Kętrzyn-Węgorzewo
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Kętrzyn-Węgorzewo
Plany reaktywacji nieczynnej od lat linii kolejowej Węgorzewo - Kętrzyn stają się realne. W weekend członkowie Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych czyścili torowisko. - Usuwamy gałęzie, drzewa z torów i dawnych peronów - mówi Michael Kremer, członek zarządu stowarzyszenia w Warszawie.
- Tory są w dobrym stanie, bo w latach 80. przeprowadzono ich kapitalny remont. Po drobnych remontach konserwacyjnych pociągi mogą tu jeździć jeszcze przez około 30 lat - dodaje Kremer.
Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych opracowało jedyny w Polsce projekt rewitalizacji nieczynnej kolei parowej. Ostatni pociąg przejechał nią w 2003 r. Linia została oddana do użytku w 1907 r. Hobbyści chcieliby, żeby była atrakcją turystyczną.
Pociągi miałyby jeździć z maksymalną prędkością 30 km/h. - Pierwsze pociągi mają ruszyć w trasę już w maju przyszłego roku. Tabor miałby kursować trzy razy w ciągu dnia. Jeden skład zabierze nawet do 200 pasażerów - wyjaśnia Michael Kremer.
Tory nadal są własnością PKP. Trwają negocjacje w sprawie nieodpłatnego przejęcia linii przez samorządy powiatowe Węgorzewa i Kętrzyna, te z kolei wydzierżawią torowisko stowarzyszeniu.
- Tory są w dobrym stanie, bo w latach 80. przeprowadzono ich kapitalny remont. Po drobnych remontach konserwacyjnych pociągi mogą tu jeździć jeszcze przez około 30 lat - dodaje Kremer.
Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych opracowało jedyny w Polsce projekt rewitalizacji nieczynnej kolei parowej. Ostatni pociąg przejechał nią w 2003 r. Linia została oddana do użytku w 1907 r. Hobbyści chcieliby, żeby była atrakcją turystyczną.
Pociągi miałyby jeździć z maksymalną prędkością 30 km/h. - Pierwsze pociągi mają ruszyć w trasę już w maju przyszłego roku. Tabor miałby kursować trzy razy w ciągu dnia. Jeden skład zabierze nawet do 200 pasażerów - wyjaśnia Michael Kremer.
Tory nadal są własnością PKP. Trwają negocjacje w sprawie nieodpłatnego przejęcia linii przez samorządy powiatowe Węgorzewa i Kętrzyna, te z kolei wydzierżawią torowisko stowarzyszeniu.
Ten temat wałkujemy już od długiego czasu. Więcej o naszych skromnych działaniach:
http://www.anduril.linuxpl.com/kmk/viewtopic.php?t=147
Ale informacje bezpośrednio od zainteresowanych (jak mniemam)? Bo z tymi władzami to róznie bywało! Powodzenia, powodzenia!!! Przyjedziemy bankowo zaliczyć tę piekną traskę.
http://www.anduril.linuxpl.com/kmk/viewtopic.php?t=147
Ale informacje bezpośrednio od zainteresowanych (jak mniemam)? Bo z tymi władzami to róznie bywało! Powodzenia, powodzenia!!! Przyjedziemy bankowo zaliczyć tę piekną traskę.
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Też bym się chętnie dowiedział.CM pisze:Ale informacje bezpośrednio od zainteresowanych (jak mniemam)?
A tak poza tym to nic, tylko się cieszyć. Ta linia aż prosi się o wznowienie ruchu, przede wszystkim pod kątem turystów. Interesuje mnie, jaki tabor będzie kursował, czyżby wspomniany już kiedyś "Śląsk"?
Powodzenia!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Trzymam kciuki, aby udało się wreszcie uruchomić pociągi turystyczne na linii nr 259 Kętrzyn-Węgorzewo.
Ciekaw natomiast jestem z jakim to zabytkowym wagonem będzie kursował parowóz "Śląsk" ?
Czyżby z jednym z Donnerbuchsenów lub też boczniaków?
Ciekaw natomiast jestem z jakim to zabytkowym wagonem będzie kursował parowóz "Śląsk" ?
Czyżby z jednym z Donnerbuchsenów lub też boczniaków?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2005, 12:47 przez Ryflak, łącznie zmieniany 1 raz.
Chłopaki, wstrzymajcie się z tymi ochami i achami do czasu pojawienia sie oficjalnego komunikatu o inauguracji ruchu! O starym przysłowiu "Nie chwal dnia przed ..." już nie będe nic mówił i nie żebym był jakimś malkontentem, czy niedowiarkiem, ale polskie realia i zdrowy rozsądek każą mi się wstrzymać z zachwytem jeszcze na jakiś czas.
A tak w ogóle, to dziwi mnie brak zainteresowania W-M UM reaktywacją tej linii do planowego ruchu pasażerskiego.
Szynobusów już kilka jest, następne zdaje się już zakontraktowane, a oni na miłośników czekają! Dla mnie to niezbyt zrozumiałe.
Podobnie sądze o odcinku/ach Szczytno - Nidzica.
A tak w ogóle, to dziwi mnie brak zainteresowania W-M UM reaktywacją tej linii do planowego ruchu pasażerskiego.
Szynobusów już kilka jest, następne zdaje się już zakontraktowane, a oni na miłośników czekają! Dla mnie to niezbyt zrozumiałe.
Podobnie sądze o odcinku/ach Szczytno - Nidzica.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Interesuje mnie, jaki tabor będzie kursował, czyżby wspomniany już kiedyś "Śląsk"?
Ma to być parowóz TKp 6041 (KWK Powstańców Śląskich nr 5) z Zabrza.
Aktualnie trwają rozmowy na temat jego remontu. Parowóz "Śląsk" jak i zabytkowy wagon (dwuosiowy) są już własnością Stowarzyszenia Hobbystów Kolejowych.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2005, 12:50 przez Ryflak, łącznie zmieniany 1 raz.
Bodek pisze:Chłopaki, wstrzymajcie się z tymi ochami i achami do czasu pojawienia sie oficjalnego komunikatu o inauguracji ruchu! O starym przysłowiu "Nie chwal dnia przed ..."A tak w ogóle, to dziwi mnie brak zainteresowania W-M UM reaktywacją tej linii do planowego ruchu pasażerskiego.
Szynobusów już kilka jest, następne zdaje się już zakontraktowane, a oni na miłośników czekają! .
Na Kętrzyn-Węgorzewo naiwerzchnia jest poprostu fatalna, pomijając liczne ubytki w torze. Tam potrzebna jest NG linii, bez niej puszczanie szynobusu nie ma sensu.
Co do ruchu turystycznego: Zgadzam się z Tobą, że należy dać sobie na wstrzymanie i poczekać na fakty. Nie zdziwiłbym się gdyby ten projekt nie doczekał się finalizacji.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
W nowym numerze ŚK pojawiło się niepozorne ogłoszenie Pana Romana Witkowskiego z SHK. Może mieć ono ścisły związek z planowanym rozpoczęciem ruchu turystycznego na linii Kętrzyn-Węgorzewo. "Hobbyści" poszukują książki kotłowej, względnie innych dokumentów parowozu "Śląsk" TKp 6041 (nr 5 z KWK im. "Powstańców Śląskich"), rok prod. 1961, Chrzanów.
Zgodnie z wcześniejszym info tendrzak ten miał być przeznaczony właśnie do obsługi ruchu do Węgorzewa. Widać, z braku tych papierów, występują jakieś problemy z dopuszczeniem do ruchu, ewentualnie remontem... Jeśli ktoś z czytelników forum dysponuje taką dokumentacją (ewentualnie wiedzą - gdzie ona może być ukryta), to może zgłosić się po nagrodę i jednocześnie dopomóc pięknemu przedsięwzięciu - ratowaniu zagrożonej rozbiórką mazurskiej linii kolejowej.
Namiary na SHK 02-495 Wwa, ul. Orląt Lwowskich 38/61 tel. 0226674346
Zgodnie z wcześniejszym info tendrzak ten miał być przeznaczony właśnie do obsługi ruchu do Węgorzewa. Widać, z braku tych papierów, występują jakieś problemy z dopuszczeniem do ruchu, ewentualnie remontem... Jeśli ktoś z czytelników forum dysponuje taką dokumentacją (ewentualnie wiedzą - gdzie ona może być ukryta), to może zgłosić się po nagrodę i jednocześnie dopomóc pięknemu przedsięwzięciu - ratowaniu zagrożonej rozbiórką mazurskiej linii kolejowej.
Namiary na SHK 02-495 Wwa, ul. Orląt Lwowskich 38/61 tel. 0226674346
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Rozmawiałem w piątek z Panem Michałem Kremmerem. Są poważne problemy natury urzędniczej (gminy niby chcą przejąć linię, ale... właściwie nie chcą) oraz finansowej. Potrzebny jest poważny partner strategiczny z ... gotówką lub choćby z poręczeniem majątkowym.
Zatem na razie w całym przedsięwzięciu więcej jest "chciejstwa" niż konkretów. Ale będę się starał jak mogę, aby im pomóc. Pan Michał to fajny gość I po polsku gada
Zatem na razie w całym przedsięwzięciu więcej jest "chciejstwa" niż konkretów. Ale będę się starał jak mogę, aby im pomóc. Pan Michał to fajny gość I po polsku gada
L.L.
ja byłem na stacji Węgorzewo we wtorek 2.05. Ładnie odmalowany jest napis od strony peronów a jeden z nich jest wypielony
szkoda że aby obejrzeć muzeum trzeba jechac do innego po przewodnika ale warto było
polecam!
P.S.
W czasie weekendu byłem też na kilku innych stacjach: Olszewo, Gołdap, Kruklanki. niebawem wrzucę.
szkoda że aby obejrzeć muzeum trzeba jechac do innego po przewodnika ale warto było
polecam!
P.S.
W czasie weekendu byłem też na kilku innych stacjach: Olszewo, Gołdap, Kruklanki. niebawem wrzucę.
- krzysztoforek
- Ekspres
- Posty: 215
- Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
- Lokalizacja: Szczecin