niej będzie ściśle reglamentowany. Takim ludziom po prostu w głowie się nie mieści, że człowiek może być wolny i odpowiedzialny za swoje czyny i podejmowane działania. Przecież 'prywaciarz' zawsze chce źle i dopóki nie będzie przez "władzę" trzymany na smyczy to będą wypadki, tudzież inne nieszczęścia...
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Zacznę jak przedmówca:
Niektórzy z dyskutantów przedstawiają postawę typowego homo krytykantusa – oj namnożyło się tych homo ……. Ciekawe jakie jeszcze gatunki/podgatunki zostaną tutaj odkryte ?
Ale wracając na serio do tematu – ciągle nie widzą tutaj konkretów. W poprzednich wypowiedziach występują zapisy o:
- jakimś kiepskim rozjeździe,
- nie najlepszym stanie lokomotywy,
- przyczynach leżących po stronie infrastruktury
- o zniknięciu z systemu komputerowego PLK tej linii
I dalej już tylko ogólniki i wszechstronna krytyka.
Ciekawe, ilu tych krytykujących zna szczegóły. Na podstawie ww. ogólników (rodem z prasy bulwarowej) ciężko jest zrozumieć sedno problemu/problemów. Przedstawcie konkretne fakty i argumenty: kto, kiedy i co zrobił ? – zarówno po stronie organizatorów (a tego tutaj nie widzę) jak i po stronie tych złych: zarządców infrastruktury, PLK, UTK i innych. Może wtedy obraz całości będzie wyglądał inaczej.
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Adam Dąbrowski pisze:PLK działa w zakresie ustalonych ram prawnych. Miejsca na improwizację jest tutaj niewiele.
Odnoszę zupełnie inne wrażenie - sposób zarządzania podległym PKP PLK majątkiem wygląda jak jedna wielka improwizacja. Aby nie być gołosłownym:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... i-283.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... jazdy.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... zenia.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rzegu.html

O sprawach tak oczywistych jak stan USRK w Babach czy przestrzeganie procedur w wykonaniu pracowników PLKi w Szczekocinach czy na linii Szczecinek - Słupsk nie wspominając.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Łukasz Jamroz pisze:
Adam Dąbrowski pisze:PLK działa w zakresie ustalonych ram prawnych. Miejsca na improwizację jest tutaj niewiele.
Odnoszę zupełnie inne wrażenie - sposób zarządzania podległym PKP PLK majątkiem wygląda jak jedna wielka improwizacja. Aby nie być gołosłownym:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... i-283.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... jazdy.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... zenia.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rzegu.html

O sprawach tak oczywistych jak stan USRK w Babach czy przestrzeganie procedur w wykonaniu pracowników PLKi w Szczekocinach czy na linii Szczecinek - Słupsk nie wspominając.
Łukaszu, zauważyłeś, że swoim postem dokładnie potwierdziłeś moje słowa? :smile: PLK działa w zakresie ustalonych ram prawnych, a improwizacja powoduje coraz częstsze interwencje UTK (na których temat też mam swoje zdanie, ale to inna dyskusja). Swoją drogą doszukanie się relacji między zarządzaniem majątkiem PLK a publikacją sieciowego rozkłady jazdy wymaga dużego wysiłku...

A jeśli chodzi o wymienione przez Ciebie wypadki (choć nie wiem, co wspólnego mają akurat z przypadkiem Węgorzewa), to jesteś przekonany, że w obu przypadkach nieprawidłowości leżały tylko po stronie PKP PLK S.A.?

Pozdr.

AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Darek
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 28 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Darek »

bastard pisze:Zacznę jak przedmówca:
Niektórzy z dyskutantów przedstawiają postawę typowego homo krytykantusa – oj namnożyło się tych homo ……. Ciekawe jakie jeszcze gatunki/podgatunki zostaną tutaj odkryte ?
Ale wracając na serio do tematu – ciągle nie widzą tutaj konkretów. W poprzednich wypowiedziach występują zapisy o:
- jakimś kiepskim rozjeździe,
- nie najlepszym stanie lokomotywy,
- przyczynach leżących po stronie infrastruktury
- o zniknięciu z systemu komputerowego PLK tej linii
I dalej już tylko ogólniki i wszechstronna krytyka.
Ciekawe, ilu tych krytykujących zna szczegóły. Na podstawie ww. ogólników (rodem z prasy bulwarowej) ciężko jest zrozumieć sedno problemu/problemów. Przedstawcie konkretne fakty i argumenty: kto, kiedy i co zrobił ? – zarówno po stronie organizatorów (a tego tutaj nie widzę) jak i po stronie tych złych: zarządców infrastruktury, PLK, UTK i innych. Może wtedy obraz całości będzie wyglądał inaczej.
Mam jeszcze jedno pytanie do "znawców" tematu:
co ma PLK i UTK do linii Kętrzyn-Węgorzewo ?
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Darek pisze:co ma PLK i UTK do linii Kętrzyn-Węgorzewo ?
Chociażby to, że PLK jest zarządcą odcinka Kętrzyn - Karolewo.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Jako organizator i koordynator ruchu pociągów pozwolę sobie zabrać głos i nieco przybliżyć meandry uruchomienia przewozów turystycznych na przedmiotowej trasie.
Lokomotywa w dniu 20.07.13, po czterech latach postoju, została bezproblemowo przygotowana do ruchu, więc pogłoski o jej złym stanie technicznym to bzdura !
Faktem jest, że ze względu na zły stan techniczny, PLK wiosną br. zamknęły rozjazdy nr 21 i 23 na stacji w Kętrzynie, co uniemożliwiło wyjazd z terenu byłej cukrowni. Po mojej interwencji, dyrektor PLK w Olsztynie wydał zgodę na jednorazowy przejazd przez owe rozjazdy, ale było to rozwiązanie dla nas nie do przyjęcia. Wreszcie w dniu 6.08.13 nastąpiła narada w PLK w Olsztynie, podczas której zapadła decyzja m.in. wzmocnienia w/w rozjazdów i toru wyjazdowego z Kętrzyna, udrożnienia przejazdu kolejowego w km 1,902 oraz wycięcia krzaków i drzew porastających torowisko do km 2,513. Rozjazdy i tor szlakowy wzmocnione zostały poprzez wbudowanie około 15 nowych podkładów i podrozjazdnic. Prace te wykonali pracownicy ISE Ełk w ciągu następnych 3 dni, co umożliwiło uruchomienie w dniu 10.08.13 pierwszych pociągów turystycznych. Kilka dni później (po kilku latach "nie da się") przywrócono funkcjonowanie kształtowego semafora wjazdowego oraz poprawiono zabezpieczenie przejazdu w km 1,902 w Kętrzynie.
Pociągi kursowały w weekendy do 1.09.2013, w sumie uruchomiliśmy 40 pociągów, a dobra frekwencja pasażerów sprawiła, że możemy optymistycznie patrzeć w przyszłość.
W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować dyrekcji i pracownikom PLK SA w Olsztynie, za profesjonalne podejście do tematu i bezkompromisowe rozwiązanie problemu.
Osobne słowa podzięki należą się wolontariuszom, którzy ofiarnie pomagali w przygotowaniach do uruchomienia pociągów. W szczególności wdzięczny jestem panu Arkadiuszowi Kozłowskiemu, który przez ostatnie kilka lat poświęcił wiele swego czasu na ratowanie tej linii kolejowej, a w okresie kursowania pociągów zadbał m.in. o konserwację i bezpieczną eksploatację wagonów.

http://shk.org.pl/aktualnosci/shk-i-skp ... -węgorzewo

Dla miłośników kolei mam jeszcze jedną dobrą informację - w dniu 29.09.2013 planujemy uruchomić pociąg specjalny relacji (Kętrzyn) - Karolewo - Węgorzewo - Karolewo - (Kętrzyn). Pociąg wyjedzie około godziny 10:20, a wróci przed godz. 18 do Kętrzyna. W programie sporo fotostopów, możliwość przejażdżki drezynami po stacji Węgorzewo i zwiedzania Muzeum Tradycji Kolejowych. Koszt przejazdu pociągiem specjalnym wyposażonym w WC i bufet wynosi 48 zł w obie strony.
Zgłoszenia pod numer tel. 601 180 914 lub 600 645 647.
W przypadku małego zainteresowania, impreza może zostać odwołana.
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Z uwagi na liczne sugestie miłośników kolei planowany termin imprezy postanowiliśmy przesunąć o 6 dni, czyli na dzień 5.10.2013. Wyjazd pociągu specjalnego z Kętrzyna pozostaje bez zmian, ale powrót na tą stację nastąpi wcześniej, około godziny 16:30.
Skład pociągu: lokomotywa 401Da-131 + 2 wagony serii 94A.

Zapraszamy.
Załączniki
Skład pociągu 553011 przed wyjazdem ze stacji Kętrzyn, 11.08.2013
Skład pociągu 553011 przed wyjazdem ze stacji Kętrzyn, 11.08.2013
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Pozostała chyba kwestia najbardziej problematyczna, która czyni ten pociąg specjalny okazją tylko dla mieszkańców regionu, ponieważ pierwszy pociąg osobowy, który dojeżdża do Kętrzyna od strony Olsztyna melduje się na miejscu o 10:43, czyli 23 minuty po odjeździe Waszego pociągu :neutral:
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Dziękuję za zwrócenie uwagi na zmienioną godzinę przyjazdu pociągu PR do Kętrzyna.
Jest oczywiste, że wyjedziemy po jego przyjeździe, czyli około godz. 10:50.
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Jestem bardzo miło zaskoczony tak rzeczowym i życiowym podejściem organizatora. W pierwszym "czytaniu" informacji o imprezie miałem bowiem wrażenie że jest ona skierowana do nikogo. Godziny początku i końca były wzięte z kosmosu, brak informacji o zestawieniu składu. Tymczasem kol. Hamburger wspaniale dopasowuje imprezę do wariantów dojazdu do niej. Możliwość przyjazdu osobowym o 10:40 z Olsztyna i powrotu potem Mazurami daje szansę dojazdu osobom nie tylko z Olsztyna ale także np z Warszawy. Myślę że 5,5 h godziny czasu (11:00-16:30) przy 30 km długości linii to wystarczająco sporo na dobrą imprezę z dużą ilością fotostopów.

Powodzenia i mam nadzieję do zobaczenia w pociągu!
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

WAŻNA INFORMACJA:
Z przyczyn formalnych, niezależnych od organizatora, planowana na dzień 5.10.2013 impreza niestety, nie dojdzie do skutku.
Wszystkich zainteresowanych PRZEPRASZAMY,
a osoby które dokonały przedwpłaty otrzymają zwroty pieniądzy na własne konto.
Dwie osoby (rezerwacja nr 3 i 22), które przekazały pieniądze przekazem pocztowym, prosimy o kontakt na wp i podanie numeru konta, na które dokonany zostanie zwrot pieniędzy.
pawel_zielony
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:21

Post autor: pawel_zielony »

coś wiadomo na temat pociągów turystycznych w tym sezonie?
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia pociągów pasażerskich. Planowane są 3 pary dziennie (również w dni robocze, ale wg zmienionego rozkładu jazdy) od dnia 28.06.2014. W Kętrzynie pociągi mają mieć powiązanie z kursującymi tam składami PR, IR i TLK.
Czy termin uruchomienia zostanie dotrzymany - już niedługo się przekonamy.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ