Strona 39 z 41

: 28 lis 2016, 09:47
autor: Referee
helmutt1 pisze:To Pisz nie działa?
Działa. Wymieniłem wszystkie stacje po drodze, w tym czynny Pisz.

: 30 lis 2016, 11:03
autor: bastard
Odnośnie stacji są to nie do końca prawdziwe dane.
Nie będzie (wg. danych na dzień dzisiejszy) przywrócona funkcja stacji dla Ruciane Nida - będzie przystankiem osobowym.
Będzie natomiast przywrócona stacja w Spychowie.

: 07 gru 2016, 16:50
autor: laczor
bastard pisze:Odnośnie stacji są to nie do końca prawdziwe dane.
Nie będzie (wg. danych na dzień dzisiejszy) przywrócona funkcja stacji dla Ruciane Nida - będzie przystankiem osobowym.
Będzie natomiast przywrócona stacja w Spychowie.
Po co :?: Uruchamiać stacje przy ruchu 3 par pociągów na dobę wydaje się być troche pozbawione sensu...

: 07 gru 2016, 17:00
autor: Sebastian Marszał
Aby zwiększyć przepustowość na linii w czasie modernizacji linii nr 38. Przez Pisz pojazdami TLKi

: 21 gru 2016, 00:04
autor: Referee
bastard pisze:Odnośnie stacji są to nie do końca prawdziwe dane.
Nie będzie (wg. danych na dzień dzisiejszy) przywrócona funkcja stacji dla Ruciane Nida - będzie przystankiem osobowym.
Będzie natomiast przywrócona stacja w Spychowie.
Czyli już się zmieniło. Mój stan wiedzy okazuje się być nieaktualny. :roll:
A może ktoś wie kiedy zaczną robić? Bo ja tego nie wiem.

: 30 gru 2016, 20:30
autor: Referee
No i mamy konkrety. Co gdzie, jak i za ile.
PLK skrócą czas przejazdu o ponad godzinę na trasie Szczytno – Ełk

Mieszkańcy Mazur czekali na tę informację od dawna. PKP PLK. w ramach ostatnich przetargów w 2016 roku, rozpisała postępowanie na zadanie „projektuj i buduj” dla linii 219 ze Szczytna do Ełku przez Ruciane-Nidę i Pisz. Pozwoli to diametralnie skrócić czas przejazdu pociągów na tej zaniedbanej linii kolejowej.

Połączenie Olsztyna z Ełkiem przez Szczytno i Pisz jest jednotorowe i niezelektryfikowane. Mimo że linia 219 jest najkrótszym połączeniem pomiędzy stolicą Warmii i Mazur a Ełkiem, to i tak większość pociągów jedzie objazdem przez Korsze, Kętrzyn i Giżycko, bowiem przejazd przez Korsze w chwili obecnej i tak trwa znacznie krócej. Za Szczytnem prędkość spada już do 70 km/h, by spaść później do 40 km/h w Piszu i tak ciągnąć się do samego Ełku. Pociąg na przejechanie odcinka od Szczytna potrzebuje 2 godzin i 54 minut, a to tylko 113 km. Z samego Olsztyna z kolei 3 godzin i 33 minut.

Teraz ma się to zmienić za sprawą ogłoszonego właśnie przetargu na „Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk”. To już drugi etap inwestycji. Wcześniej zmodernizowano połączenie z Olsztyna do Szczytna (wraz z podniesieniem prędkości do 100 km/h) wraz z dobudowaniem odcinka torów pod terminal lotniskowy Portu Olsztyn-Mazury.

Szybciej o ponad godzinę

Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 219 ze Szczytna do Ełku obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do robót. Na zakończenie inwestycji zamawiający będzie wymagał wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej i przeprowadzenia oceny zgodności podsystemów objętych zakresem zamówienia.

Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk mają na celu skrócenie czasu jazdy pociągów o około 70 minut, za sprawą podniesienia prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Poprawiona ma zostać przepustowości linii wraz z poprawą skomunikowania i punktualności realizowanych połączeń oraz zwiększenie dostępności transportu kolejowego. Przedmiotem kontraktu jest także renowacja obiektów obsługi podróżnych, celem zapewnienia wygodnego korzystanie z nich przez podróżnych, w tym przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Usprawniona zostanie także informacja pasażerska.

Nowe przystanki

Planowana jest całościowa wymiana nawierzchni torowej na całej długości odcinka. Przebudowanych i wymienionych zostaną 24 rozjazdy. Wykonawca odtworzy, wraz z budową srk, mijanki w Spychowie i Drygałach. Przewiduje się prace na 100 przejazdach i przejściach w poziomie szyn. Zlikwidowanych zostanie 11 przejazdów.

Przebudowie poddanych zostanie 186 obiektów inżynieryjnych. Na wszystkich stacjach i przystankach osobowych przebudowane zostaną perony, które zyskają wysokość 0,76 m (z wyjątkiem peronu na stacji Szczytno który będzie miał wysokość 0,55 m) wraz z wyposażeniem w obiekty małej architektury (wiaty, ławki, gabloty informacyjne itp.). Przewidziana jest likwidacja przystanku osobowego Karwica Mazurska oraz utworzenie nowego przystanku osobowego o roboczej nazwie Pisz Wschód.

Wartość projektu oszacowano na 323,2 mln zł brutto. Inwestycja realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Składanie ofert w postępowaniu przetargowym trwa do 10 lutego 2017 roku. Zamawiający oceni je pod kątem ceny – 60%, doświadczenia personelu – 20% oraz terminu realizacji – 20%. W specyfikacji zaznaczono, że maksymalny czas realizacji to 36 miesięcy. Na czas trwania robót na linii 219 planowane są całodobowe zamknięcia torowe. Najpierw dla odcinka Pisz – Ełk, a następnie dla odcinka Szczytno – Pisz. Podczas zamknięć torowych zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Podpisanie umowy dla robót na linii kolejowej nr 219 planowane jest na listopad 2017 r., a zakończenie prac na maj 2020 r.
źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 79672.html

: 31 gru 2016, 19:21
autor: pawel_zielony
na linii 216 powstanie p.o. Olsztyn Dajtki, a zostanie zlikwidowany p.o. Krasnołąka.

Przy okazji modernizacji linii 38 i 353 też przydałyby się zmiany:
- nowe p.o. Kolno, Siedliska Ełckie i Ciemnoszyje
- likwidacja p.o. Podlasek (pozostawienie mijanki)
- przesunięcie p.o. Ruda i Fasty
- przesunięcie p.o. Knyszyn (pozostawienie stacji w obecnym miejscu)

: 03 sty 2017, 23:15
autor: Referee
pawel_zielony pisze:na linii 216 powstanie p.o. Olsztyn Dajtki, a zostanie zlikwidowany p.o. Krasnołąka.

Przy okazji modernizacji linii 38 i 353 też przydałyby się zmiany:
- nowe p.o. Kolno, Siedliska Ełckie i Ciemnoszyje
- likwidacja p.o. Podlasek (pozostawienie mijanki)
- przesunięcie p.o. Ruda i Fasty
- przesunięcie p.o. Knyszyn (pozostawienie stacji w obecnym miejscu)
No ale to o czym piszesz przynajmniej częściowo będzie zrealizowane. Cały czas myślę co skłoniło PLK żeby Drygały zamiast Białej k. Piszu uruchamiać.

: 04 sty 2017, 11:56
autor: laczor
Referee pisze:Cały czas myślę co skłoniło PLK żeby Drygały zamiast Białej k. Piszu uruchamiać.
Nie wiesz, że tam gdzie zaczyna się kolej kończy się logika? :wink:
A na poważnie - strzelam, że może chodzi o odległości by utrzymać w miarę równe odstępy? :)
Przewidziana jest likwidacja przystanku osobowego Karwica Mazurska oraz utworzenie nowego przystanku osobowego o roboczej nazwie Pisz Wschód.
Szkoda, bo to najfajniejszy pzystanek osobowy w warm-maz jaki znam. Ale biorąc pod uwagę względy ekonomiczne i sens zatrzymywania pociągów dla mieszkańców dwóch domów którzy i tak mają samochody - decyzja jest oczywista.
Mnie natomiast dziwi, że przy okazji skoro już odchodzi się od utrzymywania przystanków w środku lasu nikt nie zaproponował likwidacji p.o. Szeroki Bór.

: 04 sty 2017, 20:02
autor: Rajmund
Z przystanku w Karwicy Maz. korzystają przede wszystkim mieszkańcy Krutyni,Krutyńskiego Piecka i Rosochy.
Jadąc do Olsztyna widywałem czasami ludzi z wspomnianych wyżej okolic wsiadających na tym przystanku.
O dziwo z samej pobliskiej Karwicy czy Krzyży nie zdarzyło mi się nikogo spotkać,ale to chyba ze względu na fakt,że odległość do przystanku jest podobna jak do Nidy ,a w tamtą stronę droga jest w dużo lepszym stanie.
W Szerokim Borze moim zdaniem wymiana podróżnych jest sporo mniejsza niż w Karwicy a mimo to przystanek zostawiają.

: 04 sty 2017, 21:53
autor: laczor
To tam w ogóle ktoś wsiada :?: :shock: jestem nieźle zaskoczony tą informacją! Myślałem że poza grzybiarzami i rowerzystami w sezonie ten przystanek jest nikomu niepotrzebny, a jednak!

: 27 kwie 2017, 17:30
autor: Robert675
I coś nowego w sprawie modernizacji 219
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lin ... 81483.html
Jestem ciekaw czy po remoncie do Rucianego od strony Pisza nadal będzie się wjeżdżać 40 km/h na bok i czy nastąpi w końcu zmiana nazwy przystanku Biała k. Piszu na Białą Piską ?

: 08 maja 2017, 23:04
autor: Referee
Robert675 pisze:I coś nowego w sprawie modernizacji 219
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lin ... 81483.html
Jestem ciekaw czy po remoncie do Rucianego od strony Pisza nadal będzie się wjeżdżać 40 km/h na bok i czy nastąpi w końcu zmiana nazwy przystanku Biała k. Piszu na Białą Piską ?
Samorząd już wystąpił o zmianę nazwy. Podjęto nawet uchwałę w tej sprawie - XXIV/179/2017, tylko wciąż jest nieopublikowana.

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

: 29 lis 2017, 14:56
autor: Referee
Od kwietnia 2018 szykuje się zamknięcie Pisz-Ełk Towarowy, będzie remont.

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

: 03 gru 2017, 11:23
autor: Rajmund
Nowe szyny już leżą przy torach od Pisza w stronę Białej.