Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
TrainzN pisze:Co do SRK to w Lidzbarku po modernizacji usrk w Działdowie postawiono semafor wyjazdowy grupowy przy wyjeździe na Działdowo
Dziękuję, ta informacja już się tu chyba kiedyś pojawiła z linkiem do tego samego źródła.
Wymiana szyn i/lub przebudowa przejazdu potrafi zablokować ruch kolejowy na wiele tygodni, jak to ma miejsce obecnie w Grudziądzu (Mniszek), więc żywię nadzieję, że... sami wiecie;).
maczy pisze:
Dziękuję, ta informacja już się tu chyba kiedyś pojawiła z linkiem do tego samego źródła.
Rzeczywiście napisałem tutaj o tym ponad rok temu, ta skleroza... Z tym, że wtedy nie wiedziałem co po w tym miejscu wyjazdowy grupowy - teraz już wiem.
Co do wspomnianej przez Ciebie przebudowy przejazdu w km 22. Ciekawe czy przeniosą obecne urządzenia tj. rogatki, sygnalizację na nowe miejsce, czy może zamontują nowe, bądź postawią jedynie krzyże św. Andrzeja...?
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
TrainzN pisze:Co do wspomnianej przez Ciebie przebudowy przejazdu w km 22. Ciekawe czy przeniosą obecne urządzenia tj. rogatki, sygnalizację na nowe miejsce, czy może zamontują nowe, bądź postawią jedynie krzyże św. Andrzeja...?
Przejazd pozostaje w kategorii A. Cały projekt jest do znalezienia na stronie internetowej Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie.
TrainzN pisze:Na tym grupowym też nic nie podawali
Na grupowym podawali S1. W sumie to też sygnał. Rzekłbym, że nawet najważniejszy...
kuba_mk pisze:Trwa obecnie przebudowa drogi wojewódzkiej 544 na odcinku Działdowo - Lidzbark. Jednym z jej elementów jest przebudowa przejazdu w km 22,0 w miejscowości Podcibórz. Będzie on przesunięty kilkanaście metrów w kierunku Działdowa (chodzi o poprawę kąta najazdu na rondo, które powstaje tuż za przejazdem). Przebudowa wiąże się z wymianą toru na odcinku kilkudziesięciu metrów i uniemożliwieniem dojazdu do Lidzbarka od strony Działdowa przez jakiś czas. Pytanie czy ten czas będzie na tyle długi, żeby uruchamiać pociągi od strony Brodnicy. Problemem może się okazać to, że między Radoszkami a Tamą Brodzką zaczęły ginąć szyny.
Według informacji przekazanej mi telefonicznie przez użytkownika @kuba_mk aktualnie trwa przebudowa przejazdu kolejowego koło Lidzbarka Welskiego. Gdyby zatem pociągi do Prefabetu miały dojeżdżać od strony Brodnicy, to może dziać się to właśnie teraz.
Gdyby okazało się, że da się to jakoś przewidzieć z - powiedzmy - dobowym wyprzedzeniem, to chyba przerwałbym urlop i pognał w te pędy na gruszki w Radoszkach;).
Niestety raczej nic się nie zapowiada aby w Radoszkach jakiś pociąg miałby się pojawić. Skontrolowałem dziś odcinek pomiędzy dawnym posterunkiem na Długim Moście a Radoszkami i tor jest tam obecnie nieprzejezdny. W kilku miejscach na torach leżą powalone dość grube i duże krzaki- wygląda na to jakby ktoś "odkrzaczał" linię lecz niestety zrobił to bardzo niedbale bo wszystko jest na torach i na dodatek pozrywano w kilku miejscach pojedyncze druty teletechniczne. Brak jakichkolwiek oznak przejeżdżającego pociągu czy choćby drezyny.
Czy te krzaki to jedyny zastany przez Ciebie fakt stanowiący o nieprzejezdności (no i teletechnika), czy może zauważyłeś może jakieś braki np. w mocowaniu szyn?
Przeszedłem dziś odcinek od Długiego Mostu do Nowego Dworu- powierzchownie bo w niektórych odcinkach rośnie duże zielsko a na dodatek samemu nie chce mi się iść 10 kilometrów Kolego @maczy tor na tym odcinku (Radoszki- Nowy Dwór) jest kompletny Omawiane przezemnie krzaki i drzewa były wycinane na całym odcinku od Radoszek po Nowy Dwór . I tu moje pytanie: prace wykonywały Lasy Państwowe ale czy mogły one to robić na zlecenie PKP PLK czy Lasy mogły robić to same w jakimś innym celu?
Załączniki
Krzaki i drzewa wycinano z lewej strony toru jak i pod linią teletechniczną i na prawo od niej.
za chwile Brodnica straci ostatnie połączenie, a po roku się okaże, że z Brodnicy do Działdowa a potem Pedziolino do Wawy to najszybsze połączenie ze stolicą...
za chwile Brodnica straci ostatnie połączenie, a po roku się okaże, że z Brodnicy do Działdowa a potem Pedziolino do Wawy to najszybsze połączenie ze stolicą...
Do jutra włącznie możemy wyrazić swoją dezaprobatę wobec najnowszych pomysłów samorządowców z kujpomu: Konsultacje społeczne
A jeszcze a propos i bardziej w temacie: Protest samorządowców - pod protestem, co chwalebne, ale i zaskakujące, podpisali się również samorządowcy z gmin podbrodnickich, którym pociągi (w tym na linii 208) już zabrano.
Fejsbuk (użytkownik Klub Miłośników Transportu Zbiorowego) donosi: "Szlak Brodnica - Lidzbark jest nieprzejezdny !
Na szlaku Tama Brodzka - Radoszki doszło do kradzieży elementów nawierzchni torowej (z tego co mi wiadomo kradzież była w km 47 i brakuje już około 70m szyn"