Aktualności z odcinka Olsztyn - Szczytno - Wielbark

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Przewozy Regionakne zdementowały informacje PKP PLK odnośnie wznowienia kursowania pociągów do Wielbarka
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Mario-C
Towarowy
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 18:20
Lokalizacja: Grajewo, D29-38

Post autor: Mario-C »

Ja mam swoiste pytanie bo każdy mówi o przewozach pasażerskich do Wielbarka, a jak z ruchem towarowym wygląda?
pawel_zielony
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 19 lip 2012, 13:21

Post autor: pawel_zielony »

helmutt1 pisze:Pewnie przyjazd z Korsz jest typowo szkolny więc nie bardzo jest jak go przesunąć. U mnie w mieście kiedyś też przez lata był kurs szkolny pomiędzy 7.20 a 7.40 się meldował.
ale można przesunąć IR na 7.30 tak jak obecnie kursuje "Szczeliniec"
lipski
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 17:03

Post autor: lipski »

a od nowego rozkładu zarżnięto bardzo oblegane przez studentów z Trójmiasta i Poznania oraz osób dojeżdżających do Olsztyna, połączenia o 18:45 z Olsztyna do Szczytna.
Pociąg był idealnie skomunikowany z przyjazdem Rybaka ze Szczecina. Teraz pociąg TLK będzie przyjeżdżał wcześniej, bo na 17:58, więc pociąg do Szczytna również odjedzie wcześniej... o 17:22. Pozostaje więc czekać do 20:50, ale przesiąść się na busik jeżdżący... dwa razy dłużej ale i niewątpliwie częściej.
Awatar użytkownika
laczor
Pospieszny
Posty: 109
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laczor »

Mario-C pisze:Ja mam swoiste pytanie bo każdy mówi o przewozach pasażerskich do Wielbarka, a jak z ruchem towarowym wygląda?
Takowy w Wielbarku nie funkcjonuje.
w116
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 22 sie 2009, 12:34

Ostatni zgasił światło

Post autor: w116 »

Do Wielbarka juz NIC nie pojedzie... Chyba ze PKS czy TIR wąską drogą...
Mario-C
Towarowy
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 18:20
Lokalizacja: Grajewo, D29-38

Post autor: Mario-C »

To Sweedfood czy jak tam zwie się ten tartak remontował ten odcinek linii przedewszystkim pod towarowe zdawcze raczej nie szynobusy. Przewoźnika dalej na towary nie znalazł? Linia oficjalnie chyba otwarta dla ruchu
Mario-C
Towarowy
Posty: 22
Rejestracja: 22 sty 2013, 18:20
Lokalizacja: Grajewo, D29-38

Post autor: Mario-C »

To Sweedfood czy jak tam zwie się ten tartak remontował ten odcinek linii przedewszystkim pod towarowe zdawcze raczej nie szynobusy. Przewoźnika dalej na towary nie znalazł? Linia oficjalnie chyba otwarta dla ruchu
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Mario-C pisze:To Sweedfood czy jak tam zwie się ten tartak remontował ten odcinek linii przedewszystkim pod towarowe zdawcze raczej nie szynobusy. Przewoźnika dalej na towary nie znalazł? Linia oficjalnie chyba otwarta dla ruchu
Sweedwood- szwedzka firma podwykonawca IKEA mająca kilkanaście oddziałów w Polsce. Znana z tego że lubi wprowadzać przyjazne dla środowiska rozwiązania w np transporcie surowca do produkcji jak i w wywozie gotowych produktów.
Tak- firma dalej ZTCW nie znalazła przewoźnika, pociągi nie jeżdżą, i myślę że to chyba ostatni raz jak sweedwood dołożył się do czegokolwiek na kolei.
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
helmutt1
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 08 lis 2009, 12:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: helmutt1 »

A u nas Ikea w moim wypadku Swedspan wozi drzewo i płyty pociągami. Może temu że wydali tylko na bocznicę a tory czynne są obok i zawsze coś tam się toczy.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej,

mimo, że wielbarska kolej na dzień dzisiejszy wygląda blado, to jednak z samej miejscowości płyną kolejne dość optymistyczne wieści gospodarcze:

http://wielbark.wm.pl/158127,Nowa-firma ... z2pFG8LU8b

Trzeba badać ten temat. :smile:

Pozdrawiam,

Adam
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

W temacie lotniska ciekawe wieści płyną z Lublina:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4425

Eksperci z PLL mówią o 7 latach po których lotnisko zacznie zarabiać. Może jakby więcej dotacji pod stołem przepchnąć to wynik księgowy zgadzałby się nawet szybciej.

Mówimy o 350 tys. Lublinie, województwo Lubelskie ma 2,2 miliona mieszkańców i gęstość zaludnienia 86,45 os/km^2, a port lotniczy jest w odległości 12 km. od stolicy województwa.

Dla porównania Szymany: 175 tys., 1,5 mln., 60 os/km^2, 60 km. od stolicy województwa.
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Łukasz Jamroz pisze:W temacie lotniska ciekawe wieści płyną z Lublina:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4425

Eksperci z PLL mówią o 7 latach po których lotnisko zacznie zarabiać. Może jakby więcej dotacji pod stołem przepchnąć to wynik księgowy zgadzałby się nawet szybciej.

Mówimy o 350 tys. Lublinie, województwo Lubelskie ma 2,2 miliona mieszkańców i gęstość zaludnienia 86,45 os/km^2, a port lotniczy jest w odległości 12 km. od stolicy województwa.

Dla porównania Szymany: 175 tys., 1,5 mln., 60 os/km^2, 60 km. od stolicy województwa.
Ale niestety Łukaszu, jak sam widzisz choćby po tym forum, wiele osób tego nie rozumie. Szymany na 90% okażą się niewypałem (bardzo kosztownym), zakończą w podobny sposób (lub jeszcze bardziej spektakularny) co działający tu wcześniej w latach 1998-2003 port lotniczy Szczytno-Szymany. Za kwotę już utopioną i te które jeszcze zostaną włożone, można by wskrzesić linię kolejową 223, dotować na niej ruch sezonowy, turystyczny, który przełożyłby się na pewno na wzrost turystyki na środkowych mazurach, większe obroty handlowe mieszkańców, powstawanie nowych miejsc noclegowych, punktów turystycznych i rozrywkowych, ogółem rozwój gospodarczy i miejsca pracy (choćby tylko sezonowe). Za ułamek kosztów działalności rocznej Szyman, można przywrócić do ruchu parowóz ze składem zabytkowych wagonów i puszczać go na trasie Ełk-Mikołajki-Olsztyn. Ale po co?
Przecież ktoś tam na wysokim stołku (na który jak się już wdrapiesz, to się z niego nie złazi ze względu na lęk wysokości) jest Europejczykiem od ucha do ucha. Musi mieć lotnisko, a jakże, bo przecież bez lotniska województwo żyć nie może i z pewnikiem uschnie jak niepodlewany krzew.
A przecież priorytetem powinna być droga ekspresowa od 7 do Olsztyna i dalej na Ełk, priorytetem, powinna być kolej na 3 głównych liniach przez Mazury (Ełk via Pisz/Mrągowo/Giżycko), powinien być rozwój kąpielisk na największych jeziorach, punktów widokowych, parków krajobrazowych, rewitalizacja historycznych miasteczek mazurskich, renowacja obiektów sakralnych, dostosowanie dla szerokiego odbiorcy (dojazd, infrastruktura na miejscu, gastronomia, noclegi), miejsc ciekawych turystycznie. A nie jakieś lądowisko w środku lasu zapomniane nawet przez miejscowych. Jeszcze mieszkańcy Szyman będą protestować przeciw lotnisku. Bo pasażerów będzie tyle co kot napłakał, a ci co przylecą samolotami będą znikać we wnętrzu szynobusu jadącego bez postojów i zysk dla miejscowych z hałaśliwych samolotów będzie mizerny.
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
kolaczykier
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 16 lut 2013, 22:49
Lokalizacja: Dublin/Sorkwity

Post autor: kolaczykier »

Porównywanie do siebie województw, podawanie ludności, itp. jest w tej sprawie nieprecyzyjne. Szymany są bardzo oddalone od innych lotnisk w kraju. "Lądowisko w środku lasu" służyć będzie nie tylko Warmii i Mazurom ale również całej północnej połowie Podlasia: Suwałki, Augustów, Łomża a także Ostrołęka czy Mława. Będzie nawet alternatywą (wobec Warszawy) dla mieszkańców Białegostoku. Tu, gwoli ścisłości odjąć należy Elbląg.
Nie chcę zajmować stanowiska, czy wypali, czy nie, ale myślę, że przytaczane przez sceptyków argumenty, te geograficzne, są nieprzemyślane.
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

Ależ ja bym bardzo chciał żeby to lotnisko było rentowne, a Szymany i wszystko co po trasie do Olsztyna, piękniało na zarobionych pieniądząch. Tyle że fakty i zdrowy rozsądek temu przeczy.
http://www.rp.pl/artykul/705175,1056396 ... rer=redpol
http://www.rp.pl/artykul/705175,956709- ... rer=redpol
http://www.rp.pl/artykul/1084721.html

Dość jasno artykuł pokazuje że UE zaczyna się zastanawiać nad sensownością wypłacanych w ramach dotacji pieniędzy. I dobrze... Bo spore kwoty są wydatkowane w ostatnich latach, a jednocześnie z wielu tych inwestycji jest zerowy zysk dla lokalnej społeczności. Główną konsekwencją uruchomienia Szyman będzie niszczenie poprzez hałas środowiska naturalnego.
Frekwencja będzie raczej mizerna. Jeżeli ktoś z Białegostoku czy Ostrołęki będzie miał do wyboru Szymany, albo Warszawę/Modlin wybierze to drugie. Ze względu na dużo większy wachlarz oferty. Najgorszym wyjściem tak jak już powiedziałem wyłożenie setekm milionów złotych w chybioną inwestycję, za które to pieniądze można byłoby rozwinąć potencjał turystyczny całych Mazur.

A tu jeszcze z lotniska "bratniego" wobec Szyman: Goleniowa. Także z dala od stolicy województwa, także z koleją spalinową do lotniska w powalającej sile dwóch par. Tyle że Szczecin jakby trzy razy większy od Olsztyna. A i to nic nie daje bo problemów co nie miara.
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... ztery.html
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... l#TRrelSST

Porównywalna (nieco mniejsza) Zielona Góra z lądowiskiem w Babimoście obsłużyła zawrotne 12 tysięcy pasażerów w ciągu roku (w 2012 jak i 2013) mając dwie destynacje dziennie. No to na dwóch parach pociągów do Wielbarka przy średniej liczbie 5 osób na kurs, było 20 pasażerów dziennie na całej trasie co w ciągu roku dawało około 5000-6000 pasażerów. :mrgreen: Ciekawe czy w Szymanach będzie podobnie...
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
ODPOWIEDZ