[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Rajmund »

Nie wiem, czy ktoś tu jeszcze zagląda, ale wrzucam kilka fotek z rewitalizacji w okolicach byłej stacji w Białej Piskiej i z przejazdu kolejowego w Kaliszkach.
Załączniki
przejazd kolejowy w Kaliszkach
przejazd kolejowy w Kaliszkach
przejazd kolejowy w Kaliszkach
przejazd kolejowy w Kaliszkach
stacja Biała Piska
stacja Biała Piska
stacja Biała Piska
stacja Biała Piska
stacja Biała Piska
stacja Biała Piska
stacja Biała Piska
stacja Biała Piska
zdemontowane szyny
zdemontowane szyny
wjazd na stację od strony Ełku
wjazd na stację od strony Ełku
wjazd na stację od strony Ełku
wjazd na stację od strony Ełku
wjazd na stację od strony Ełku
wjazd na stację od strony Ełku
wykopy pod kable teleinformatyczne
wykopy pod kable teleinformatyczne
widok w stronę Ełku
widok w stronę Ełku
tomaszo
Towos
Posty: 41
Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: Brodnica

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: tomaszo »

Aż nie do uwierzenia, że to prawda :D
pcela
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2011, 03:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: pcela »

Szkoda, że przy okazji nie położą drugiego toru oraz nie zrobią elektryfikacji linii.
Obrazek
Obrazek
Robert675
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sie 2010, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Robert675 »

Ale po co drugi tor, do 3 par szynobusów? To już lepiej przywrócić jeszcze posterunki w Białej Piskiej i Rucianej żeby zwiększyć przepustowość, choć i tak jak w Spychowie i Drygałach przywrócą status stacji to już będzie lepiej, a w międzyczasie :
Załączniki
Bilboard informujący o modernizacji linii
Bilboard informujący o modernizacji linii
Przed Piszem od strony Ełku
Przed Piszem od strony Ełku
Przy semaforze wjazdowym do stacji Pisz
Przy semaforze wjazdowym do stacji Pisz
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Adam Dąbrowski »

Rajmund pisze: 06 cze 2018, 22:09Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda
Tak! Mamy dłuższy kryzys techniczny, ale za jakiś czas Forum powróci w nowszej i lepszej szacie.

Dzięki za zdjęcia, proszę o więcej! :smile:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Rajmund »

Porcja zdjęć z niedzielnego rekonesansu po rewitalizowanym odcinku między Drygałami a Rucianem-Nidą. Sorki za jakość, bo robione z taniego smartfonu. W Białej Piskiej - jak widać na poniższych fotografiach - zauważyłem, że robione są szersze ławy pod torowisko i szerokość ich pokrywa się ze starymi rozjazdami po obu krańcach stacji. Czyżby ma powstać oprócz przystanku bocznica?
Z innych spostrzeżeń to to, że od Drygał (bo dalej w stronę Ełku się nie zapuszczałem) do Kaliszek zrywane jest wszystko łącznie z podtorzem, natomiast od Pisza w stronę Rucianego-Nidy wymieniana jest jedynie nawierzchnia (szyny + podkłady).
Załączniki
przejazd kolejowy Drygały
przejazd kolejowy Drygały
przejazd kolejowy Drygały c.d.
przejazd kolejowy Drygały c.d.
stacja Drygały, w tle zaczęta budowa peronu
stacja Drygały, w tle zaczęta budowa peronu
stacja Drygały z drugiej strony
stacja Drygały z drugiej strony
stacja Drygały
stacja Drygały
Biała Piska przejazd kolejowy na drodze powiatowej do Ełku
Biała Piska przejazd kolejowy na drodze powiatowej do Ełku
Biała Piska przejazd kolejowy na drodze powiatowej do Ełku c.d.
Biała Piska przejazd kolejowy na drodze powiatowej do Ełku c.d.
była stacja Biała k/Piszu
była stacja Biała k/Piszu
była stacja Biała k/Piszu
była stacja Biała k/Piszu
przejazd kolejowy na drodze krajowej między Piszem a Białą Piską
przejazd kolejowy na drodze krajowej między Piszem a Białą Piską
przejazd kolejowy na drodze krajowej między Piszem a Białą Piską
przejazd kolejowy na drodze krajowej między Piszem a Białą Piską
nowa nawierzchnia w okolicach Szerokiego Boru
nowa nawierzchnia w okolicach Szerokiego Boru
końcowy wagon pociągu do potokowej wymiany nawierzchni torowej
końcowy wagon pociągu do potokowej wymiany nawierzchni torowej
końcowy wagon pociągu do potokowej wymiany nawierzchni torowej c.d.
końcowy wagon pociągu do potokowej wymiany nawierzchni torowej c.d.
SUM 312 pojazd do potokowej wymiany szyn i podkładów przycupnął na niedzielę gdzieś w lesie między Piszem a Rucianem
SUM 312 pojazd do potokowej wymiany szyn i podkładów przycupnął na niedzielę gdzieś w lesie między Piszem a Rucianem
z drugiej strony składu stoi Tamara z podkładami na platformach
z drugiej strony składu stoi Tamara z podkładami na platformach
TEM2 w całej okazałości
TEM2 w całej okazałości
IMG_20180701_114152.jpg
IMG_20180701_114633.jpg
platformy z podkładami na byłej stacji w Rucianem-Nidzie
platformy z podkładami na byłej stacji w Rucianem-Nidzie
IMG_20180701_170448.jpg
teren stacji zaadaptowano jako miniterminal przeładunkowy podkładów
teren stacji zaadaptowano jako miniterminal przeładunkowy podkładów
IMG_20180701_170850.jpg
widok z kładki
widok z kładki
widok z kładki
widok z kładki
ostatnie dni starego peronu
ostatnie dni starego peronu
ostatnie dni starego peronu c.d.
ostatnie dni starego peronu c.d.
Robert675
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sie 2010, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Robert675 »

Wreszcie ktoś wstawił z Rucianego foty , super :D nowy peron w Rucianym będzie w tym samym miejscu co stary czy będzie przesunięty bliżej budynku stacyjnego? I co z torem nr 2 , który już kilkanaście lat jest nieużywany czy idzie do rozbiórki?
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Rajmund »

Trudno powiedzieć jak to będzie wyglądało w Rucianem,w SWIZ-ie wyczytałem że peron ma być jednokrawędziowy o długości 100m, natomiast w R-N Zachód jednokrawędziowy o długości 150m co jest nielogiczne,ponieważ jeśli w przyszłości miałyby się zatrzymywać pociągi dalekobieżne to raczej w Rucianem-tu jest przy dworcu przystanek autobusowy i postój taksówek.O Białej Piskiej w SWIZ-ie też nie było mowy o dodatkowym torze,a ławę pod podwójny tor robią,więc kto wie jak to będzie w Rucianem?
Lokalne wróble ćwierkają,że jest lekka obsuwa z terminami,i brakuje ogólnie maszyn do robót ziemnych (poszukują koparko-ładowarek do wynajmu na lokalnym rynku).W niedzielę spotkałem ludzi pracujących przy torach,więc musi coś być na rzeczy.
Robert675
Towarowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sie 2010, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Robert675 »

Niewiem czy nie było zmian w projekcie, ale wg PFU w R- N Zach. ma mieć 200 m a R- N 120m
Załączniki
Screenshot_2018-07-03-23-13-32-100_com.google.android.apps.docs.png
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Rajmund »

Kilka zdjęć ze Spychowa, jak widać przywracany jest do życia drugi tor. Co mniej-więcej 3 metry wmontowywane są staroużyteczne podkłady w celu wzmocnienia toru, który zapewne będzie służył do przeładunku materiałów oraz manewrów.
Załączniki
IMG_20180706_120359.jpg
IMG_20180706_120017.jpg
IMG_20180706_120006.jpg
IMG_20180706_115844a.jpg
IMG_20180706_115718.jpg
IMG_20180706_115529.jpg
IMG_20180706_115026.jpg
IMG_20180706_114943.jpg
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Rajmund »

Aktualne zdjęcia z prac na stacjach w Piszu i Rucianem-Nidzie.
Załączniki
Ruciane-Nida
Ruciane-Nida
Ruciane-Nida
Ruciane-Nida
Ruciane-Nida
Ruciane-Nida
Ruciane-Nida
Ruciane-Nida
Pisz
Pisz
Pisz
Pisz
Pisz
Pisz
Pisz
Pisz
Pisz
Pisz
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Rajmund »

W ostatnich dniach prace przy linii w okolicach Rucianego-Nidy mocno przyspieszyły. Zakończono gruntowny remont mostu nad kanałem (piaskowanie, malowanie, wymiana mostownic), w okolicach dworca i dalej ok.1,5 km w stronę Olsztyna, wzmocniono i uformowano na nowo podtorze. Położone są nowe krawędzie peronowe.
Załączniki
IMG_20181206_120146.jpg
IMG_20181206_120015.jpg
IMG_20181206_105238.jpg
IMG_20181206_105225.jpg
IMG_20181206_102613.jpg
IMG_20181206_102509.jpg
IMG_20181206_102252.jpg
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Referee »

Na stronie PLKi też są zdjęcia: https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... -elk-4010/
ale najwięcej zdjęć jest na tej stronie: http://www.plk-polskawschodnia.pl/tag/linia219/
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Referee »

Jak oceniacie całość prac między Szczytnem a Ełkiem? Podoba się Wam modernizacja?
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Post autor: Adam Dąbrowski »

Referee pisze: 05 lip 2020, 16:44Jak oceniacie całość prac między Szczytnem a Ełkiem? Podoba się Wam modernizacja?
Dobre pytanie, żeby rozpocząć dyskusję. :) Całkiem niedawno, bo 15 czerwca, przejechałem się linią kolejową nr 219 przy okazji powrotu z Olsztyna do Warszawy. Odniosłem wrażenie, jak by to ująć, że jeszcze nie wszystkie prace są zakończone... :wink: Nie zmienia to faktu, że bardzo cieszy mnie modernizacja linii nr 219. Jak to zwykle bywa, są pewnie rzeczy lepiej i gorzej rozwiązane, ale bez dwóch zdań kluczem jest zasadnicza poprawa parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz zdolności przepustowej, co zapewni tej trasie nowe życie.

Stacja Olsztyn Główny. Spalinowy zespół trakcyjny SA133-018 przed odjazdem jako pociąg Regio nr 90941 relacji Olsztyn Główny - Ełk (15.06.2020).
Stacja Olsztyn Główny. Spalinowy zespół trakcyjny SA133-018 przed odjazdem jako pociąg Regio nr 90941 relacji Olsztyn Główny - Ełk (15.06.2020).

Jak wszyscy pamiętamy, w okresie bezpośredno poprzedzającym modernizację linii kolejowej nr 219 między Szczytnem a Ełkiem mieliśmy tylko jeden posterunek zapowiadawczy, a mianowicie stację kolejową Pisz. Oznaczało to konieczność prowadzenia ruchu kolejowego na dwóch bardzo długich szlakach: Szczytno - Pisz (ok. 57 km; dla uproszczenia podaję odległości pomiędzy osiami posterunków) oraz Pisz - Ełk (ok. 54 km). Modernizacja przyniosła poprawę, bowiem pojawiły się dwa nowe posterunki zapowiadawcze, czyli stacje Spychowo i Drygały, w niektórych źródłach określane mijankami (moim zdaniem błędnie). Tym samym skróceniu uległy długości szlaków, które obecnie wynoszą:

:arrow: Szczytno - Spychowo: ok. 25 km,
:arrow: Spychowo - Pisz: ok. 32 km,
:arrow: Pisz - Drygały: ok. 28 km,
:arrow: Drygały - Ełk: ok. 27 km.

Oczywiście to nadal dużo i w przypadku utrudnień ruchowych przy większej liczbie pociągów mamy gwarantowane opóźnienia wtórne. Pozytywnie trzeba natomiast ocenić równomierne rozłożenie posterunków zapowiadawczych, co w kontekście trasowania jest korzystne.
Ciekawostka:
W obecnie obowiązującym wakacyjnym rozkładzie jazdy, który na odcinku Szczytno - Ełk przewiduje kursowanie 4 par pociągów relacji Olsztyn Gł. - Ełk - Olsztyn Gł. oraz jednej pary Olsztyn Gł. - Pisz - Olsztyn Gł., na wszystkich wymienionych stacjach odbywają się planowe krzyżowania! :smile: A jeśli dobrze kojarzę, to na całej linii nr 219 pociągi nie krzyżują się jedynie w Pasymiu.
Za kontrowersję uznałbym minimalistyczne potraktowanie jednego z najważniejszych mazurskich ośrodków turystycznych, jakim jest Ruciane-Nida. Po zakończonej modernizacji dostajemy jedynie dwa przystanki osobowe: Ruciane Nida Zachód z peronem o długości 200 m (to tutaj przewidywane są postoje pociągów dalekobieżnych) oraz Ruciane-Nida z peronikiem o długości 120 m. Czy należy wykluczać możliwość kończenia i rozpoczynania biegu właśnie w Rucianem-Nidzie? Osobiście widziałbym tu jednak stację i peron lub perony również 200-metrowe.

Kolejna refleksja dotyczy rozwiązań projektowych. W czasie mojej ostatniej przejażdżki zdziwiło mnie, że dojeżdżając do Drygał minęliśmy tarczę ostrzegawczą z migającym pomarańczowym światłem. Ani chybi "biorą nas na bok", semafor wjazdowy na dwa pomarańczowe "oczka", tylko dlaczego, skoro w planie nie było żadnego krzyżowania? Już miałem przed oczami wizję całkowicie nieoczekiwanego spotkania z pociągiem towarowym, ale przyczyna okazała się inna. Prawdopodobnie chodziło wyłącznie o to, aby "ominąć" nieczynne jeszcze przejście przez tory (stanowiące dojście do peronu dwukrawędziowego). Takie przejścia, zabezpieczone rogatkami i sygnalizatorami świetlnymi, powstały również w Spychowie i Piszu, przy czym o ile tam przecinają one tory główny dodatkowe, to na stacji Drygały kolizja występuje w torze głównym zasadniczym. I ten układ średnio mi się podoba, mam wrażenie, że można by poszukać innego rozwiązania.

Cóż jeszcze... Fajnie, że mamy przystanek Pisz Wschód. :smile: A z kolei trochę żal Karwicy Mazurskiej, która chociaż w sezonie mogłaby pewnie od czasu do czasu służyć rowerzystom czy wycieczkowiczom. Ten przystanek w środku leśnej głuszy stał się ofiarą modernizacji... Znak czasów?

No, to przypomniałem sobie, jak się pisze na Forum, teraz ciekaw jestem innych opinii. :smile:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
ODPOWIEDZ