Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
05.06.2010r. Skład wagonów DB przyprowadzony przez Br 232 045-5 w trakcie załadunku warmińsko-mazurskiego drewna dla odbiorcy z Niemiec. Koło historii się zatoczyło, w 65lat po zaprzestaniu obsługi stacji Guttstad przez Deutsche Reisbahn niemiecka kolej powraca pod oficjalnym szyldem DB Schenker ...
Śpieszmy się kochać sygnalizację kształtową, tak szybko odchodzi... Po Ornecie czas na Dobre Miasto. Trwa właśnie wymiana na sygnalizację świetlną na stacji Dobre Miasto. Ta ma się zakończyć, jak pogoda pozwoli, w połowie grudnia. Czasu więc nie dużo na uwiecznienie kształtówek na stacji.
Na tą chwilę prace polegają na wykopach mikrokopraką pod kable w okolicach nastawni DM1 (która ma prawdopodobnie być zlikwidowana). Więcej informacji jest podana na stronach PLK -> KLIK
Witam!
W związku z wymianą w Dobrym Mieście sygnalizacji kształtowej na świetlną wybraliśmy się do Dobrego Miasta. Oto efekty:
Załączniki
SA106-015 do Olsztyna mija tarczę ostrzegawczą ToA.
SA106-008 do Braniewa wjeżdża do DM mijając podniesioną tarczę ostrzegawczą ToA.
SA133-016 do Olsztyna przejeżdża obok niepodanego semafora H1/2. Wjazd odbywa się na rozkaz, gdyż żaden semafor (ani kształtowy, ani świetlny) nie podaje sygnału zezwalającego.
Tarcze ToH: kształtowa już nie podająca sygnału zezwalającego na jazdę i świetlna, jeszcze nie świecąca.
Adam Dąbrowski pisze:Czy znany jest los nastawni wykonawczej "DM1"?
'Sterowanie ruchem na stacji zostanie przeniesione do obecnej nastawni wykonawczej DM1 (...) nastawnia dysponująca ma zostać zachowana. Ma się tam przenieść toromistrz urzędujący obecnie w budynku stacji.' Info za Loko-motywami (prawdopodobnie najlepszą krajową galerią autorską).