Kętrzyn-Węgorzewo
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Wytykanie braku odpowiednich certyfikatów i dokumentów w dalszym ciągu uważam za rzucanie kłód pod nogi i przypomina mi panią z okienka w skarbówce,która powiedziała mi że ona jest od przyjmowania dokumentów a nie od tłumaczenia co w nich należy wpisać.
Powiem to delikatniej - nie widzę sprzyjającej aury dla tej inicjatywy ze strony w.w. urzędów.
Powiem to delikatniej - nie widzę sprzyjającej aury dla tej inicjatywy ze strony w.w. urzędów.
Niektórzy z dyskutantów przedstawiają postawę typowego homo sovieticus'a - zawsze, w każdej sprawie istnieć musi "władza" która łaskawie może - lub nie - wydać pozwolenie na daną inicjatywę a dostęp do niej będzie ściśle reglamentowany. Takim ludziom po prostu w głowie się nie mieści, że człowiek może być wolny i odpowiedzialny za swoje czyny i podejmowane działania. Przecież 'prywaciarz' zawsze chce źle i dopóki nie będzie przez "władzę" trzymany na smyczy to będą wypadki, tudzież inne nieszczęścia...
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Zacznę jak przedmówca:
Niektórzy z dyskutantów przedstawiają postawę typowego homo krytykantusa – oj namnożyło się tych homo ……. Ciekawe jakie jeszcze gatunki/podgatunki zostaną tutaj odkryte ?
Ale wracając na serio do tematu – ciągle nie widzą tutaj konkretów. W poprzednich wypowiedziach występują zapisy o:
- jakimś kiepskim rozjeździe,
- nie najlepszym stanie lokomotywy,
- przyczynach leżących po stronie infrastruktury
- o zniknięciu z systemu komputerowego PLK tej linii
I dalej już tylko ogólniki i wszechstronna krytyka.
Ciekawe, ilu tych krytykujących zna szczegóły. Na podstawie ww. ogólników (rodem z prasy bulwarowej) ciężko jest zrozumieć sedno problemu/problemów. Przedstawcie konkretne fakty i argumenty: kto, kiedy i co zrobił ? – zarówno po stronie organizatorów (a tego tutaj nie widzę) jak i po stronie tych złych: zarządców infrastruktury, PLK, UTK i innych. Może wtedy obraz całości będzie wyglądał inaczej.
Niektórzy z dyskutantów przedstawiają postawę typowego homo krytykantusa – oj namnożyło się tych homo ……. Ciekawe jakie jeszcze gatunki/podgatunki zostaną tutaj odkryte ?
Ale wracając na serio do tematu – ciągle nie widzą tutaj konkretów. W poprzednich wypowiedziach występują zapisy o:
- jakimś kiepskim rozjeździe,
- nie najlepszym stanie lokomotywy,
- przyczynach leżących po stronie infrastruktury
- o zniknięciu z systemu komputerowego PLK tej linii
I dalej już tylko ogólniki i wszechstronna krytyka.
Ciekawe, ilu tych krytykujących zna szczegóły. Na podstawie ww. ogólników (rodem z prasy bulwarowej) ciężko jest zrozumieć sedno problemu/problemów. Przedstawcie konkretne fakty i argumenty: kto, kiedy i co zrobił ? – zarówno po stronie organizatorów (a tego tutaj nie widzę) jak i po stronie tych złych: zarządców infrastruktury, PLK, UTK i innych. Może wtedy obraz całości będzie wyglądał inaczej.
-
- Pospieszny
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
- Lokalizacja: Malbork
Odnoszę zupełnie inne wrażenie - sposób zarządzania podległym PKP PLK majątkiem wygląda jak jedna wielka improwizacja. Aby nie być gołosłownym:Adam Dąbrowski pisze:PLK działa w zakresie ustalonych ram prawnych. Miejsca na improwizację jest tutaj niewiele.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... i-283.html
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... jazdy.html
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... zenia.html
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rzegu.html
O sprawach tak oczywistych jak stan USRK w Babach czy przestrzeganie procedur w wykonaniu pracowników PLKi w Szczekocinach czy na linii Szczecinek - Słupsk nie wspominając.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1139
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Łukaszu, zauważyłeś, że swoim postem dokładnie potwierdziłeś moje słowa? PLK działa w zakresie ustalonych ram prawnych, a improwizacja powoduje coraz częstsze interwencje UTK (na których temat też mam swoje zdanie, ale to inna dyskusja). Swoją drogą doszukanie się relacji między zarządzaniem majątkiem PLK a publikacją sieciowego rozkłady jazdy wymaga dużego wysiłku...Łukasz Jamroz pisze:Odnoszę zupełnie inne wrażenie - sposób zarządzania podległym PKP PLK majątkiem wygląda jak jedna wielka improwizacja. Aby nie być gołosłownym:Adam Dąbrowski pisze:PLK działa w zakresie ustalonych ram prawnych. Miejsca na improwizację jest tutaj niewiele.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... i-283.html
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... jazdy.html
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... zenia.html
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rzegu.html
O sprawach tak oczywistych jak stan USRK w Babach czy przestrzeganie procedur w wykonaniu pracowników PLKi w Szczekocinach czy na linii Szczecinek - Słupsk nie wspominając.
A jeśli chodzi o wymienione przez Ciebie wypadki (choć nie wiem, co wspólnego mają akurat z przypadkiem Węgorzewa), to jesteś przekonany, że w obu przypadkach nieprawidłowości leżały tylko po stronie PKP PLK S.A.?
Pozdr.
AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Mam jeszcze jedno pytanie do "znawców" tematu:bastard pisze:Zacznę jak przedmówca:
Niektórzy z dyskutantów przedstawiają postawę typowego homo krytykantusa – oj namnożyło się tych homo ……. Ciekawe jakie jeszcze gatunki/podgatunki zostaną tutaj odkryte ?
Ale wracając na serio do tematu – ciągle nie widzą tutaj konkretów. W poprzednich wypowiedziach występują zapisy o:
- jakimś kiepskim rozjeździe,
- nie najlepszym stanie lokomotywy,
- przyczynach leżących po stronie infrastruktury
- o zniknięciu z systemu komputerowego PLK tej linii
I dalej już tylko ogólniki i wszechstronna krytyka.
Ciekawe, ilu tych krytykujących zna szczegóły. Na podstawie ww. ogólników (rodem z prasy bulwarowej) ciężko jest zrozumieć sedno problemu/problemów. Przedstawcie konkretne fakty i argumenty: kto, kiedy i co zrobił ? – zarówno po stronie organizatorów (a tego tutaj nie widzę) jak i po stronie tych złych: zarządców infrastruktury, PLK, UTK i innych. Może wtedy obraz całości będzie wyglądał inaczej.
co ma PLK i UTK do linii Kętrzyn-Węgorzewo ?
Jako organizator i koordynator ruchu pociągów pozwolę sobie zabrać głos i nieco przybliżyć meandry uruchomienia przewozów turystycznych na przedmiotowej trasie.
Lokomotywa w dniu 20.07.13, po czterech latach postoju, została bezproblemowo przygotowana do ruchu, więc pogłoski o jej złym stanie technicznym to bzdura !
Faktem jest, że ze względu na zły stan techniczny, PLK wiosną br. zamknęły rozjazdy nr 21 i 23 na stacji w Kętrzynie, co uniemożliwiło wyjazd z terenu byłej cukrowni. Po mojej interwencji, dyrektor PLK w Olsztynie wydał zgodę na jednorazowy przejazd przez owe rozjazdy, ale było to rozwiązanie dla nas nie do przyjęcia. Wreszcie w dniu 6.08.13 nastąpiła narada w PLK w Olsztynie, podczas której zapadła decyzja m.in. wzmocnienia w/w rozjazdów i toru wyjazdowego z Kętrzyna, udrożnienia przejazdu kolejowego w km 1,902 oraz wycięcia krzaków i drzew porastających torowisko do km 2,513. Rozjazdy i tor szlakowy wzmocnione zostały poprzez wbudowanie około 15 nowych podkładów i podrozjazdnic. Prace te wykonali pracownicy ISE Ełk w ciągu następnych 3 dni, co umożliwiło uruchomienie w dniu 10.08.13 pierwszych pociągów turystycznych. Kilka dni później (po kilku latach "nie da się") przywrócono funkcjonowanie kształtowego semafora wjazdowego oraz poprawiono zabezpieczenie przejazdu w km 1,902 w Kętrzynie.
Pociągi kursowały w weekendy do 1.09.2013, w sumie uruchomiliśmy 40 pociągów, a dobra frekwencja pasażerów sprawiła, że możemy optymistycznie patrzeć w przyszłość.
W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować dyrekcji i pracownikom PLK SA w Olsztynie, za profesjonalne podejście do tematu i bezkompromisowe rozwiązanie problemu.
Osobne słowa podzięki należą się wolontariuszom, którzy ofiarnie pomagali w przygotowaniach do uruchomienia pociągów. W szczególności wdzięczny jestem panu Arkadiuszowi Kozłowskiemu, który przez ostatnie kilka lat poświęcił wiele swego czasu na ratowanie tej linii kolejowej, a w okresie kursowania pociągów zadbał m.in. o konserwację i bezpieczną eksploatację wagonów.
http://shk.org.pl/aktualnosci/shk-i-skp ... -węgorzewo
Dla miłośników kolei mam jeszcze jedną dobrą informację - w dniu 29.09.2013 planujemy uruchomić pociąg specjalny relacji (Kętrzyn) - Karolewo - Węgorzewo - Karolewo - (Kętrzyn). Pociąg wyjedzie około godziny 10:20, a wróci przed godz. 18 do Kętrzyna. W programie sporo fotostopów, możliwość przejażdżki drezynami po stacji Węgorzewo i zwiedzania Muzeum Tradycji Kolejowych. Koszt przejazdu pociągiem specjalnym wyposażonym w WC i bufet wynosi 48 zł w obie strony.
Zgłoszenia pod numer tel. 601 180 914 lub 600 645 647.
W przypadku małego zainteresowania, impreza może zostać odwołana.
Lokomotywa w dniu 20.07.13, po czterech latach postoju, została bezproblemowo przygotowana do ruchu, więc pogłoski o jej złym stanie technicznym to bzdura !
Faktem jest, że ze względu na zły stan techniczny, PLK wiosną br. zamknęły rozjazdy nr 21 i 23 na stacji w Kętrzynie, co uniemożliwiło wyjazd z terenu byłej cukrowni. Po mojej interwencji, dyrektor PLK w Olsztynie wydał zgodę na jednorazowy przejazd przez owe rozjazdy, ale było to rozwiązanie dla nas nie do przyjęcia. Wreszcie w dniu 6.08.13 nastąpiła narada w PLK w Olsztynie, podczas której zapadła decyzja m.in. wzmocnienia w/w rozjazdów i toru wyjazdowego z Kętrzyna, udrożnienia przejazdu kolejowego w km 1,902 oraz wycięcia krzaków i drzew porastających torowisko do km 2,513. Rozjazdy i tor szlakowy wzmocnione zostały poprzez wbudowanie około 15 nowych podkładów i podrozjazdnic. Prace te wykonali pracownicy ISE Ełk w ciągu następnych 3 dni, co umożliwiło uruchomienie w dniu 10.08.13 pierwszych pociągów turystycznych. Kilka dni później (po kilku latach "nie da się") przywrócono funkcjonowanie kształtowego semafora wjazdowego oraz poprawiono zabezpieczenie przejazdu w km 1,902 w Kętrzynie.
Pociągi kursowały w weekendy do 1.09.2013, w sumie uruchomiliśmy 40 pociągów, a dobra frekwencja pasażerów sprawiła, że możemy optymistycznie patrzeć w przyszłość.
W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować dyrekcji i pracownikom PLK SA w Olsztynie, za profesjonalne podejście do tematu i bezkompromisowe rozwiązanie problemu.
Osobne słowa podzięki należą się wolontariuszom, którzy ofiarnie pomagali w przygotowaniach do uruchomienia pociągów. W szczególności wdzięczny jestem panu Arkadiuszowi Kozłowskiemu, który przez ostatnie kilka lat poświęcił wiele swego czasu na ratowanie tej linii kolejowej, a w okresie kursowania pociągów zadbał m.in. o konserwację i bezpieczną eksploatację wagonów.
http://shk.org.pl/aktualnosci/shk-i-skp ... -węgorzewo
Dla miłośników kolei mam jeszcze jedną dobrą informację - w dniu 29.09.2013 planujemy uruchomić pociąg specjalny relacji (Kętrzyn) - Karolewo - Węgorzewo - Karolewo - (Kętrzyn). Pociąg wyjedzie około godziny 10:20, a wróci przed godz. 18 do Kętrzyna. W programie sporo fotostopów, możliwość przejażdżki drezynami po stacji Węgorzewo i zwiedzania Muzeum Tradycji Kolejowych. Koszt przejazdu pociągiem specjalnym wyposażonym w WC i bufet wynosi 48 zł w obie strony.
Zgłoszenia pod numer tel. 601 180 914 lub 600 645 647.
W przypadku małego zainteresowania, impreza może zostać odwołana.
Z uwagi na liczne sugestie miłośników kolei planowany termin imprezy postanowiliśmy przesunąć o 6 dni, czyli na dzień 5.10.2013. Wyjazd pociągu specjalnego z Kętrzyna pozostaje bez zmian, ale powrót na tą stację nastąpi wcześniej, około godziny 16:30.
Skład pociągu: lokomotywa 401Da-131 + 2 wagony serii 94A.
Zapraszamy.
Skład pociągu: lokomotywa 401Da-131 + 2 wagony serii 94A.
Zapraszamy.
Pozostała chyba kwestia najbardziej problematyczna, która czyni ten pociąg specjalny okazją tylko dla mieszkańców regionu, ponieważ pierwszy pociąg osobowy, który dojeżdża do Kętrzyna od strony Olsztyna melduje się na miejscu o 10:43, czyli 23 minuty po odjeździe Waszego pociągu
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
- SP45-166
- Przyspieszony
- Posty: 97
- Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
- Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
- Kontakt:
Jestem bardzo miło zaskoczony tak rzeczowym i życiowym podejściem organizatora. W pierwszym "czytaniu" informacji o imprezie miałem bowiem wrażenie że jest ona skierowana do nikogo. Godziny początku i końca były wzięte z kosmosu, brak informacji o zestawieniu składu. Tymczasem kol. Hamburger wspaniale dopasowuje imprezę do wariantów dojazdu do niej. Możliwość przyjazdu osobowym o 10:40 z Olsztyna i powrotu potem Mazurami daje szansę dojazdu osobom nie tylko z Olsztyna ale także np z Warszawy. Myślę że 5,5 h godziny czasu (11:00-16:30) przy 30 km długości linii to wystarczająco sporo na dobrą imprezę z dużą ilością fotostopów.
Powodzenia i mam nadzieję do zobaczenia w pociągu!
Powodzenia i mam nadzieję do zobaczenia w pociągu!
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
WAŻNA INFORMACJA:
Z przyczyn formalnych, niezależnych od organizatora, planowana na dzień 5.10.2013 impreza niestety, nie dojdzie do skutku.
Wszystkich zainteresowanych PRZEPRASZAMY,
a osoby które dokonały przedwpłaty otrzymają zwroty pieniądzy na własne konto.
Dwie osoby (rezerwacja nr 3 i 22), które przekazały pieniądze przekazem pocztowym, prosimy o kontakt na wp i podanie numeru konta, na które dokonany zostanie zwrot pieniędzy.
Z przyczyn formalnych, niezależnych od organizatora, planowana na dzień 5.10.2013 impreza niestety, nie dojdzie do skutku.
Wszystkich zainteresowanych PRZEPRASZAMY,
a osoby które dokonały przedwpłaty otrzymają zwroty pieniądzy na własne konto.
Dwie osoby (rezerwacja nr 3 i 22), które przekazały pieniądze przekazem pocztowym, prosimy o kontakt na wp i podanie numeru konta, na które dokonany zostanie zwrot pieniędzy.
-
- Towos
- Posty: 31
- Rejestracja: 19 lip 2012, 13:21
Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia pociągów pasażerskich. Planowane są 3 pary dziennie (również w dni robocze, ale wg zmienionego rozkładu jazdy) od dnia 28.06.2014. W Kętrzynie pociągi mają mieć powiązanie z kursującymi tam składami PR, IR i TLK.
Czy termin uruchomienia zostanie dotrzymany - już niedługo się przekonamy.
Pozdrawiam
Czy termin uruchomienia zostanie dotrzymany - już niedługo się przekonamy.
Pozdrawiam