Rezygnacja z budowy Elektrowni Ostrołęka C a sprawy kolejowe

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Gagarin323 pisze:Od dyżurnych ruchu z Ostrołęki słyszałem jakieś plotki o zamknięciu niedawno odnowionej linii Ostrołęka - Małkinia.
A konkretniej odcinek Ostrołęka - Ostrów. Nic nowego, to było w sumie wiadome od początku, że ten odcinek będzie używany tylko przez okres robót na linii 29.
SP45-166 pisze:Ja wieszczę Ostrołęce zerowy ruch towarowy w perspektywie 10 lat i zamknięcie szlaku za Wyszkowem dalej na Ostrołękę
Podejrzewam, że po zaniknięciu ruchu towarowego, osobowy upadł by znacznie szybciej niż nam się wydaje...
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

laczor pisze:
Gagarin323 pisze:Od dyżurnych ruchu z Ostrołęki słyszałem jakieś plotki o zamknięciu niedawno odnowionej linii Ostrołęka - Małkinia.
A konkretniej odcinek Ostrołęka - Ostrów. Nic nowego, to było w sumie wiadome od początku, że ten odcinek będzie używany tylko przez okres robót na linii 29.
No niekoniecznie. Podwojenie dostaw węgla, oraz zapotrzebowanie pewnych inwestycji towarzyszących napewno wyczerpałoby przepustowość 29-ki. Ze względu chociażby na zapewnienie płynnego ruchu pasażerskich na 120 km/h, część pociągów trasowanoby przez Małkinię.
laczor pisze:
SP45-166 pisze:Ja wieszczę Ostrołęce zerowy ruch towarowy w perspektywie 10 lat i zamknięcie szlaku za Wyszkowem dalej na Ostrołękę
Podejrzewam, że po zaniknięciu ruchu towarowego, osobowy upadł by znacznie szybciej niż nam się wydaje...
Odwrotnie- ja po po prostu uważam że przez najbliższe 10 lat znów nie zostanie tam włożona ani złotówka. Co spowoduje spadek szlakowej do 20-30 na dłuższych odcinkach. Zaskutkuje to zerową frekwencją w pociągach jadących ponad 2 h do Tłuszcza, i ich zawieszeniem. Potem zamknięty zostanie jeden z bloków elektrowni, pociąg towarowy z węglem będzie przyjeżdżał raz na dzień. Nawet czynna stacja w Ostrołęce nie będzie potrzebna...
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

SP45-166 pisze:Odwrotnie- ja po po prostu uważam że przez najbliższe 10 lat znów nie zostanie tam włożona ani złotówka. Co spowoduje spadek szlakowej do 20-30 na dłuższych odcinkach. Zaskutkuje to zerową frekwencją w pociągach jadących ponad 2 h do Tłuszcza, i ich zawieszeniem. Potem zamknięty zostanie jeden z bloków elektrowni, pociąg towarowy z węglem będzie przyjeżdżał raz na dzień. Nawet czynna stacja w Ostrołęce nie będzie potrzebna...
Najbardziej narażony na taki rozwój sytuacji jest odcinek Przetycz - Pasieki, który jest w najgorszym stanie technicznym z prędkością 50 km/h.
Już teraz czas przejazdu do Tłuszcza w przypadku większości pociągów sięga ok. 1h 50min, więc do wspomnianych przez Ciebie 2h niedużo już brakuje....
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

A co tam Paweł powiesz na to że "podobno" już w przyszłym roku ma zakończyć się epoka pociągów pasażerskich w Ostrołęce? Co oczywiście jest wypadkową marnej prędkości a przez to niemal zerowej frekwencji na końcowym odcinku... ?
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Też mi się coś takiego obiło o uszy, ale bez konkretów, także w tym temacie raczej trudno cokolwiek powiedzieć :roll:
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

http://www.eostroleka.pl/parlamentarzys ... 32186.html

Echa Ostrołęckiej afery nie milkną, wygląda na to że Energa podobnie jak nasza kochana kolej utworzyła kilka spółek córek z intratnymi posadami które zajmują się zarządzaniem inwestycjami które jeszcze (i pewnie nigdy) nie powstały...

Inne odpryski sprawy wyglądają równie szokująco:
http://www.eostroleka.pl/czartoryski-82 ... 32104.html
http://www.eostroleka.pl/rosyjski-gaz-d ... 32090.html

W pierwszym warto zwrócić uwagę na wypowiedź ministra skarbu ;)
Szczególnie to drugie jest warte uwagi. Czyżby dumania niektórych posłów prawicy na temat współzależności wstrzymania budowy i elektrowni atomowej w obwodzie Kaliningradzkim były coraz bardziej prawdopodobne? Oczywiście o sprawie w mediach ogólnokrajowych znów cisza...
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Przystanki Jarzębia Łąka i Grzegorzewo na modernizowanym odcinku linii 29 nabierają kształtów. Powstają wiaty z prawdziwego zdarzenia, w ostatnim tygodniu uruchomiono oświetlenie w Grzegorzewie. Ustawiono nowe tablice z nazwą. Polne przejazdy na 7-kilometrowym odcinku z Tłuszcza są zlikwidowane, na pozostałych zainstalowana ale jeszcze nie uruchomiona SSP, na innych w trakcie instalacji, na mostku w km. 4,600 trwa wymiana mostownic. Można wyliczać dalej. Robota idzie więc pełną parą. Jedzie się równo, płynnie i sprawnie.
Pomijając aspekty mikolskie, czyli który przystanek jest bardziej klimatyczny a który nie a patrząc bardziej zdroworozsądkowo to modernizacja, gdyby została ukończona naprawdę odmieniłaby tę linię nie do poznania. Z położonej na uboczu i ślepej linii powstałaby trasa o standardzie europejskim, przystanki z wyższymi peronami i z podjazdami będą w pełni przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Szybkie połączenie mogłoby przyciągnąć nowych pasażerów i kolej przy zachowaniu rozsądnych cen biletów mogłaby znów stać się atrakcyjnym środkiem transportu. Jakieś szybkie połączenie do Ostrołęki i z powrotem na Centralną z zatrzymaniami Pasieki, Przetycz, Dalekie, Wyszków, Mostówka, Grzegorzewo, Jarzębia Łąka, Tłuszcz, Wołomin, Zielonka na pewno miałoby wzięcie, wtedy powrót "Kurpia" byłby uzasadniony, coś na wzór Siedlec (Łukowianka) lub Radomiaka, bo jechałoby się płynniej niż autobusem. Być może wzrost liczby podróżnych przyczyniłby się do powstania kas biletowych na bardziej obleganych przystankach.
Szkoda, że na dzień dzisiejszy to tylko marzenia.
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

laczor pisze: Jakieś szybkie połączenie do Ostrołęki i z powrotem na Centralną z zatrzymaniami Pasieki, Przetycz, Dalekie, Wyszków, Mostówka, Grzegorzewo, Jarzębia Łąka, Tłuszcz, Wołomin, Zielonka na pewno miałoby wzięcie, wtedy powrót "Kurpia" byłby uzasadniony, coś na wzór Siedlec (Łukowianka) lub Radomiaka, bo jechałoby się płynniej niż autobusem. Być może wzrost liczby podróżnych przyczyniłby się do powstania kas biletowych na bardziej obleganych przystankach.
Szkoda, że na dzień dzisiejszy to tylko marzenia.
Gdyby modernizację na 120 km/h dokończono (i potem doliczyć modernę na 160 na linii Białostockiej) to byłaby szansa na pociąg przyspieszony (od Tłuszcza) na piętrusach, jadący do Warszawy jakieś 1,5 h. Wtedy naprawdę można by nieśmiało myśleć o RPO na liniach do Śniadowa i Łomży i powrocie pociągów Warszawa-Łomża.

Jakieś zdjęcia masz?
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Niestety nie, jak jechałem tamtędy było zbyt ciemno, także po zdjęcia musze wybrać się specjalnie innego dnia.
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

http://www.ekonomia24.pl/artykul/957836 ... e.html?p=3

Ciekawy wywiad, może jeszcze istnieje jakaś szansa na zatrzymanie degradacji Ostrołęki i tamtejszej kolej...
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Bardzo ciekawy program, pojawia się wątek kolejowy omawiany przez przedstawiciela PKP Cargo: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tOLiMKpS2c
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

Najnowsze wieści:
Projekt budowy bloku w Elektrowni Ostrołęka powróci?
Myślę, że wkrótce wrócimy do dyskusji o Ostrołęce" - powiedział Piechociński podczas organizowanej przez PAP debaty „Inwestycje w polskiej energetyce konwencjonalnej”, wskazując, że w północnej części Polski brakuje źródeł wytwórczych.
Projekt budowy bloku węglowego w Elektrowni Ostrołęka o mocy ok. 1000 MW, należącej do Energi jest obecnie zamrożony. Przedstawiciele Energi powtarzają, że spółka nie planuje realizować budowy elektrowni bez ewentualnego inwestora.

Piechociński poinformował, że w pierwszej połowie roku Kompania Węglowa powinna wybrać z krótkiej listy partnera, z którym będzie realizować budowę elektrowni. Z wcześniejszych informacji wynika, że elektrownia miałaby powstać do 2019 roku.

Piotr Rak, członek zarządu PSE, wskazał, że nowe inwestycje w moce są ważne z punktu widzenia bilansu energetycznego.

"Nam nie brakuje mocy, brakuje nam rezerw. (...) Bardzo dobrze, że inwestujemy, bo musimy odnowić moce. Niedobrze, że termin ich oddania zbiega się w okresie 2-3 lat" - powiedział Rak.

"Po 2019-2020 roku będzie nadmiar mocy, ceny energii mogą spaść poniżej dzisiejszego poziomu. Powinna być próba rozłożenia inwestycji w czasie, by nie były one dla siebie konkurencyjne. (...) Potrzebne jest zwiększenie otoczenia regulacyjnego i rodzaj stymulacji, by firma sama chciała budować" - powiedział członek zarządu PSE.

Wskazał, że jednym z takich elementów mogłyby być kontrakty różnicowe.
ODPOWIEDZ