Aktualności z odcinka Olsztyn - Szczytno - Wielbark

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Sebastian pisze:http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... toid=14330

Wielbark-wjazd od strony Szczytna. :lol:
Ciekawe, jakim prawem "ktoś" wysłał do bazy moją fotografię i podpisał się pod nią własnym nazwiskiem... :? Brzydko, bardzo brzydko!

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

Daj znać Jarowi Woźnemu - z pewnością zareaguje!
To są skutki robienia stron z udziałem nieznanych gości... powstaje wielki śmietnik.
He, he, kiedyś na pewnej stronie fortyfikacyjnej moje zdjęcie (most kolejowy i wieża pod Samborowem) wygrało plebiscyt jako "fotografia miesiąca" - oczywiście podpisana przez pewnego palanta z Poznania (sic!). Zrobiłem mu małą "jesień średniowiecza" - bo podał nieopatrzenie swój telefon, mail i jeszcze fotkę znalazłem - 30-letni harcerzyk w krótkich portkach. Cwaniaków jest pełno...
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Sebastian

Ostrołeka-Szczytno

Post autor: Sebastian »

Ostatnio podczas rozmowy telefonicznej z przedstawicielem PLK S.A w Warszawie powiedziano mi,że rektywacja tej linii Ostrołęka-Szczytno na razie nie wchodzi w rachubę ze względów finansowych a to tylko dlatego,że koszt przywrócenia przejezdności lini wyniósłby ok 900000 zł.Wydaje mi się,że ta cena jest trochę wygórowana.A przedstawiciel Kolei Mazowieckich powiedział,że jego firma nie planuje od nowego rozkładu jazdy 2006/2007 reaktywacji linii ze wzdlęduv na zły stan techniczny mostu na Narwi za Ostrołęką.Jednakże nie wykluczył,że znajdą się pieniadze na jego remont.Dodał też,że gdyby doszło do reaktywacji pociągi Kolei Mazowieckich dojeżdzałyby do stacji Pisz.Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam!

Nowe informacje.

1) Ruch towarowy na odcinku Szczytno-Wielbark zostaje wznowiony na 99% wraz z rozpoczęciem produkcji. To informacja niemalże pewna, wynikająca zresztą ze strategii przedsiębiorstwa.

2) IKEA Swedwood lobbuje przywrócenie ruchu pasażerskiego do Wielbarka. Chodzi o kursy autobusu szynowego, by zapewnić kadrze dojazd do miejsca pracy. Ta informacja jest dość pewna, ale efekt oczywiście pod dużo większym znakiem zapytania.

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
boo
Towarowy
Posty: 13
Rejestracja: 19 wrz 2005, 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: boo »

narobiło sie szumu- no i jak idzie inwestycja? słyszałem że były jakieś problemy z dostarczeniem prądu do przyszłego zakładu- są jakieś szanse by Wielbark ożył?
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

boo pisze:narobiło sie szumu - no i jak idzie inwestycja?
Tartak jest w trakcie budowy. Nie wiem, kiedy nastąpi rozpoczęcie produkcji, słyszałem o okolicach stycznia.
boo pisze:Słyszałem że były jakieś problemy z dostarczeniem prądu do przyszłego zakładu - są jakieś szanse by Wielbark ożył?
Problemy były, dlatego IKEA zafundowała sobie lepszą linię energetyczną.

Wielbark na pewno ruszy.

Pozdrawiam!

PS: Trochę informacji na temat Wielbarka zgromadziłem na stronie www.anduril.linuxpl.com/stukot . Gdy znajdę więcej czasu (u mnie jest to równoznaczne z okresem ferii bądź wakacji), postaram się dodać nowe informacje, które teraz czekają w kolejce na opracowanie. Stronka jest w fazie testowej, wkrótce zmienię domenę i poprawię błędy zaistniałe "w toku".
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Stellwerk

Olsztyn-Szymany: modernizacja za prawie 100 mln.

Post autor: Stellwerk »

91,5 mln zł kosztować będzie modernizacja linii kolejowej z Olsztyna do lotniska regionalnego w Szymanach. Prace zakończone zostaną w marcu 2013.
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... ymany.html

To "lotnisko regionalne" jest i długo jeszcze bedzie nieczynne, ale odpuśćmy ten drobny szczegół, to jest forum kolejowe... :evil:
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Odnośnie modernizacji to robota im idzie całkiem całkiem. W Szczytnie na 3 torach przy stacji leżą już nowe szyny na nowych podkładach. Takiego ruchu na tej stacji jeszcze nie widziałem, na bocznicach, które od lat nie były używane, teraz co chwila coś się przetacza. Pracują dwa SM42, 2048 i 2292, dwa MAK G1100 BB do tego ostatnio stał jakiś popsuty TEM2 oraz cała masa maszyn do wymiany torów, oraz sypania podsypki. Do tego stary peron 2 został zburzony i powstaje w jego miejsce nowy. Szkoda tylko, że peron 1 oraz stacja zostanie dalej w tym samym, strasznym stanie...
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

W Marcinkowie jeszcze nie położono torów dodatkowych ale stare już są rozebrane i teren przygotowany są także wszystkie materiały do budowy nowego peronu .Mam pytanie czy przystanek kolejowy w Klewkach zmieni lokalizację?Kiedyś coś wspominano o tym ,była by to dobra decyzja ponieważ obecna lokalizacja jest bez sensu :shock:
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Karol
Towos
Posty: 31
Rejestracja: 21 lis 2011, 16:44
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Karol »

W projekcie jest zmiana lokalizacji przystanku Klewki.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Lokalizacja zmiany przystanku w Klewkach jest już znana będzie on zbudowany z prawej strony przejazdu kolejowego (jadąc w kierunku Szczytna krajową 53) elementy do budowy peronu są już na miejscu :shock:
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Hobbysta
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 20 sie 2012, 16:03

Post autor: Hobbysta »

Potwierdzam dzisiaj w Klewkach widziałem sprzęt budowlany. Za kilka dni na jedną dobę nastąpi zamknięcie przejazdu w m. Klewki a co za tym idzie DK53. Objazd do Szczytna ruchu kołowego będzie zorganizowany przez Butryny. Czy przy okazji zmiany lokalizacji przystanku w Klewkach nie warto pomyśleć o nowych przystankach w Ostrzeszewie i Tręskusku?
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Zgadzam się z tym żeby np powstały takie dodatkowe stacje .Bo na odcinku 16 km pomiędzy Olsztynem a Marcinkowem mamy tylko przystanek w Klewkach .Dla przykładu na linii 208 odcinek Jabłonowo -Mełno 18 km są aż 3 ,więc pomysł jest godny uwagi
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hobbysta pisze:Czy przy okazji zmiany lokalizacji przystanku w Klewkach nie warto pomyśleć o nowych przystankach w Ostrzeszewie i Tręskusku?
Oczywiście!!!

O budowę przystanku w Ostrzeszewie aż się prosi, tak samo, jak prosiło się o zmianę lokalizacji przystanku w Klewkach. W związku z przesunięciem przystanku Klewki w stronę Olsztyna także otwarcie nowego przystanku w Trękusku jest ciekawym pomysłem. No i można by jeszcze pomyśleć o przystanku w Korpelach przed Szczytnem. :smile:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
grubymarcin
Towarowy
Posty: 6
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:21
Lokalizacja: Szczytno / Gdańsk

Post autor: grubymarcin »

Witam.

Nie rozumiem jaki byłby sens budowania przystanku w korpelach ??
ODPOWIEDZ