Dyskusje o rozkładzie jazdy

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Ze skrótowego opisu proponowanych zmian:
odstawienie lokomotywy manewrowej na stacji Olsztyn, której prace mogą wykonać w przerwach między kursami autobusy szynowe.
To chyba dowcip....
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

Taki komentarz na temat jakości dziennikarstwa:

Tytuł cytowanego artykułu to Przez zlikwidowane połączenie pracę może stracić nawet 200 osób. A w tekście czytamy że Wojciech Załuski z Małdyt apeluje: Jestem jednym z 50 pasażerów, którzy codziennie z Elbląga, Bogaczewa, Pasłęka, Zielonki Pasłęckiej i Małdyt dojeżdżają do pracy w Olsztynie (moje podkreślenia)

Widocznie dojazd 50 pasażerów to sprawa za mało ważna, trzeba ich więc rozmnożyć do 200 :-(
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Może chodziło im, że 50 z każdego z wymienionych przystanków :grin: Akurat wszystkie miejsca w jednostce byłyby zajęte :wink:

Dla mnie stanem umysłu jest rozkład na linii 219. Od razu mówię, że nie znam lokalnego zapotrzebowania na połączenia, wszystko biorę na swoje rozumowanie. Co prawda jest zapewniony dojazd na 8:00 do Olsztyna i powrót po 16:00 w kierunku Ełku. Jestem w stanie uwierzyć, że od Pisza poranny pociąg uzbiera trochę chętnych, bo po drodze jest Ruciane i Szczytno. Jednak ilu pasażerów z Nowej Wsi, Bajtkowa, Drygał czy Kaliszek korzysta z niego na codzień? 0? 2? 3? 5? Czy dla tych miejscowości głównym miastem ciążącym nie jest przypadkiem Ełk? Jednak porannego połączenia do pracy i powrotnego z pracy - brak.
Drugą sprawą która mnie od dawna nurtuje jest godzina kursowania ostatniego pociągu z linii 219 w kierunku Olsztyna. Obecnie z Pisza odjeżdża 10:27. W wakacje było trochę "lepiej" bo był jeszcze przed 13, z tego co widzę już wycięty. Pociągu popołudniowego około 15-16 na nocną zmianę do Olsztyna, czy też na powrót z gości brak :sad: Czy też brak postulatów i chętnych, a co za tym idzie faktycznego zapotrzebowania na takie połączenie? To chyba jedyny taki przypadek znany mi w Polsce, gdzie ostatni pociąg na linii w danym kierunku jeździ przed południem, a praktycznie rano. Nie liczę linii obsługiwanych przez jedną parę pociągów.
Po mojemu: skróciłbym 90946 na relację Pisz - Olsztyn, jednocześnie dając coś około 6:00 z Pisza do Ełku. "Południowy" i zarazem ostatni obecnie pociąg 90948 jechałby bez większych zmian. Za nim jeszcze jeden Pisz-Olsztyn około 15:30, tak żeby zapewnić jakiś normalniejszy powrót (czy też dojazd na nocne zmiany) z linii 219 w kierunku stolicy województwa niż obecna... 10:27 :roll:
Z powrotem 90941 bez zmian (ewentualnie trochę wcześniej z Olsztyna) kolejny 90943 tylko do Pisza, i jeszcze coś około 16:30 z Ełku żeby rozwieźć do domu Nową Wieś, Bajtkowo itp. Jakiś "krótki" Pisz mógłby też jechać około 14:00 z Olsztyna dla tych co przyjechali 90946 do urzędów i lekarza i pozałatwiali swoje sprawy.
Łatwo sobie pomarzyć, pewnie gorzej by było ułożyć obiegi taboru i plany dla maszynistów przy tym moim rozkładzie. :mrgreen: Biorąc pod uwagę, że te same szynobusy obsługują potem pociągi powrotne do Olsztyna przez Giżycko konieczne by było więcej taboru i ludzi.
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Post autor: Rajmund »

Od nowego rozkładu będzie jeszcze ciekawiej,do Olsztyna żeby coś załatwić trzeba będzie ruszać z domu o piątej rano,wrzucam na dowód petycje w imieniu mieszkańców oraz odpowiedzi od stosownych podmiotów.Żeby było jeszcze ciekawiej to według nowego rozkładu te pociągi będą jeździły w wybrane dni tygodnia.
Załączniki
petycja do Przewozy Regionalne.doc
(23,5 KiB) Pobrany 413 razy
petycja Urząd Marszałkowski.doc
(22,5 KiB) Pobrany 498 razy
odpowiedź Przewozy Regionalne.pdf
(207,71 KiB) Pobrany 587 razy
odpowiedź Urząd Marszałkowski.pdf
(93,88 KiB) Pobrany 663 razy
rozkład jazdy 2015-16.pdf
(118,11 KiB) Pobrany 709 razy
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Pociąg z Pisza o 17:00 w kierunku Olsztyna jest moim zdaniem dobrym posunięciem, tak jak ten Olsztyn-Pisz po 14:40. Nawet takie rozwiązania proponowałem w poprzednim poście, który pisałem całkowicie na sucho nieświadomy tego jak ma wyglądać nowy RJ i że właśnie takie rozwiązanie jest w nim przewidziane :smile:
Faktem jest, że powstanie dziura między 5 a 13:45 na kierunku Pisz-Olsztyn, która niestety może utrudnić życie. Jednak trzema parami pociągów świata nie zwojujemy i dobrą ofertę stworzyć ciężko. Wprawdzie jest lepiej niż było z Wielbarkiem, ale przydała by się do dyspozycji jeszcze para lub chociaż półtorej, żeby trochę poprawić sytuację na tej linii. Proponowane przez Ciebie wydłużenie jednej pary Szczytna jest jak najbardziej słuszne, ale wiadomo, że skoro pociąg ma być wydłużony to ktoś musi za to zapłacić a do tego niestety chętnych może być mniej :sad:
No i niestety prawda pozostaje taka, że na Ełk-Pisz będą w dalszym ciągu tylko "alibi zugi" bo przesunięcie "ostatniego" Olsztyna na 12:00 z groszami raczej nic dla tego odcinka nie wnosi.
Druga sprawa jaką zauważyłem: przesunięto poranny pociąg do Ełku na 8:27 z Olsztyna. Szkoda, że nie wzięto pod uwagę, że pierwszy pośpiech z Warszawy przyjeżdżać ma na.... 8:36 . Tak bowiem twierdzi plakatowy roczny rozkład jazdy PLK. Nie są to dobre wieści, bo jeśli nie wejdzie jakaś korekta która skomunikuje te pociągi, to teraz aby dostać się z Warszawy na linię 219 trzeba będzie szykować się dopiero na Pisz o 14:48 :neutral: Co przyczyni się do jeszcze większego spadku atrakcyjności dla kolei na trasie Warszawa - Mazury :sad:
Oby w Olsztynie nie powtórzył się syndrom węzła lubelskiego, gdzie konsekwentnie od kilku lat w niektórych korektach rozkładu jazdy brakuje planowo :!: minutę lub dwie na przesiadki z pociągów regionalnych do pośpiesznych w kierunku Warszawy.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Pan Kuć pisze bzdury odpowiadając iż prace nad rocznym RJ zostały zakończone i jakakolwiek zmiana jest już niemożliwa. Panie Kuć zmiana będzie możliwa w rocznej korekcie RJ ( czerwcowej ), jestem również przekonany że już w trakcie obowiązywania nowego RJ przy pierwszej korekcie (marcowej) taką zmianę można również uwzględnić. Pismo zostało napisane ot tak na odczepnego. Linia D29-219 to nie magistrala E-65 i za zwyczaj Zarządca Infrastruktury przychyla się do wniosków proponowanych przez przewoźników już w trakcie obowiązywania nowego RJ.Przykładów można podawać setki
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Rozkład pociągów lotniskowych do Szyman już jest. Nie ma co, całe trzy pary, w dodatku bez zatrzymywania się na super długich i wyremontowanych peronach na odcinku Szczytno-Szymany. :???:
Teraz ciekawe jaką ofertą popiszą się lotnicy. Bo kolejarze chyba już przewidzieli i dostosowali ofertę do oczekiwanego zainteresowania... :?: :???:
luklog
Towos
Posty: 28
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:40

Post autor: luklog »

A o jakich godzinach odjazdy? Można to gdzieś sprawdzić?
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Olsztyn-Lotnisko (odjazd-przyjazd)

6:20 - 7:22 (kursuje 21 I-12 III od WTORKU do soboty :!: )
14:18 - 15:14 (kursuje 24 I-6 III w niedziele)
16:30 - 17:30 (kursuje 21 I-12 III od wtorku do soboty)

Lotnisko-Olsztyn

7:30 - 8:23 (kursuje 21 I-12 III od wtorku do soboty)
18:38 - 19:31 (kursuje 21 I-12 III od wtorku do soboty)
21:07 - 22:00 (kursuje 24 I-6 III w niedziele)

Terminy kursowania też dość... ciekawe. Z rozkładu wynika, że w poniedziałki nie są planowane żadne loty, a w niedziele będzie tylko jedna! para samolotu na mazurskie lotnisko. Cały rozkład jest na plakatach na stronie PLK.
pawel_zielony
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:21

Post autor: pawel_zielony »

w załącznikach przesyłam mój autorski projekt RJ dla stacji Olsztyn Gł. oraz szkic połączeń dla pozostałych relacji
Załączniki
Olsztyn.pdf
(79,64 KiB) Pobrany 428 razy
W-M.pdf
(43,1 KiB) Pobrany 583 razy
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

http://www.rynek-kolejowy.pl/60477/lotn ... ociagi.htm
Pierwszy szynobus z Olsztyna do lotniska odjeżdżać będzie o 6:20, by być na miejscu o 7:22. W sam raz, by zdążyć na odprawę i wylot pasażerów udających się do Berlina i Krakowa (oba samoloty startują z lotniska o 8:30). Wylot z Berlina zaplanowano natomiast na 15:30. Z Krakowa – godzinę później. Pasażerowie tych rejsów wrócić do Olsztyna będą mogli szynobusem, który odjedzie spod terminala o 18:38, by na miejscu być o 19:31. Dodatkowe rejsy szynobusu zaplanowano też z Olsztyna o 14:18 (dojazd pod lotnisko o 15:14), oraz w niedzielę o 16:30 (pociąg pod lotniskiem zatrzymuje się o 17:30). Z lotniska też będzie można wrócić w niedzielę – o 21:07. W Olsztynie pociąg ten zatrzymuje się o 22:00.
No... jeśli rozkład jazdy z rozkładem lotów jest skomunikowany to jednak nie tak głupio pomyślane, gorzej tylko gdy coś się opóźni. Wierzę, że szynobus poczeka na opóźniony samolot, ale czy samolot będzie czekał na pociąg, gdy ten się opóźni? :wink: :grin: :grin:
Awatar użytkownika
Rajmund
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:48
Lokalizacja: Ruciane-Nida

Post autor: Rajmund »

Parę lat temu uwalili połączenie Olecko-Ełk kosztem reaktywacji Wielbarka,paru mikoli zaliczyło 35-tkę i pociągi zabrali,ale Olecko do rozkładu już nie wróciło.
Teraz kosztem urwania pociągów w weekendy na linii Ełk-Pisz-Olsztyn uruchamiają ogryzek do Szyman którym przewiozą 0 (słownie zero) podróżnych lecących samolotem i kilku mikoli.
Efekt będzie taki że spadną potoki pasażerskie ( i tak niewielkie),bo kto będzie jeździł pociągiem,który raz jedzie a drugim razem nie.Potem oczywiście będą dalsze cięcia,bo przecież nie będzie zainteresowania jedynie słuszną ofertą stworzoną przez pana dyrektora PR.
Nie wiem czy zagląda pan na te forum,ale zakładam że jak leży na sercu panu rozwój kolejnictwa w naszym województwie to tak , to chcę powiedzieć że większość pasażerów stanowią dzieci i ludzie starsi,dla których internet jest abstrakcją,i przyjdą na peron w sobotę lub w niedzielę i się nie doczekają ,bo w rozkładzie przecież jest pociąg,tyle że drobnymi literkami i piktogramami trzeba dobrze się domyśleć kiedy to on jeździ.Pomijam już takie kwiatki że kobieta czekała na pociąg do Pisza (w Rucianem) , szynobus przyjechał,ale z Pisza,na szybko wyjaśniłem tej pani że spojrzała na przyjazdy(nie wiem po co one są zwykłemu śmiertelnikowi oprócz wprowadzania zamętu w głowie) - mina kobiety bezcenna.
Zabrania pociągu o 10-tej z Pisza do Olszyna i zrobienia dziury między 5-tą a 14-stą nie komentuję bo było wyżej.Tylko masochiści wstaną przed piątą rano żeby pojechać szynobusem załatwić sprawy w stolicy regionu.Rozkład ewidentnie ułożony pod obiegi,tak aby wyjeździć kilometry,a nie podróżnych,bo niech mi ktoś wytłumaczy po co przy trzech parach na dobę dwie pary w ciągu trzech godzin?
No ale umowa na 5 lat podpisana więc upierdliwi pasażerowie nie są nam potrzebni,czy się jeździ czy się leży wypłata się należy.
Na koniec polecam wypowiedzi naszego marszałka na temat lotniska i całej otoczki, mam wrażenie że ten pan nie za bardzo wie o co ta pani go pyta,jeśli tak zarządzane jest całe województwo to my jeszcze dłuuugo będziemy szuwarowo-bagiennym.
LINK
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Rajmund pisze:Parę lat temu uwalili połączenie Olecko-Ełk kosztem reaktywacji Wielbarka,paru mikoli zaliczyło 35-tkę i pociągi zabrali,ale Olecko do rozkładu już nie wróciło.
Nie zdziwie się jak po jakimś czasie latania wycofa się z tego lotniska jedyny przewoźnik bo samoloty będą latały puste. Wtedy nie będzie ani pociągów w weekendy na 219 o których wspomniał wyżej @Rajmund ani pociągów do Szyman.
Zresztą wystarczy spojrzeć na porażkę lotniska w 220-tysięcznym Radomiu, które to niespełna miesiąc temu zostało bez żadnych połączeń.
Rajmund pisze:uruchamiają ogryzek do Szyman którym przewiozą 0 (słownie zero) podróżnych lecących samolotem i kilku mikoli.
Najbardziej bulwersuje mnie wywalenie pieniędzy na długaśne perony na 35, gdzie nigdy nie zatrzyma się pociąg dłuższy od SA134 (żeby!). Teraz jak przyszło co do czego to ani przystanek w Siódmaku ani w Szymanach nie będzie używany.
O ile ktokolwiek wogóle zainteresuje się lotami z Szyman to może skusić się na ten pociąg, pod warunkiem braku innego konkurencyjnego dojazdu z Olsztyna. Może się mylę ale sądzę że autobusem może być szybciej i taniej bo jak zwykle PR pewnie nie zaoferują żadnej oferty specjalnej na tej linii.
Poza tym dla zwykłego śmiertelnika udającego się do Krakowa prościej może być wsiąść w 5326, albo 5330 i kosztem dłuższej jazdy zaoszczędzić pewnie na cenie biletu oraz na kombinowaniu i przesiadkach. Dojazd na lotnisko, odprawa, następnie czekanie na bagaż w Krakowie i także dojazd do miasta trwa i choć lot jest znacznie krótszy od jazdy pociągiem to kombinacji jest więcej.
Zobaczymy jeszcze co zaproponuje operator lotów i czy cena za bilet będzie w miarę konkurencyjna z ceną bezpośredniego pociągu na tej trasie. W końcu w "tanich" liniach zdarzają się okazje.
Rajmund pisze:Efekt będzie taki że spadną potoki pasażerskie ( i tak niewielkie),bo kto będzie jeździł pociągiem,który raz jedzie a drugim razem nie.Potem oczywiście będą dalsze cięcia,bo przecież nie będzie zainteresowania jedynie słuszną ofertą stworzoną przez pana dyrektora PR.
Pod tym względem to ciesze się że udało mi się dojechać pociągiem do Rucianego i Karwicy w tym roku. Teraz może okazać się że w jedną stronę będzie jak dojechać, ale powrotu w interesującym dniu i godzinie brak. Co do pociągu o 5 z Rucianego do Olsztyna to według mnie jest on tylko po to żeby można było powiedzieć "no przecież jest zapewniony dojazd na 8 do pracy i szkoły, więc wszystko jest OK". Zasadniczo pewnie chodzi o to żeby zamknąć jakiś obieg który przyjeżdża wieczorem do Ełku przez Korsze.
pawel_zielony
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:21

Post autor: pawel_zielony »

już są dostępne plakaty RJ 2016/2017. W naszym województwie zasadniczo bez zmian (nadal mało połączeń). Sąsiednie Podlasie zwiększyło liczbę połączeń regionalnych o 50% (czyli, jak widać, się da). Niestety, nasze województwo na tym nie skorzysta, bowiem pogorszyły się skomunikowania w Ełku na trasie Olsztyn-Białystok. Popołudniowy pociąg z Olsztyna przyjeżdża o 16:38, a pociąg do Białegostoku odjeżdża o 16:20 :!: Ponadto jest jedno mniej połączenie w przeciwną stronę - Podlasie skróciło pociąg o 17:00 do Grajewa.
W załącznikach moja, zaktualizowana propozycja RJ dla województwa warmińsko-mazurskiego.
Załączniki
Olsztyn.pdf
(15,4 KiB) Pobrany 315 razy
Warm_maz.pdf
(10,71 KiB) Pobrany 501 razy
ODPOWIEDZ