http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... yczna.htmlPoseł Tadeusz Iwiński (SLD) skierował do wicepremiera i ministra infrastruktury i rozwoju, Elżbiety Bieńkowskiej, interpelację w sprawie stanu infrastruktury kolejowej w północno-wschodniej Polsce .
Poseł SLD zadał minister Bieńkowskiej kilka pytań:
- Na których liniach łączących województwo z ościennymi regionami oraz Obwodem Kaliningradzkim nie jest prowadzony ruch, na których jest prowadzony tylko ruch towarowy, a które linie są przeznaczone do likwidacji?
- Jakie są przyczyny braku zamówień pociągów pasażerskich i towarowych?[/list]
- Jaki jest plan remontów, rewitalizacji i modernizacji linii na terenie województwa?
- Czy rozważane jest przywrócenie stanu linii nr 225 (Nidzica - Wielbark) oraz nr 35 (Wielbark - Ostrołęka), w perspektywie uruchomienia portu lotniczego w Szymanach?
- Czy rozważana jest rewitalizacja lub modernizacja linii nr 221 (Gutkowo-Braniewo) mając na uwadze uruchomienie połączenia z Olsztyna do Kaliningradu?
Sytuacja kolei na Warmii i Mazurach jest dramatyczna!
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Sytuacja kolei na Warmii i Mazurach jest dramatyczna!
Ostatnio zmieniony 20 lip 2014, 17:05 przez Stellwerk, łącznie zmieniany 2 razy.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Ciekawe, ciekawe... pracownicy resortu p. Bieńkowskiej będą musieli trochę pogimnastykować się z odpowiedziami.
Jeśli chodzi o linię nr 35, to warto zerknąć jeszcze na interpelację posła Jerzego Szmita z 19 lipca 2013 r.:
Interpelacja nr 19838
Odpowiedź na interpelację nr 19838
Warto od czasu do czasu przejrzeć aktywność polityków w tej dziedzinie.
Pozdrawiam,
AD
Jeśli chodzi o linię nr 35, to warto zerknąć jeszcze na interpelację posła Jerzego Szmita z 19 lipca 2013 r.:
Interpelacja nr 19838
Odpowiedź na interpelację nr 19838
Warto od czasu do czasu przejrzeć aktywność polityków w tej dziedzinie.
Pozdrawiam,
AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
http://www.rynek-kolejowy.pl/53218/plk_ ... e_tory.htm
Obiecanki, cacanki? Linie 225 i 35 nie zostały wymienione, chociaż rewitalizacja 35 wydaje się być w tej sytuacji korzystna.
Obiecanki, cacanki? Linie 225 i 35 nie zostały wymienione, chociaż rewitalizacja 35 wydaje się być w tej sytuacji korzystna.
PKP odpowiada na interpelację posła Iwińskiego
Pełny tekstW najbliższych latach PKP Polskie Linie Kolejowe, korzystając z środków UE na lata 2014 -20, planują wydać ponad 1 mld złotych na inwestycje kolejowe w województwie warmińsko - mazurskim - czytamy w stanowisku przesłanym do redakcji "Rynku Kolejowego".
- Przygotowujemy prace, które skrócą czas podróży na łącznie 5 liniach kolejowych. Z funduszy UE zarządzanych przez samorząd województwa przygotowujemy modernizację połączenia Olsztyn - Braniewo. W latach 2017 - 20 zamierzamy zelektryfikować linię Ełk - Giżycko – Korsze, co przyśpieszy podróż z Białegostoku przez Ełk, Korsze, Olsztyn do Gdańska i jednocześnie wyeliminuje potrzebę dwukrotnej i czasochłonnej zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową - wylicza zarządca infrastruktury.
- W tym samym czasie zaplanowaliśmy modernizację linii Działdowo - Olsztyn, która zapewni szybki dojazd do Warszawy. Nieco wcześniej, bo na lata 2015 - 18 zaplanowaliśmy prace na trasie Jabłonowo - Iława - Olsztyn - Korsze, która połączy stolicę województwa warmińsko - mazurskiego szybkim połączeniem z Toruniem i dalej z Poznaniem - dodaje PKP PLK.
- W porozumieniu z samorządem zaplanowaliśmy na lata 2017 - 20 modernizację połączenia między Ełkiem przez Pisz, Szczytno do Olsztyna. Odcinek z Olsztyna do Szczytna i dalej do Szyman już został zmodernizowany przez PLK z wykorzystaniem funduszy zarządzanych przez samorząd województwa - informuje zarządca infrastruktury.
Władzom warmińsko-mazurskiego, co podkreślają podczas spotkań z PLK, szczególnie zależy na stworzeniu połączenia dwóch krańców województwa (Olsztyna i Ełku) z lotniskiem w Szymanach. - Wybór linii, które zostaną zmodernizowane został ustalony w wyniku konsultacji z samorządem, od którego zależy na które inwestycje kolejowe będą kierowane regionalne środki unijne na lata 2014 -20 - podkreśla rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz.
- Również samorząd decyduje o połączeniach kolejowych w obrębie województwa. Wsłuchując się w potrzeby w tym zakresie, ustalamy plan podwyższenia jakości infrastruktury kolejowej na Warmii i Mazurach - podsumowuje Dutkiewicz.
A Lidzbark Welski nadal bez pociągów... Podstawowa inwestycja, jaka jest niezbędna do przywrócenia ruchu na nieczynnym odcinku linii 208 to chęć dogadania się z samorządem sąsiedniego województwa. Aż strach ogarnia, gdyby wyobrazić sobie, co by się działo, gdyby w podobny sposób, jak w Warmińsko-Mazurskim, myślano o połączeniach międzywojewódzkich w samorządzie Woj. Pomorskiego (przykład linii 207, 208 czy 215).
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
W Lidzbarku Welskim pociągów już nie zobaczymy .Cała wina za uwalenie połączeń z Działdowa do Grudziądza /Laskowic spoczywa wyłącznie na urzędnikach UMWWM .Trzeba cofnąć się do 2007 na krótko przed wejściem Arrivy na trakcję spalinową w kujawsko - pomorskim ,wówczas jeszcze urzędujący kolejną kadencję marszałek Całbecki próbował porozumieć się z ówczesnym marszałkiem woj :warmińsko - mazurskiego proponując dotowanie przewozów w 2/3 kwoty na linii 208 jednak nigdy do takiego porozumienia nie doszło .Korzystając z okazji (skoro już jesteśmy przy linii 208) chciałbym poinformować że w dniu 24 czerwca złożyłem pisemną skargę do UTK co do stanu technicznego odcinka linii 208 Mełno - Nicwałd . Dnia 21 bm.otrzymałem odpowiedź o treści że moja skarga była w 100% uzasadniona ,inspektorzy UTK przeprowadzili kontrolę i Prezes UTK wszczął postępowanie administracyjne wobec Zarządcy Infrastruktury ponieważ zostało stwierdzone naruszenie bezpieczeństwa w transporcie kolejowym na w/w odcinku linii 208 .Więc po ponad dekadzie jest realna szansa na doprowadzenie tego odcinka linii do odpowiedniego stanu technicznego gdzie na dzień dzisiejszy prędkość szlakowa wynosi zaledwie 20km/h
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Gratuluję postawy! Teraz możemy jedynie rozpocząć odliczanie do dnia, w którym wskazany przez Ciebie odcinek zostanie naprawiony.
PS. Sytuacji Lidzbarka jestem świadom, ale wciąż patrzę na to przez pryzmat możliwości dogadania się innych samorządów i to nawet takich (o ile to jest jakakolwiek przeszkoda), w których przewozy pasażerskie realizuje przewoźnik prywatny.
PS. Sytuacji Lidzbarka jestem świadom, ale wciąż patrzę na to przez pryzmat możliwości dogadania się innych samorządów i to nawet takich (o ile to jest jakakolwiek przeszkoda), w których przewozy pasażerskie realizuje przewoźnik prywatny.
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
maczy Gdyby linia nie była wyłączona z dniem 1 stycznia br sprawa byłaby prostsza i można byłoby coś działać na poziomie samorządów ale w takiej sytuacji sprawa jest raczej przesądzona .Szkoda że kilka lat temu zaprzepaszczono wznowienie ruchu pasażerskiego na odcinku Działdowo - Brodnica co przyczyniło się do wyłączenia tego odcinka z eksploatacji .Gdyby w 2008 roku PKP IC nie przetrasowało pociągu dalekobieżnego Bory Tucholskie który w sezonie 2007 uruchomiły jeszcze PKP PR to być może nie doszłoby do takiego stanu jaki mamy dziś .Przecież jeszcze z tego co wiem to w 2013 roku do Lidzbarka Welskiego były prowadzone pociągi towarowe konkretnie do tamtejszego Prefabetu
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
I cały czas są.gryff pisze:Przecież jeszcze z tego co wiem to w 2013 roku do Lidzbarka Welskiego były prowadzone pociągi towarowe konkretnie do tamtejszego Prefabetu
http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php ... c&start=45
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
To był już agonalny ostatek przewozów pasażerskich tutaj i winienie IC za to, że na tym odcinku główki szyn pokryte są dziś korozją, jest jednak na wyrost - ta spółka nie miała nic wspólnego z brakiem dogadania się sąsiadujących samorządów (ściślej - jak już ustaliliśmy - braku chęci dogadania się Olsztyna). Przypomnę, gwoli ścisłości, że we wzmiankowanym roku 2008 jeździła tym odcinkiem Warmia (pod banderą PKP PR), a rok później - również Warmia, choć uruchamiana już przez IC.gryff pisze:Gdyby w 2008 roku PKP IC nie przetrasowało pociągu dalekobieżnego Bory Tucholskie który w sezonie 2007 uruchomiły jeszcze PKP PR to być może nie doszłoby do takiego stanu jaki mamy dziś .
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
maczyPełna zgoda co do głównej przyczyny zaniechania ruchu pasażerskiego na omawianym odcinku .Wiem że PKP IC nie ma nic wspólnego ze stanem linii w wykazie PKP PLK na dzień 1stycznia 2014.Jednak łatwiej jest uwalić odcinek linii skoro ruch pasażerski jest zerowy .Swoją drogą dziwię się MIR że ta linia w całości nie stała się alternatywną linią objazdową dla E65 ,przyczyna jest prosta brak druta .Co do jednego jesteśmy w pełni zgodni wina za zaniechanie połączeń pasażerskich leży po stronie województwa warmińsko - mazurskiego
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Co prawda to prawda ,tyle że za wyjątkiem tego bezpośredniego połączenia Grudziądza z Gdynią które funkcjonuje od grudnia ub.r nie możemy liczyć w najbliższej przyszłości na jakiekolwiek inne połączenie dalekobieżne z Grudziądza , ewentualnie na połączenie Gdynia -Grudziądz - Toruń ,niestety to jeszcze nic pewnego .
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych