Aktualności z odcinka Olsztyn - Szczytno - Wielbark

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

luklog
Towos
Posty: 28
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:40

Post autor: luklog »

Mogę Ci powiedzieć, że trafiłeś chyba na jakąś kumulację. Gdy ja w marcu jechałem z bratem do Wielbarka w szynobusie oprócz nas była jedynie załoga. Jak widać frekwencja rośnie;)

Co do przebudowy linii to dotyczy ona tylko odcinka do Szyman (do mającego tam powstać lotniska), dalej w stronę Wielbarka była tylko mała modernizacja siłami i środkami Swedwoodu. Zgodnie ze wszystkimi znakami na ziemi i niebie bocznica na nowe lotnisko nie będzie wychodziła ze stacji w Szymanach, a będzie odchodziła od linii głównej, wcześniej tuż za wsią Nowiny.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Tak sobie czytam wypowiedź SP45-166 i już nie wiem – śmiać się czy płakać. Pisze to miłośnik kolei, krytykuje ale nie zada sobie choć trochę trudu (poza przejazdem opisywana linią) by wyjaśnić wiele kwestii które zostały opisane.
SP45-166 napisał/a:
Ale do rzeczy. Mógłbym pisać jak dziecko, przez pryzmat podniety nowymi peronami. Pewnie że nowe jest ładne, tyle że patrząc na marnotrawstwo środków publicznych nóż się w kieszeni otwiera. Te urządzenia SSP na leśnych dróżkach to przecież nie tania zabawka, ich konserwacja też kosztuje. Czy naprawdę aż tyle trzeba inwestować pieniędzy w totalnie zbędną infrastrukturę (bo wątpię by przy dwóch parach pociągów na leśnych duktach były poprzekraczane iloczyny ruchu- drogi na których maksymalnie kilka razy na godzinę pojawia się samochód zostały obficie wyposażone w sygnalizację świetlną i dziękową)?
Oczywiście że można zostawić wiele przejazdów i nie przekwalifikowywać ich na kat. C z wbudowaniem urządzeń SSP. Jaki byłby tego finał ? Kilka ograniczeń prędkości do v=20-40 km/h na przejazdach z uwagi na ograniczoną widoczność. I jaki efekt ? Wskutek ograniczeń prędkość rzeczywista pociągów wynosiłaby ok. 50-60 km/ h. I co wtedy ? Oczywiście narzekania, że pociąg jedzie za wolno, a wydano tyle pieniędzy.
SP45-166 napisał/a:
Zastanawiające jest przebudowywanie peronów w Siódmaku i Szymanach skoro tak naprawdę widać że województwo nie jest zainteresowane prowadzeniem tam ruchu pociągów (bo te dwie pary to "alibizug" nic więcej). Pieniądze z europy wydaje się łatwo.
Powyższe perony przebudowano w ramach modernizacji kolejowego połączenia Olsztyn – Szczytno - Szymany. Gdyby ich nie zrobić to przy ukończeniu robót modernizacyjnych też posypałyby się gromy, że można było zrobić (to nieduży wydatek przy kosztach całej modernizacji) – a tak by tylko straszyły. Co do ilości pociągów – to proponuję poczekać do zakończenia całej inwestycji – wtedy będzie więcej pociągów na odcinku Szczytno – Szymany jako połączenia do lotniska.
SP45-166 napisał/a:
Widać to szczególnie w Szymanach gdzie zabudowano na mijance zupełnie nowe tory, ale nie zadbano o wstawienie rozjazdu na lotnisko (przynajmniej ja nie widziałem go- może oświecicie mnie gdzie on jest). Przecież rozbiórka już nowego toru i wstawienie tam rozjadu znów będzie kosztować...
Gdyby autor choć trochę poczytał inne wiadomości to może by zrozumiał. Połączenie torem stacji Szymany z lotniskiem jest dopiero w świeżo rozpoczętej fazie projektowej. Gdzie będzie ww. rozjazd – jeszcze nie zapadła decyzja. Związane jest to m. in. z wykupem gruntów pod budowę tego toru. Jest kilka wariantów przebiegu trasy tego toru. Najbardziej prawdopodobny wariant jest taki, że rozjazd będzie wbudowany nie w obrębie stacji Szymany, ale poza – na łuku wjazdowym od strony stacji Szczytno. Tam jest pozostawiona istniejąca nawierzchnia, więc nie będzie to „taki” koszt.
SP45-166 napisał/a:
Za Szymanami jedyne co zrobiono, to podbito tor i wstawiono nowe tablice i wskaźniki. Wielbark sprawia swoje normalne nieco cmentarne wrażenie, wśród wybrakowanego i rozkradzionego układu torowego i ruin wszelakiej infrastruktury, stoi nowy szynobus. Wrażenie (gdyby nie nowe tablice, uzupełnione na kawałku peronu latarnie i rozkład jazdy) jakby po lądowaniu ufo- coś zabłąkało się nie w swoje miejsce. Idąc z miasta naprawdę nie ma ŻADNYCH oznak tego że ta zruinowana resztka dawnej węzłowej stacji kolejowej odprawia jakiekolwiek pasażerskie pociagi.
Odcinek Szymany – Wielbark nie był objęty modernizacją, więc wykonano tutaj niezbędne roboty dla przywrócenia ruchu pociągów z kosztów własnych PLK i Swedwood. Cudów tutaj nie było i nie będzie.
SP45-166 napisał/a:
Jedyna korzyść z modernizacji lotniskowej to remont odcinka Olsztyn-Szczytno. Ten miejmy nadzieję posłuży mieszkańcom, bo i oferta 7 par, jest już jakąś alternatywą dla komunikacji kołowej.
Proponuję poczekać do wybudowania torów do lotniska i wtedy ocenić całe zamierzenie – również w kwestii ilości pociągów.
SP45-166 napisał/a:
Z kronikarskiego obowiązku dopiszę iż podróż samochodem ZGODNIE Z PRZEPISAMI ruchu drogowego spod dworca w Szczytnie do Wielbarka trwała ok 15 minut, podczas gdy pociąg jedzie minut 28... Po dodaniu do tego oferty i ceny biletu mamy jasną odpowiedź dlaczego ten pociąg będzie świecił pustkami.
Ale porównanie ???.
Po pierwsze: Ciekawe że miłośnik kolei porównuje dwa różne środki transportu. Samochód jedzie ze Szczytna do Wielbarka bez zatrzymania – jak pociąg pośpieszny. Pociąg osobowy zatrzymuje się na wszystkich przystankach. Czyli praktyczne zrobił tutaj na jednym odcinku porównanie czasów jazdy „pociągu pośpiesznego” i osobowego. I wielkie zdziwienie, że pociąg osobowy jedzie wolniej. Proponuję autorowi zatrzymać się na trasie tyle razy co pociąg osobowy i dopiero wtedy porównać czasy. Wtedy będzie sprawiedliwie. A ciekawe, czy w godzinach szczytu, w zimie lub np. przy gęstej mgle autor osiągnie takie czasy – 15 min.? Wątpię.
Po drugie: od 9 czerwca jest planowana zmiana rozkładu jazdy pociągów i wprowadzenie projektowanej prędkości na odcinku Szczytno-Szymany v=110 km/h. Proponuję również wtedy porównać czasy.
I w kontekście opisywanych przejazdów. Przy pozostawieniu przejazdów bez zabudowy SSP (przy ograniczonej widoczności) uzyskanie powyższej prędkości byłoby fikcją.

Do reszty wypowiedzi nie będę się odnosił. W wielu swoich wypowiedziach wyraziłem swoje poglądy. Dodam jedno - co wielokrotnie powtarzam. Przyjdźcie i popracujcie na PKP, w Urzędach Marszałkowskich czy w Sejmie. Świat z drugiej strony wygląda inaczej.
Awatar użytkownika
SP45-166
Przyspieszony
Posty: 97
Rejestracja: 21 wrz 2005, 12:37
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
Kontakt:

Post autor: SP45-166 »

bastard pisze: Oczywiście że można zostawić wiele przejazdów i nie przekwalifikowywać ich na kat. C z wbudowaniem urządzeń SSP. Jaki byłby tego finał ? Kilka ograniczeń prędkości do v=20-40 km/h na przejazdach z uwagi na ograniczoną widoczność. I jaki efekt ? Wskutek ograniczeń prędkość rzeczywista pociągów wynosiłaby ok. 50-60 km/ h. I co wtedy ? Oczywiście narzekania, że pociąg jedzie za wolno, a wydano tyle pieniędzy.
Jak mniemam na podstawie twojej wypowiedzi na wszystkich przejazdach na których stoi teraz nowa SSP, stała ona także w 2001 roku w starej wersji? Bo czas przejazdu jest bardzo zbliżony do tego z 2001 roku. Więc są trzy wyjścia:
1--> na wszystkich tych co obecnie, także kiedyś stała SSP (nie wiadomo mi nic o tym)
2--> wtedy nie było na wielu z tych przejazdów SSP, więc pociąg zwalniał do 20 km/h (nie wskazuje na to rozkład)
3--> wtedy nie było SSP bo nie było takiej potrzeby (wykoszone trójkąty widoczności, nieprzekroczone iloczyny ruchu), a teraz nagle taka potrzeba jest...

bastard pisze:Powyższe perony przebudowano w ramach modernizacji kolejowego połączenia Olsztyn – Szczytno - Szymany. Gdyby ich nie zrobić to przy ukończeniu robót modernizacyjnych też posypałyby się gromy, że można było zrobić (to nieduży wydatek przy kosztach całej modernizacji) – a tak by tylko straszyły. Co do ilości pociągów – to proponuję poczekać do zakończenia całej inwestycji – wtedy będzie więcej pociągów na odcinku Szczytno – Szymany jako połączenia do lotniska.
Wyobraź sobie że wiem doskonale o zakresie modernizacji ze środków europejskich w ramach dojazdu do lotniska i ze środków sweedwood/PLK na dalszym odcinku.
Pretensją z mojej strony jest to że w ogóle remontuje się perony w Siódmaku i Szymanach skoro- bardzo możliwe że pociągi "lotniskowe" będą przyspieszone z jedynym postojem ,między Olsztynem a samym lotniskiem, w Szczytnie. Bo na pociągi lokalne co widać wybitnie po "bogactwie" oferty do Wielbarka województwo nie stawia.

bastard pisze:Gdyby autor choć trochę poczytał inne wiadomości to może by zrozumiał. Połączenie torem stacji Szymany z lotniskiem jest dopiero w świeżo rozpoczętej fazie projektowej. Gdzie będzie ww. rozjazd – jeszcze nie zapadła decyzja. Związane jest to m. in. z wykupem gruntów pod budowę tego toru. Jest kilka wariantów przebiegu trasy tego toru. Najbardziej prawdopodobny wariant jest taki, że rozjazd będzie wbudowany nie w obrębie stacji Szymany, ale poza – na łuku wjazdowym od strony stacji Szczytno. Tam jest pozostawiona istniejąca nawierzchnia, więc nie będzie to „taki” koszt.
Powiedzmy że jest to dla mnie jakieś wytłumaczenie. Choć w przypadku ominięcia Szyman znów pojawia się pytanie o sens i konieczność modernizacji stacji Szymany, jeżeli dojazd ze Szczytna nie będzie wymagał zmiany kierunku w Szymanach...

bastard pisze:Odcinek Szymany – Wielbark nie był objęty modernizacją, więc wykonano tutaj niezbędne roboty dla przywrócenia ruchu pociągów z kosztów własnych PLK i Swedwood. Cudów tutaj nie było i nie będzie.
I to jest jasne.
bastard pisze:Proponuję poczekać do wybudowania torów do lotniska i wtedy ocenić całe zamierzenie – również w kwestii ilości pociągów.
Gucio z tego lotniska będzie. Już raz się próbowali z tym biznesem, jak wyszło można przeczytać na wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotni ... no-Szymany
To jest taki bajer do pochwalenia się- patrzcie mamy lotnisko. Zobaczymy jednak czy ma ono "sens ekonomiczny". Skoro nie ma się tych kilkuset tysięcy PLN w skali roku na porządną ofertę do Wielbarka w sile 4 par, to ciekawe skąd się biorą pieniądze typu kilkanaście milionów PLN na wkład własny do dotacji europejskich na mocno niepewną inwestycję...
Poczekamy zobaczymy, i zobaczymy komu wtedy będzie do śmiechu a komu do płaczu.

bastard pisze:Ale porównanie ???.
Po pierwsze: Ciekawe że miłośnik kolei porównuje dwa różne środki transportu. Samochód jedzie ze Szczytna do Wielbarka bez zatrzymania – jak pociąg pośpieszny. Pociąg osobowy zatrzymuje się na wszystkich przystankach. Czyli praktyczne zrobił tutaj na jednym odcinku porównanie czasów jazdy „pociągu pośpiesznego” i osobowego. I wielkie zdziwienie, że pociąg osobowy jedzie wolniej. Proponuję autorowi zatrzymać się na trasie tyle razy co pociąg osobowy i dopiero wtedy porównać czasy. Wtedy będzie sprawiedliwie. A ciekawe, czy w godzinach szczytu, w zimie lub np. przy gęstej mgle autor osiągnie takie czasy – 15 min.? Wątpię.
Po drugie: od 9 czerwca jest planowana zmiana rozkładu jazdy pociągów i wprowadzenie projektowanej prędkości na odcinku Szczytno-Szymany v=110 km/h. Proponuję również wtedy porównać czasy.
I w kontekście opisywanych przejazdów. Przy pozostawieniu przejazdów bez zabudowy SSP (przy ograniczonej widoczności) uzyskanie powyższej prędkości byłoby fikcją.
Dużo się czas nie zmieni. 110 będzie techniczną możliwością. Rozkładowo będzie max 100, a zapewne 90 znając nasze rezerwy rozkładowe. W przypadku pociągów osobowych ważne jest by utrzymać stałą prędkość jazdy, bowiem wykres jazdy pociągu osobowego to głównie rozpędzanie się i zatrzymywanie, sama jazda z ustaloną prędkością rozkładową dla pociągu zatrzymującego się co parę kilometrów, to mniejszość czasu jazdy. Im wyższa prędkość maksymalna, tym krótszy czas jazdy z tą prędkością między przystankami. Dlatego też podwyższanie prędkości maksymalnej niewiele w przypadku osobowych daje. Gdyby pociagi te były obsługiwane konwencjonalnym składem, to obawiam się że lokomotywa zanim dobrze by się rozpędziła do prędkości 90, już musiałaby hamować w przystanku. Szynobus tu trochę ratuje sprawę. I dlatego miedzy 60 a 90 różnice będą być może takie że zamiast 28 minut pociąg pojedzie w ok 20 minut do Wielbarka.
A porównanie jak najbardziej trafne w kontekście pustek w pociągach Wielbarskich, i dojazdów do Sweedwoodu ze Szczytna. Samochodem, co sprawdziłem własnym autem, jest szybciej, we czwórkę taniej, i pod dom... Zbiorkom przy tej ofercie i cenie nie ma najmniejszych szans, bo czasowo nawet się nie zbliży do czasu jazdy samochodem, no chyba że mielibyśmy tam 120 km/h prędkości rozkładowej.

bastard pisze:Do reszty wypowiedzi nie będę się odnosił. W wielu swoich wypowiedziach wyraziłem swoje poglądy. Dodam jedno - co wielokrotnie powtarzam. Przyjdźcie i popracujcie na PKP, w Urzędach Marszałkowskich czy w Sejmie. Świat z drugiej strony wygląda inaczej.
Zapewne. Co nie zmienia postaci rzeczy że obecnie dwie spółeczki zarządzają lotniskiem:
http://www.mazuryairport.com/ oraz
http://szymanyairport.pl/

Na to jak widać są pieniądze. Na godziwą jakość połączeń dla ludności już nie...
NASIELSK-SIERPC FOREVER!!!
MAZOWSZE Pozdrawia!!!!!
adrian
Osobowy
Posty: 57
Rejestracja: 08 wrz 2007, 15:36

Post autor: adrian »

marszałek odzyskał lotnisko, więc wszystko na dobrej drodze
http://www.rp.pl/artykul/705493,1008308 ... anach.html
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

adrian pisze: wszystko na dobrej drodze
Na świetnej drodze.... Wyż wym artykul podaje "Gotowa jest też linia kolejowa, która połączy port z trasą Szczytno-Olsztyn".
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Ja tak czytam te wpisy i wydaje mi się że do niektórych osób nie dociera że modernizacja tej linni w ramach RPO doszła do skutku tylko i wyłącznie ze względu na Port Lotniczy w Szymanach ,wstawianie tu wątku o połączeniach do Wielbarka nie ma sensu .Problem jest tylko w tym czy faktycznie do końca 2014r to lotnisko powstanie bo w przeciwnym razie ruch na trasie Olsztyn -Szczytno będzie malał już dziś można zaobserwować ile osób przesiadło się do busów o ile się nie mylę to z Olsztyna do Szczytna przewozy prowadzą aż dwie firmy busiarskie w tym jedna z nich puszcza busy co godzinę ale tu liczy się cena .Tak dla przykładu bus z Olsztyna do Marcinkowa kosztuje 5zł a bilet 100% na pociąg 6,50 i jescze z osiedla kawał drogi trzeba drałować
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

SP45-166 napisał/a:
Jak mniemam na podstawie twojej wypowiedzi na wszystkich przejazdach na których stoi teraz nowa SSP, stała ona także w 2001 roku w starej wersji? Bo czas przejazdu jest bardzo zbliżony do tego z 2001 roku. Więc są trzy wyjścia:
1--> na wszystkich tych co obecnie, także kiedyś stała SSP (nie wiadomo mi nic o tym)
2--> wtedy nie było na wielu z tych przejazdów SSP, więc pociąg zwalniał do 20 km/h (nie wskazuje na to rozkład)
3--> wtedy nie było SSP bo nie było takiej potrzeby (wykoszone trójkąty widoczności, nieprzekroczone iloczyny ruchu), a teraz nagle taka potrzeba jest...
Najbliższe jest wyjście nr 3 ale nie do końca. W 2001 roku obowiązywały trójkąty widoczności na inną (mniejszą) prędkość. Ponieważ linia chyliła się ku upadkowi (czytaj zawieszeniu ruchu pociągów) więc nie były utrzymywane już wcześniej. Te kilkanaście lat jakie minęły to szczególnie dla przyrody okres bujnego rozwoju. Nie trawa i krzaki ale duże drzewa wyrosły w tych trójkątach. Przy założeniu, że prędkość zostanie zwiększona (do v=110 km/h) należałoby nie tylko przywrócić trójkąty widoczności do stanu z przed 2001 ale jeszcze je powiększyć o ok. 200 i więcej metrów. W praktyce sprowadzałoby się to do wycięcia dziesiątków arów lasu, co przy dzisiejszych uwarunkowaniach ekologicznych i środowiskowych nie jest łatwe (czytaj – kosztowne). Również i w grę wchodziły niemałe roboty ziemne – dla przejazdów w łukach – nierzadko na gruntach niekolejowych. W związku z tym podjęto decyzję, że tam gdzie nie można wykonać pełnych trójkątów widoczności musi nastąpić zmiana kategorii przejazdu – aby nie wprowadzać ograniczenia prędkości. Wymagają tego zapisy w rozporządzeniu o przejazdach.
Dodam również, że podobny tok postępowania odbywa się również na innych liniach – przy ustalaniu założeń i kosztów modernizacji lub rewitalizacji. Podstawowym kryterium jest uzyskanie max. prędkości bez ograniczeń. Tam gdzie widoczność przejazdu mogłaby generować ograniczenia prędkości zakłada się zmianę kategorii przejazdu z D na C. Iloczyn ruchu nie jest tutaj decydujący. Przy dużych iloczynach ruchu rozważa się również kat. B.

SP45-166 napisał/a:
Powiedzmy że jest to dla mnie jakieś wytłumaczenie. Choć w przypadku ominięcia Szyman znów pojawia się pytanie o sens i konieczność modernizacji stacji Szymany, jeżeli dojazd ze Szczytna nie będzie wymagał zmiany kierunku w Szymanach...
Błędne założenie. Omawiany rozjazd będzie wbudowany tak, że jego początek będzie od strony stacji Szymany. Wszystkie pociągi będą wjeżdżać do Szyman i po zmianie kierunku dalej jechać na lotnisko. Więc modernizacja Szyman jest celowa. Inny wariant – wjazdu bezpośredniego od strony Szczytna - jest zbyt kosztowny i nie jest brany pod uwagę.
Jako ciekawostkę podam, że przy opracowywaniu studium wykonalności był również brany pod uwagę wariant z budową łącznicy między liniami 219 i 035 z ominięciem stacji Szczytno. Bardzo wysokie koszty szybko zdecydowały o nieuwzględnianiu takiego wariantu.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Radek
InterCity
Posty: 303
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Na wakacje mogliby chociaz przywrocic Elk-Olecko, o Elblag - Braniewo nie wspomne. Latem moglby jezdzic przez Tolkmicko, Frombork. Ciekawe, jak rozlicza te kilometry z kontraktu do konca 2014?
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
luklog
Towos
Posty: 28
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:40

Post autor: luklog »

Będzie sezonowy Olsztyn - Pisz i chyba to tyle.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Jaki znów sezonowy Olsztyn -Pisz?Proszę oglądać RJ które już są dostępne na stacjach jak i w necie .Na tej lini wszystko pozostaje bez większych zmian czyli 2 pary Olsztyn -Pisz-Ełk zmienią się tylko czasy przejazdu na odcinku Olsztyn -Szczytno juz od 9 czerwca można będzie można tam śmigać setką
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Przepraszam zwracam honor w wersji z 21 maja na plakatach w necie faktycznie widnieje interRegio z Olsztyna do Pisza tyle że jeszcze przed tygodniem wcale go nie było ,ale nie kapuję podniesienia tego pociągu do rangi IR skoro zatrzymuje się na każdej stacji i to jakby relacja łączona na plakacie w Piszu posiada dwa numery pociągu a w dodatku to PLK ma wielki bałagan na tych plakatach
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

W ogóle jakaś dziwna sprawa z tym IR w Piszu. Przeglądałem właśnie plakaty odjazdów i przyjazdów w Piszu i Szczytnie na okres wakacji i faktycznie jest IR zatrzymujący się na każdym przystanku jak regio. Do tego z opisu wynika, że w okresie wakacji ma on kursować codziennie oraz, że ma to być wagon (wagony??) bezpośrednie, czyli łączony z czymś później w Olsztynie... no właśnie i tu zaczyna się problem bo nie ma za bardzo z czym tego połączyć w Olsztynie - wystarczy sprawdzić tam plakat przyjazdów i odjazdów. Na plakacie odjazdów w Olsztynie jest taka ciekawostka, że widnieje IR kursujący do Szczytna w niedziele i wydaje się on być tym samym, który ma kursować do Pisza, lecz w tych samych godzinach od poniedziałku do soboty ma kursować jako 'zwykłe' regio. Trochę się w tym gubię. Wygląda to po prostu na IR Olsztyn Gł. - Pisz na składzie wagonowym, ale po ciorta IR w tak krótkiej relacji??
Co ciekawe ten IR ma być tym obiegiem, który teraz kursuje na Wielbark - odjazd z Olsztyna o 8:30. Do Wielbarka regio kursował w 1-6, wiec może dlatego ten IR miał kursować w te dni na odc. Olsztyn - Szczytno jako regio? Ale skoro Wielbark wylatuje, to zamienią go na IR także w 1-6.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

"Ale skoro Wielbark wylatuje, to zamienią go na IR także w 1-6." tzn. miało być: Skoro Wielbark wylatuje, to problem znika i pewnie zamienią ten pociąg na IR także w 1-6.

Napisałem do PR Olsztyn maila w sprawie bliższych szczegółów odnośnie tego pociągu, jak mi odpiszą to podzielę się informacją.
Gdyby to wszystko miała być prawda a wg. tego rozkładu ma to być skład to przyjemnie było by się przejechać do Pisza na klasach :grin:
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Wygląda że będzie to skład wagonowy ale godziny odjazdu oraz przyjazdu do Olsztyna nie mają skomunikowań z żadnymi relacjami dalekobieżnymi a może to jakaś kolejna pomyłka ze strony PLK ?
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
ODPOWIEDZ