Olecko - Gołdap

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Łukasz W.
Towos
Posty: 25
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:21
Lokalizacja: Olecko/Olsztyn

Post autor: Łukasz W. »

Dziękuję i czekam na plany innych stacji z tej linii :)
I mam jeszcze pytanie, czy linia należy jeszcze do PLK, czy przeszła już do PKP Nieruchomości?
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Chodzi oczywiście o odcinek Olecko -Gołdap który jest nieeksploatowany.
W dalszym ciągu należy on do PLK i nie było było oficjalnych rozmów na temat przekazania go do Nieruchomości. Nie świadczy to jednak o pozytywnej przyszłości tego odcinka. O ile nic sie nie zmnieni w układzie i potrzebach trasportowych w tamtym rejonie, to odcinek ten wcześniej czy później przejdzie do Nieruchomosci i ulegnie likwidacji.
Łukasz W.
Towos
Posty: 25
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:21
Lokalizacja: Olecko/Olsztyn

Post autor: Łukasz W. »

Ja osobiście wątpie, ze ten odcinek odżyje. Nawierzchnia jest do całkowitej wymiany - podkłady prawie całkowicie przegniłe i ponad stuletnie szyny, nawet pociag rozbiórkowy tam nie da rady wjechać. I brak większych zakładów na trasie... szkoda, pamiętam jeszcze ostatni pociąg osobowy do Gołdapi.
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Łukasz W. pisze:Ja osobiście wątpie, ze ten odcinek odżyje. Nawierzchnia jest do całkowitej wymiany - podkłady prawie całkowicie przegniłe i ponad stuletnie szyny, nawet pociag rozbiórkowy tam nie da rady wjechać. I brak większych zakładów na trasie... szkoda, pamiętam jeszcze ostatni pociąg osobowy do Gołdapi.
Można było o tym mówić w latach 2006, 2007.
Do Olecka chodziły osobówki dość zapełnione, chodził pośpiech sezonowy na Suwałki. Mieliśmy wtedy w gospodarce trendy rozwojowe, raczej nie cięto wydatków. Widać było że jest jakaś iskierka nadziei. Skoro wtedy się nie udało to w kontekście tego że za miesiąc pociągi przestaną dojeżdżać do Olecka, o Gołdapi zapomnijmy. Ja nie to że uważam że linia jest zbędna. W naszym kraju 95% linii jest NIEZBĘDNYCH, ale:
-zaniedbanych technicznie więc kiepski czas przejazdu
-źle umiejscowione przystanki z dala od siedzib ludzkich
-brak poczekalni i innej infrastruktury
-zbyt wysokie ceny biletów miesięcznych w ostatnich latach
-przede wszystkim bardzo słaba podaż pociągów

Będąc realistą- za naście lat połowa z obecnie istniejącej sieci będzie już tylko wspomnieniem jak tak dalej pójdzie.
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Hamburger
Pospieszny
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2008, 10:02

Post autor: Hamburger »

Pamiętam naradę w marcu 2006 r. u marszałka województwa W-M, gdzie przedstawiciele Samorządu Gołdapskiego kategorycznie żądali przywrócenia ruchu pociągów. Wówczas tamtejszy starosta gromkim głosem powiedział: nie pogodziliśmy się z faktem, że linia kolejowa Olecko - Gołdap jest nieczynna i za wszelką cenę będziemy walczyli, żeby kolej do Gołdapi wróciła ! Zabrzmiało to tak groźnie, że na sali przez dłuższą chwilę zapanowała zupełna cisza. Później po wyborach pewnie przyszedł nowy starosta i zabrakło z ich strony dalszych konsekwentnych działań....
Awatar użytkownika
joanna.wasz
Towarowy
Posty: 20
Rejestracja: 12 paź 2012, 15:28
Lokalizacja: Wejherowo/Toruń

Post autor: joanna.wasz »

Stan linii na Mazurach i Podlasiu prosi się o pomstę do nieba.
Piękna, ale najczęściej zaniedbana architektura/infrastruktura, równie piękne tereny. I wielkie g..... z dawnej świetności.
Polecam dokument S. Jasińskiego "Dworzec" o zapomnianych liniach z w-mazurskiego.
Co do reaktywacji linii do Gołdapi mam najgorsze przeczucia. Zerwą tor i linia stanie się przeszłością.
"Każdy z nas ma swój dworzec główny"
- S. Jasiński
ODPOWIEDZ