Aktualności z odcinka Olsztyn - Szczytno - Wielbark
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Olsztyn-Szczytno-Ostrołęka
Według nieoficjalnych informacjii, planowana jest reaktywacja linii Szczytno-Ostrołęka. Podobno trwają na ten temat rozmowy z Kolejami Mazowieckimi. Wierzę w odrodzenie się tej linii i samego Wielbarka w stację węzłową z ruchem pasażerskim i towarowym. Podobno jeżdziłyby dziennie z Olsztyna 2 szynobusy do Ostrołęki <PESY>, na zmianę z KOLEJAMI MAZOWIECKIMI! POZDRAWIAM
A skąd masz takie info, jeśli można wiedzieć?
Po takiej reaktywacji powrót pociągów Szczytno - Nidzica - (Działdowo) byłby tylko kwestią czasu.
ZTCP na tej ostatniej linii była dobra V max szlakowa - coś koło 80 km/h w chwili gdy ją zamykali.
Pochwalę się, że miałem przyjemność tamtędy jechać pociągiem osobowym, sprawiającym wrażenie jakiegoś IC, bo przystanki były tak rzadko rozmieszczone. Skład to SP42 i 3 ryflaki
Po takiej reaktywacji powrót pociągów Szczytno - Nidzica - (Działdowo) byłby tylko kwestią czasu.
ZTCP na tej ostatniej linii była dobra V max szlakowa - coś koło 80 km/h w chwili gdy ją zamykali.
Pochwalę się, że miałem przyjemność tamtędy jechać pociągiem osobowym, sprawiającym wrażenie jakiegoś IC, bo przystanki były tak rzadko rozmieszczone. Skład to SP42 i 3 ryflaki
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Olsztyn-Szczytno-Ostrołęka
Będąc przed tygodniem w Chorzelach widziałem ślady lokomotywy, więc musiało coś jechać, albo drogowcy sie tam wybrali? Co o tym sądzisz? Pozdrawiam
Re: Olsztyn-Szczytno-Ostrołęka
mocne dowody - nie ma coSebastian pisze:Będąc przed tygodniem w Chorzelach widziałem ślady lokomotywy,więc musiało coś jechać,albo drogowcy sie tam wybrali?Co o tym sądzisz?Pozdrawiam
ale trzymam kciuki aby to była prawda!!!
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: Olsztyn-Szczytno-Ostrołęka
Olsztyńscy drogowcy parę razy w miesiącu zapuszczają się drezyną WM10 lub WM15 na objazdy kontrolne odcinka Szczytno - Chorzele. Ślady jazd prawie zawsze są widoczne. Było o tym w innym wątku. Dalsze tory leżą już w gestii mazowszan i nie wiem, czy robią tam takie objazy. Teoretycznie raz w miesiącu powinni.Sebastian pisze:Będąc przed tygodniem w Chorzelach widziałem ślady lokomotywy,więc musiało coś jechać,albo drogowcy sie tam wybrali?Co o tym sądzisz?Pozdrawiam
Seba, czy tylko na tej podstawie wysunąłeś tezę o ewentualnej reaktywacji, czy Ktoś Ci o tym powiedział lub gdzieś to przeczytałeś? Sprawa już kilka razy była poruszana, samorządy dyskutowały na ten temat. Ale na dzień dzisiejszy nie ma przesłanek by twierdzić, że ruch będzie przywrócony. Poza tym stan techniczny odcinka Chorzele - Ostrołęka jest fatalny.
Póki co trzeba się martwić, by 1 kwietnia nie zabrali zbyt wielu połączeń...
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: Olsztyn-Szczytno-Ostrołęka
Informacje o reaktywacji Szczytno-Ostrołęka posiadam od znajomego-maszynisty z Kolei Mazowieckich! Mówił, że Koleje Mazowieckie podejmują działania, które by miały na celu reaktywację tej linii. Jak na razie nie mają szynobusów, ale w najbliższym czasie planują ich zakup i przeznaczenie na tą linię! Co wy na to? Pozdrawiam
A my na to - jak na lato Wiem, wszystko to marzenia, ale... Tak jak w równoległym wątku o SN61... gdyby tak nowe szynobusy mogły znów krążyć jak w latach 60 zestawy Ganz'ów z W-wy do Pisza, Mikołajek, Giżycka i... Elbląga Zdroju przez Braniewo. No i jeszcze wszystko przez Ostrołękę, Szczytno Obudźcie mnie!
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
jest kolejna ciekawa informacja:
Hen, do Szyman
Największa wada lotniska w Szymanach, które być może zacznie działać w tym roku? Jest 58 km od Olsztyna
Jeśli samorząd województwa wygra z wojskiem batalię o przejęcie lotniska w Szymanach, możliwe, że już w 2007 roku zaczną lądować na nim samoloty tanich przewoźników. Jeszcze tego lata miałyby ruszyć loty czarterowe dla zagranicznych turystów. Pięta achillesowa pomysłu to jednak lokalizacja portu. Lotnisko jest 58 km od Olsztyna, nie ma z nim bezpośredniego połączenia ani drogowego, ani kolejowego. Dotrzeć do niego można jedynie drogą nr 53 lub pociągiem - za każdym razem, odwiedzając Szczytno. - To faktycznie najsłabszy punkt przedsięwzięcia - przyznaje Artur Burak, rzecznik prasowy Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, największego udziałowca spółki administrującej lotniskiem. - Ale lepszego pomysłu na lokalizację portu regionalnego na Warmii i Mazurach nie ma.
Co na to ludzie, którzy czekają na port lotniczy w regionie?
Iwona Chwastowska, doktorantka studiująca na UWM, która kilka razy w roku lata do Londynu: - Teraz latam z Warszawy liniami Wizz Air. Do stolicy muszę jechać dzień przed odlotem, na noc zatrzymuję się u znajomych, bo rejsy są rano. Gdyby była możliwość latania z Szyman, na pewno bym z tego skorzystała. Liczę, że zostanie ono skomunikowane i będzie można do niego dojechać bezpośrednio autobusem albo pociągiem. Podróż kosztowałaby mniej i nie musiałabym wyjeżdżać dzień wcześniej.
Chwastowska wyprawę do Anglii planuje latem. Mówi, że gdyby Szymany już działały, w weekendy mogłaby odwiedzać rodzinę w Biskupcu (40 km od Szyman).
Piotr Żelazny, ordynator oddziału kardiochirurgii w Szpitalu Wojewódzkim, który mieszka w Warszawie. - Ta odległość mnie nie zraża. Na pewno będę z Szyman korzystał, by szybko wrócić do domu.
Samorząd województwa i spółka Porty Lotnicze Szczytno-Mazury zakładają, że pierwsi w Szymanach mieliby lądować zagraniczni turyści. Jak branża turystyczna ocenią tę lokalizację? - Z Szyman jest bliżej do Wielkich Jezior Mazurskich niż z Olsztyna. Na turystów, którzy dotrą do nas lotami czarterowymi, z pewnością będą czekały na lotnisku autobusy tour operatorów. Bezpośrednio z lotniska trafią do hoteli bądź miejsc określonych w ofercie turystycznej - przewiduje Jerzy Kamiński, prezes warmińsko-mazurskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki. - W gorszej sytuacji będą za to pasażerowie lotów rejsowych. Trzeba zbudować dla nich całą sieć połączeń komunikacyjnych w różne części regionu - do Olsztyna, Giżycka, Bartoszyc, Mrągowa, Iławy... Zdecydowanej poprawy wymaga też droga do Szczytna.
- Droga nr 53 z Olsztyna do Szczytna jest już częściowo przebudowywana. Dojazd do portu z Olsztyna i z powrotem ułatwi też planowana budowa obwodnicy Szczytna. Z kolei w czwartek rozmawiałem o modernizacji trakcji kolejowej z Olsztyna do Szczytna i Szyman z przedstawicielami PKP - mówi Andrzej Bober, szef departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim.
Obiecuje, że gdy tylko połączenia rejsowe w Szymanach staną się realne, samorząd województwa zadba, by Olsztyn miał bezpośrednie połączenie z lotniskiem. - Bylibyśmy niepoważni, nie myśląc o tym, a jednocześnie zabiegając o uruchomienie portu w Szymanach - zapewnia Bober.
Hen, do Szyman
Największa wada lotniska w Szymanach, które być może zacznie działać w tym roku? Jest 58 km od Olsztyna
Jeśli samorząd województwa wygra z wojskiem batalię o przejęcie lotniska w Szymanach, możliwe, że już w 2007 roku zaczną lądować na nim samoloty tanich przewoźników. Jeszcze tego lata miałyby ruszyć loty czarterowe dla zagranicznych turystów. Pięta achillesowa pomysłu to jednak lokalizacja portu. Lotnisko jest 58 km od Olsztyna, nie ma z nim bezpośredniego połączenia ani drogowego, ani kolejowego. Dotrzeć do niego można jedynie drogą nr 53 lub pociągiem - za każdym razem, odwiedzając Szczytno. - To faktycznie najsłabszy punkt przedsięwzięcia - przyznaje Artur Burak, rzecznik prasowy Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, największego udziałowca spółki administrującej lotniskiem. - Ale lepszego pomysłu na lokalizację portu regionalnego na Warmii i Mazurach nie ma.
Co na to ludzie, którzy czekają na port lotniczy w regionie?
Iwona Chwastowska, doktorantka studiująca na UWM, która kilka razy w roku lata do Londynu: - Teraz latam z Warszawy liniami Wizz Air. Do stolicy muszę jechać dzień przed odlotem, na noc zatrzymuję się u znajomych, bo rejsy są rano. Gdyby była możliwość latania z Szyman, na pewno bym z tego skorzystała. Liczę, że zostanie ono skomunikowane i będzie można do niego dojechać bezpośrednio autobusem albo pociągiem. Podróż kosztowałaby mniej i nie musiałabym wyjeżdżać dzień wcześniej.
Chwastowska wyprawę do Anglii planuje latem. Mówi, że gdyby Szymany już działały, w weekendy mogłaby odwiedzać rodzinę w Biskupcu (40 km od Szyman).
Piotr Żelazny, ordynator oddziału kardiochirurgii w Szpitalu Wojewódzkim, który mieszka w Warszawie. - Ta odległość mnie nie zraża. Na pewno będę z Szyman korzystał, by szybko wrócić do domu.
Samorząd województwa i spółka Porty Lotnicze Szczytno-Mazury zakładają, że pierwsi w Szymanach mieliby lądować zagraniczni turyści. Jak branża turystyczna ocenią tę lokalizację? - Z Szyman jest bliżej do Wielkich Jezior Mazurskich niż z Olsztyna. Na turystów, którzy dotrą do nas lotami czarterowymi, z pewnością będą czekały na lotnisku autobusy tour operatorów. Bezpośrednio z lotniska trafią do hoteli bądź miejsc określonych w ofercie turystycznej - przewiduje Jerzy Kamiński, prezes warmińsko-mazurskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki. - W gorszej sytuacji będą za to pasażerowie lotów rejsowych. Trzeba zbudować dla nich całą sieć połączeń komunikacyjnych w różne części regionu - do Olsztyna, Giżycka, Bartoszyc, Mrągowa, Iławy... Zdecydowanej poprawy wymaga też droga do Szczytna.
- Droga nr 53 z Olsztyna do Szczytna jest już częściowo przebudowywana. Dojazd do portu z Olsztyna i z powrotem ułatwi też planowana budowa obwodnicy Szczytna. Z kolei w czwartek rozmawiałem o modernizacji trakcji kolejowej z Olsztyna do Szczytna i Szyman z przedstawicielami PKP - mówi Andrzej Bober, szef departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim.
Obiecuje, że gdy tylko połączenia rejsowe w Szymanach staną się realne, samorząd województwa zadba, by Olsztyn miał bezpośrednie połączenie z lotniskiem. - Bylibyśmy niepoważni, nie myśląc o tym, a jednocześnie zabiegając o uruchomienie portu w Szymanach - zapewnia Bober.
I pomyśleć... że do reaktywacji Szyman przyczyniła się CIA i talibowie. No i tak trzeba koniunktury-bzdury wykorzystywać! Oby się tylko nie skończyło na tym krótkim odcinku.
PS. Czyli co? Może szynobusy MZK Olek? Może ktoś niepotrzebnie odszedł z klubu?
PS. Czyli co? Może szynobusy MZK Olek? Może ktoś niepotrzebnie odszedł z klubu?
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Szymany
Myślę,że wraz z modernizacją lotniska w Szymanach istnieje realna szansa na wznowienie ruchu pasażerskiego,pomiędzy Olsztynem i Ostrołęką!Ja zawsze mówię,żeby nie skończyło się tylko na słowach,tylko na działaniach!Jest to zarazem linia o znaczeniu państwowym.Co do modernizacji linii to mam wiele wątpliwości!Myślę,że byłaby tylko wyremantowana do Szyman,a do Ostrołęki to niewiadomo,jakby był plan połączenia Warszawy z Szymanami połączeniem kolejowym przez Ostrołękę to linia Ostrołęka-Szczytno będzie przy życiu,chociaż odcinek z Chorzel do Ostrołęki,trzeba byłoby poddać generalnemu remontowi,gdyż jest w fatalnym stanie!Nie możemy liczyć na PKP!Do reaktywacjii Szyman trzeba "zachęcić" samorząd województwa i zabiegać póżniej o przedłużenie kursów do Ostrołęki!Pozdrawiam
jesli pomysł z lotniskiem Szymany wszedłby w życie to teoretycznie oznaczałoby to modernizację i wznowienie ruchu pasaż. na wielu szlakach: z Ostołęki, z Działdowa przez Nidzicę i Wielbark czy nawet z Biskupca i Ełku przez Pisz. Przecież najbizsze lotniska takiego znaczenia byłyby w Gdansku i Wawie juz widze te szynobusy dowożące pasażerów z różnych zakątków Warmi, Mazur i Kurpi
zreszta podobne plany dotyczą lotniska w okolicach Lublina: mozliwe wznowienie ruch pasaż. na szlaku Lublin-Łuków http://www.pllublin.pl/news.php
zreszta podobne plany dotyczą lotniska w okolicach Lublina: mozliwe wznowienie ruch pasaż. na szlaku Lublin-Łuków http://www.pllublin.pl/news.php