Dyskusje o rozkładzie jazdy

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Gość

nowy rozkład

Post autor: Gość »

A czy towarzystwo mogłoby mieć jakiś wpływ na powstający właśnie nowy SRJP? Przynajmniej w części dotyczącej naszego regionu i połączeń z resztą kraju. Jak wiadomo ZPPR w Olsztynie raczej likwiduje połączenia niż tworzy nowe. W Urzędzie Marszałkowskim też się chyba specjalnie nie przejmuja rozkładem jazdy, byle "coś jeździło". Nie słyszałem o żadnej współpracy z Instytutem Promocji i Rozwoju Kolejnictwa w sprawie koordynacji rozkładu - jak to czynią inne województwa. Mnie na razie udało się wyciągnąć od PKP tyle, że pociąg pospieszny Flisak będzie od grudnia osobowym typu RegioPlus. Podobno z 14 pociągów osobowych na trasie Elbląg - Malbork ma zostać tylko 5 par...
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

W chwili obecnej najgorzej ma się linia Pisz - Szczytno i Czerwonka - Ełk. A to z powodu katastrofalnie nieskie V-handlowej. Niestety ludzie przesiadająsię na autobusy. Poz tym myślę, że nie będzie tak źle.

W najbliższym czasie Urząd Marszałkowski zakupi 3 nowe szynnobusy (pierwszy ma byść uż w grudniu). To też trochę zmniejszy koszty ekspoloatacji. Nie oszukujmy się z pustego i Salomon nie naleje.

Co do Malbork - Elbląg. Proszę oto dane co prawda z pomorskiego ale zawsze:

http://www.woj-pomorskie.pl/Pages/Lang/ ... ewozy.html

i szegóły

http://www.woj-pomorskie.pl/downloads/przewozy_z3.xls
Gość

nowy rozkład

Post autor: Gość »

Zamieszczone linki odnoszą się do stron Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. Na stronach Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Marszałkowskiego próżno szukać czegoś na temat kolejowych przewozów regionalnych. Czy u nas ktoś sie tym w ogóle zajmuje? Linia Malbork - Elbląg łączy dwa województwa, aby utrzymać połączenia zainteresowane muszą być oba województwa - ZPR w Olsztynie podobno intensywnie liczy pasażerów korzystających z tego połączenia. Fatalna sytuacja jest również na trasie Działdowo - Brodnica oraz innych łączących nasze województwo z ościennymi.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Re: nowy rozkład

Post autor: Adam Dąbrowski »

Czołem! :wink:
W Urzędzie Marszałkowskim też się chyba specjalnie nie przejmuja rozkładem jazdy, byle "coś jeździło". Nie słyszałem o żadnej współpracy z Instytutem Promocji i Rozwoju Kolejnictwa w sprawie koordynacji rozkładu - jak to czynią inne województwa.
I to jest właśnie zasadniczy problem. Byle coś jeździło... Coś, czyli pewnie standardowe "alibizug" - 2 pary pociągów dziennie. IRPiK w naszym województwie niestety nie był jak dotąd angażowany.

Wiadomo, bez sensownego rozkładu prędzej czy później wszystko się sypnie. A możliwości będą nowe - vide plany dostarczenia następnych szynobusów SA106.
Mnie na razie udało się wyciągnąć od PKP tyle, że pociąg pospieszny Flisak będzie od grudnia osobowym typu RegioPlus.
Doskonałe posunięcie. Z pewnością więcej ludzi będzie jeździło tym pociągiem. A już dziś jego standard nie jest adekwatny do rangi pociągu pospiesznego. Zwłaszcza, gdy trzeba jechać obdrapanym kibelkiem. Kiedyś było ED72 (1/2) + ED72 (1/2), teraz już najczęściej ED72 (1/2) + EN57 (2).
Podobno z 14 pociągów osobowych na trasie Elbląg - Malbork ma zostać tylko 5 par...
Ale za to SKM uruchamia pociągi do Szymankowa. Widać, może się opłacić...

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Gość

nowy rozkład

Post autor: Gość »

Dobry rozkład to nie tylko dobre ustawienie godzin przyjazdów i odjazdów pociągów, ale również zapewnienie skomunikowań. Coraz gorzej jest z komunikowaniem pociągów regionalnych w węźle iławskim. Tu krzyżują się trasy z trzech województw - warmińsko-mazurskiego (Olsztyn, Działdowo), pomorskiego (Malbork) i kujawsko-pomorskiego (Toruń). Szybciej jedzie sie np. z Torunia do Gdańska z przesiadką w Iławie niż bez przesiadki przez Bydgoszcz, czy z Torunia do Malborka przez Iławę niż przez Grudziądz. Zapewnienie dogodnych i szybkich przesiadek mogłoby zachęcić większą liczbę klientów do korzystania z pociągów. Ale monopoliście PKP daleko jeszcze do nastawienia na klienta i jego potrzeby, oczekiwania. Lepiej ponarzekać na niską rentowność i likwidować połączenia - ostatnio zlikwidowano jedną pare osobowych na trasie Iława - Działdowo, gdzie są jedne z najniższych stawek za korzystanie z infrastruktury.
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

Mały przykład skomunikowań

Niepozorna stacyjka choć węzłowa. Lata czterdzieste.
Po pierwszym pociągu o 6:08 do Kwidzyna i mijance około 6:40 pociągów Ostróda- Elbląg i Morąg - Malbork dyżurny ma chwilę na odpoczynek. Bowiem zbliża się pierwszy tego dnia szczyt.
7:41 przyjazd z Elbląga
7:45 przyjazd z Kwidzyna
7:54 przyjazd z Olsztyna (przez Morąg)
7:56 przyjazd z Ostródy
7:57 przyjazd z Malborka
W tej chwili na węzłowej stacji gdzie łączy się pięć podrzędnych linii stoi pięć pociągów. Pasażerowie spieszą się bo oto za chwilę
7:59 odjazd do Kwidzyna
8:02 odjazd do Ostródy
8:03 odjazd do Elbląga
8:05 odjazd do Olsztyna
8:06 odjazd do Malborka

Kolejne ciekawe momenty dnia

13:30 przyjazd z Ostródy
13:33 przyjazd z Kwidzyna
13:47 przyjazd z Olsztyna

13:36 odjazd do Elbląga
13:49 odjazd do Malborka
To tylko trzy pociągi - słabo. no to dalej

15:52 przyjazd z Prabut
16:05 przyjazd z Olsztyna
16:10 przyjazd z ostródy
16:21 przyjazd z Malborka

16:23 odjazd do Malborka
16:25 Odjazd do Olsztyna
16:25 odjazd do Prabut
16:25 odjazd do Elbląga (to już trzeci pociąg odprawiany w tej minucie - dyżurny musi byćbardzo bystry)
Nie było tylko pociągu z Elbląga do Ostródy. Ale to nic przecież był taki o 14:40, a następny o 18:18.

Wieczór też będzie pracowity
20:38 przyjazd z Ostródy
20:43 przyjazd z Elbląga
20:44 przyjazd z Malborka
20:46 przyjazd z Olsztyna
20:51 przyjazd z Kwidzyna
Znowu pięć pociągów osobowych stoi w peronach.

20:52 odjazd do Olsztyna
20:53 odjazd dp Elbląga
20:54 Odjazd do Malborka
20:55 odjazd do Ostródy


Nie podałem godzin dojazdów pojedynczych pociągów i gdy mijały się tylko dwa pociągi. A takich sytuacji było kilka...

Konkurs co to za stacja.
Nagroda-satysfakcja.
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

To ciekawe, w jakim zaskakującym kierunku zmierza wątek "Aktualności"... Ten nieistniejący węzeł pojawił się już na forum (nota bene w "Kolej dziś" :D ) - czy to przypadek, czy też stacja i wychodzące z niej linie zajmują jakieś szczególne miejsce w głowach Koleżeństwa?
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Czy zmieni się rozkład jazdy na linii Elblag-Tolkmicko-Braniewo??
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

Poniekąd. Elbląg - Myślice to dla mnie jedna z tych linii, która porusza wyobraźnię. Co ciekawe w Myślicach nigdy nie byłem a wiem, że powinienem sie spieszyć. A może lepiej nie jechać i mieć w pamięci jakieś abstrakcyjne ale jak najbardziej pozytywne wrażenie. nie tak dawno na PMK ktoś opisując stan obecny Sompolna napisał, że jeśli ktos tam był kilka lat temu niech lepiej już tam nie zagląda i pozostawi wspomnienia - tak będzie zdrowiej.

Co to Elbląg - Tolkmico - Braniewo to nie wiem, ale przy okazji restrukturyzacji ZPR -ów to nawet nie wiadomo do kogo uderzyć.
Gość

nowy rozkład

Post autor: Gość »

Fragment z dzisiejszej "Gazety Olsztyńskiej":
- Z Warszawy przysłali nam pismo, żeby oflagować budynki, ale zrobimy to dopiero jutro. Dziś mieliśmy zebranie - usłyszeliśmy wczoraj od Danuty Przybysz, szefowej Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu. Przewodnicząca nie jest przekonana co do celowości akcji. - Dla mnie powód do protestu jest średni - podkreśliła. - Pewnie chodzi o to, by nowego prezesa PKP trochę wziąć do galopu.
Jej zdaniem, sytuacja PKP w regionie i tak jest lepsza od przewidywanej. Mają przyjść nowe szynobusy, nie będą zlikwidowane pociągi pospieszne, a rozkład jazdy na przyszły rok nie zapowiada czarnej rozpaczy. - Niech no tylko spróbują protestować - zareagował na akcję Andrzej Bober, odpowiedzialny za przewozy regionalne w Urzędzie Marszałkowskim. Zapewnił, że kolejarze otrzymali od samorządu województwa "odpowiednią kwotę pieniędzy, a na pewno nie zostali oskubani".
No i już wiadomo, kto jest odpowiedzialny za pociągi kogo najlepiej pytac o szczegóły...
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Tomek pisze:Elbląg - Myślice to dla mnie jedna z tych linii, która porusza wyobraźnię. Co ciekawe w Myślicach nigdy nie byłem a wiem, że powinienem sie spieszyć. A może lepiej nie jechać i mieć w pamięci jakieś abstrakcyjne ale jak najbardziej pozytywne wrażenie. nie tak dawno na PMK ktoś opisując stan obecny Sompolna napisał, że jeśli ktos tam był kilka lat temu niech lepiej już tam nie zagląda i pozostawi wspomnienia - tak będzie zdrowiej.
Tomku! Pamiętając, że to wymiana nieadekwatna do tematu, nie pytam, co dalej... Ale, jeśli nigdy nie byłeś (w Myślicach), to "zasada sompoleńska" nie ma zastosowania! :D
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

"zasada sompoleńska" nie ma zastosowania!
To dobra wiadomość. Podniosłeś mnie na duchu. Dzięki.

A może ma ktoś jakieś fotki Myślic. Stare lub nowe. Wrzućcie do jakiegoś nowego wątku.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Niestety, obecnie nie można już chyba liczyć na taką jakość skomunikowań, jak w przedstawionych przez Tomka Myślicach, czy też w Piszu z roku 1908 (data otwarcia uwieńczającej węzeł linii do Dłutowa). Wtedy skomunikowania budowano na zasadzie "wszystko się zjeżdża i wszystko się rozjeżdża", o czym do dziś przypominają lokalne, a trójperonowe na przykład, stacje, niegdyś węzłowe.

Ciekawe, jaki będzie ten nowy, obiecujący podobno, rozkład jazdy dla Warmii i Mazur. Przede wszystkim, czy będzie uwzględniał większą ilość szynobusów, czy też tradycyjnie zostanie napisany pod składy typu SU42+Bh, a potem zostanie w fatalny sposób uplastyczniony (vide Czerwonka - Mikołajki - Ełk, z pierwszym odjazdem z Olka po 12). I czy znów, wraz z "cegłą", otrzymamy do rąk tradycyjny obszerny zeszycik z poprawkami wynikłymi ze zmian w trakcie druku... :?:

Co do "nadzalewówki", to myślę, że prawdopodobnie jeden szynobus pójdzie po prostu do jej obsługi. Gdyby Elbląg dostał dwie PESY, to także osobowe na "Ostbahnie" mogłyby zostać wznowione. Ale to tylko dywagacje. Czas pokaże, jak będzie naprawdę. Oby lepiej!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Radek
InterCity
Posty: 303
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

nowy już jest

Post autor: Radek »

Nowy rozkład można już zobaczyć klikając połączenia na niemieckiej stronie HAFAS-u. Ciekawe, jakie będą komentarze...
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

Pisz - Olsztyn: tegorocznej rozkładowej porażki ciąg dalszy. Czy ktokolwiek z ZPR-u zapytał, mieszkańców Pisza kiedy chcą pociągów???
Na marginesie : autobusy o 5 i 7:30 z Pisza do olsztyna cieszą się ogromną popularnością. O tych godzinach kiedyś kursowały pociągi.
A nad olsztyńskim ZPR-m jak za trzy lata będą likwidować ostatnie dyrektorskie etaty bo tylko to z ZPR-u zostanie to chyba już nikt nie zapłacze a busiarze wypiją pod to flaszkę :?
ODPOWIEDZ