Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: kuba_mk, Sebastian Marszał, bastard, ksiezyc

Awatar użytkownika
maczy
** Ekspres **
Posty: 214
Rejestracja: 2007-11-21, 18:24

Post autor: maczy » 2017-03-06, 14:42

Sławomir Raflewski pisze:Tak, to jest zasadniczy powód.
Tyle, że w ten sposób raczej nie będzie szybciej, jak przez Lidzbark. Do tego dochodzi zmiana czoła w Iławie.

Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
** Ekspres **
Posty: 211
Rejestracja: 2010-10-06, 20:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski » 2017-03-12, 22:40

Ale nie będzie też wolniej, doliczając nawet 20 minut na zmianę czoła w Iławie. Wystarczy sobie obliczyć prędkość szlakową z Warszawy do Iławy, następnie po zmianie czoła z Iławy do Grudziądza. Wkrótce z Iławy do Jabłonowa po rewitalizacji ( która już trwa ) będzie 120 km/h od Jabłonowa do Grudziądza na całym odcinku jest 80km/h. Że już nie wspomnę o prędkości bodajże 140 km/h dla pociągów prowadzonych elektrowozami typu EP07 z Warszawy do Iławy. Więc reasumując czas przejazdu z doliczonym czasem na zmianę lokomotywy w Iławie może okazać się krótszy.
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych

Awatar użytkownika
maczy
** Ekspres **
Posty: 214
Rejestracja: 2007-11-21, 18:24

Post autor: maczy » 2017-03-13, 12:33

Sławomir Raflewski pisze:Ale nie będzie też wolniej, doliczając nawet 20 minut na zmianę czoła w Iławie. Wystarczy sobie obliczyć prędkość szlakową z Warszawy do Iławy, następnie po zmianie czoła z Iławy do Grudziądza. Wkrótce z Iławy do Jabłonowa po rewitalizacji ( która już trwa ) będzie 120 km/h od Jabłonowa do Grudziądza na całym odcinku jest 80km/h. Że już nie wspomnę o prędkości bodajże 140 km/h dla pociągów prowadzonych elektrowozami typu EP07 z Warszawy do Iławy. Więc reasumując czas przejazdu z doliczonym czasem na zmianę lokomotywy w Iławie może okazać się krótszy.
Na chwilę obecną:
Działdowo-Iława Gł. TLK 32-35min
Iława Gł.-Jabłonowo Pom. TLK 27-28min
+ oblot ok. 20 minut = 1:20

Odległość Działdowo - Jabłonowo na 208 to równo 78,560km. Przy założeniu 80km/h i dwóch postojach (Lidzbark Miasto/Brodnica) osiągnięcie czasu porównywalnego do 1:20 jest w zasięgu tego odcinka. O korzyściach dla tych dwóch miast z przejazdu tędy tego pociągu nie będę nikogo przekonywał, bo chyba jednak takie są.

PS. 140km/h na EP07? Coś się zmieniło w temacie Vmax dla tej serii, czy coś mnie ominęło?:)

Awatar użytkownika
maczy
** Ekspres **
Posty: 214
Rejestracja: 2007-11-21, 18:24

Post autor: maczy » 2017-03-13, 14:15

W temacie czasu jazdy Jabłonowo - Działdowo, tak to wyglądało w 2008r:
https://www.bazakolejowa.pl/timetables/ ... f1ebb2.pdf

Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
** Ekspres **
Posty: 211
Rejestracja: 2010-10-06, 20:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski » 2017-03-15, 20:45

Ok, EP07 V max 120 km/h. Jednak Twoja propozycja trasowania tego połączenia przez Lidzbark, Brodnicę ma znikome szanse. Ta interpelacja to również nasza inicjatywa, tu MIB nie pozostawia żadnych złudzeń.. http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/Interp ... y=45F66E7B
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych

Awatar użytkownika
maczy
** Ekspres **
Posty: 214
Rejestracja: 2007-11-21, 18:24

Post autor: maczy » 2017-03-15, 21:10

Sławomir Raflewski pisze:Ok, EP07 V max 120 km/h.
Bądźmy precyzyjni: 125km/h.
Sławomir Raflewski pisze: Jednak Twoja propozycja trasowania tego połączenia przez Lidzbark, Brodnicę ma znikome szanse. Ta interpelacja to również nasza inicjatywa, tu MIB nie pozostawia żadnych złudzeń.. http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/Interp ... y=45F66E7B
Będę obstawał przy swoim. Propozycja puszczenia tego pociągu przez Iławę, tylko po to, by zmienić loka w Jabłonowie, zamiast w Działdowie, ma w mojej ocenie równie znikome szanse, a wyklucza Lidzbark i Brodnicę z możliwości wsiadania do pociągu IC. Ale - jak już chyba kiedyś pisałem - wszelkim oddolnym inicjatywom kibicuję.

Awatar użytkownika
maczy
** Ekspres **
Posty: 214
Rejestracja: 2007-11-21, 18:24

Post autor: maczy » 2017-03-15, 21:12

Przy okazji, zbaczając z głównego tematu ostatnich postów, pragnę przypomnieć, że jeszcze w tym roku tytuł wątku mocno się zdeaktualizuje. Na stacji Brodnica są już położone kable pod semafory świetlne...

Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
** Ekspres **
Posty: 211
Rejestracja: 2010-10-06, 20:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski » 2017-03-18, 23:11

Troszkę poduczyłem się w temacie EP07. Prędkość konstrukcyjna V max 125, zaś eksploatacyjna 120 km/h. Reasumując! Po linii 208 obojętnie czy od Działdowa czy też od Jabłonowa MIB nie zamierza w najbliższej przyszłości trasować pociągów PKP IC. 16 listopada wszedł w życie nowy " Plan Transportowy" który zakłada codzienne kursy pociągów międzywojewódzkich po całej linii 208 ale w scenariuszu pożądanym. W mojej ocenie scenariusz pożądany nie będzie realizowany przez najbliższe lata, obym był w błędzie. Troszkę szkoda tych semaforów kształtowych, ale idziemy z postępem, chociaż w niektórych zagadnieniach tylko teoretycznie.
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych

Awatar użytkownika
maczy
** Ekspres **
Posty: 214
Rejestracja: 2007-11-21, 18:24

Post autor: maczy » 2017-04-18, 09:17

Przy okazji podpytam: czy Lidzbark podaje obecnie wyjazdy dla pociągów powrotnych z Prefabetu do Działdowa, czy raczej dyktuje się tam rozkazy?

kuba_mk
* Osobowy *
Posty: 59
Rejestracja: 2005-10-21, 17:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

Post autor: kuba_mk » 2017-11-03, 13:09

Trochę w ramach odświeżenia tematu, a trochę z nadzieją na lepsze jutro...

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 84237.html

Więcej na ten temat pisze prasa lokalna:
http://www.tygodnikdzialdowski.pl/lidzb ... o-brodnica

Zainteresowanym mogę podesłać cały artykuł.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości