Linia Grudziądz -Jabłonowo Pomorskie
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Towos
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
- Lokalizacja: Grudziądz
Linia Grudziądz -Jabłonowo Pomorskie
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów
Linia ta powstała w 1878r a dokładniej 15XI tamtego roku.Projektował ją Inżynier Zubrzycki.
Czy dysponuje ktoś z Was archiwalnymi fotografiami z tej trasy? Mogą to być zdjęcia z ubiegłego XX wieku(mogą to być lata 80 i 90) bo XIX wiecznych nie widziałem.Będę wdzięczny za informacje i fotki.
Linia ta powstała w 1878r a dokładniej 15XI tamtego roku.Projektował ją Inżynier Zubrzycki.
Czy dysponuje ktoś z Was archiwalnymi fotografiami z tej trasy? Mogą to być zdjęcia z ubiegłego XX wieku(mogą to być lata 80 i 90) bo XIX wiecznych nie widziałem.Będę wdzięczny za informacje i fotki.
Tu stacja Grudziądz
Re: Linia Grudziądz -Jabłonowo Pomorskie
Skąd pochodzi informacja o inżynierze Zubrzyckim? Pytam, ponieważ na logikę terenu i ówczesnych czasów jest mało prawdopodobne by tą linię projektował ktokolwiek o polsko brzmiącym nazwisku.PiotrSzóstek pisze:Witam serdecznie wszystkich forumowiczów
Linia ta powstała w 1878r a dokładniej 15XI tamtego roku.Projektował ją Inżynier Zubrzycki.
Re: Linia Grudziądz -Jabłonowo Pomorskie
Przejrzyj galerię TWB, tam powinieneś natknąć się pojedyncze fotografie z interesującego Cię okresu. Na pewno jest ich więcej - widziałem osobiście odbitki.PiotrSzóstek pisze:Czy dysponuje ktoś z Was archiwalnymi fotografiami z tej trasy? Mogą to być zdjęcia z ubiegłego XX wieku(mogą to być lata 80 i 90) bo XIX wiecznych nie widziałem.Będę wdzięczny za informacje i fotki.
-
- Towos
- Posty: 33
- Rejestracja: 30 lis 2009, 16:16
- Lokalizacja: Grudziądz
Wzmianka o Inżynierze Zubrzyckim pochodzi z książki ''Dzieje Grudziądza"z roku 1992.
Pisze ,że budowę tego odcinka nadzorował wyżej wymieniony Pan Inżynier.A w lokalnej kablówce usłyszałem ,że ten odcinek linii kolejowej był budowany za prywatne pieniądze Towarzystwa na rzecz budowy tej trasy.Ale w książce znowu pisze ,że linia ta powstała za kontrybucję Francji na rzecz Prus po wojnie z 1870r.
Pisze ,że budowę tego odcinka nadzorował wyżej wymieniony Pan Inżynier.A w lokalnej kablówce usłyszałem ,że ten odcinek linii kolejowej był budowany za prywatne pieniądze Towarzystwa na rzecz budowy tej trasy.Ale w książce znowu pisze ,że linia ta powstała za kontrybucję Francji na rzecz Prus po wojnie z 1870r.
Tu stacja Grudziądz
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Mimo wielu starań nie udało mi się uwiecznić jakiegokolwiek taboru po drugiej stronie budynku dworcowego - tym cenniejsze jest drugie z pokazanych zdjęć. Dziękuję! Zdaje się, że wciąż jest szansa na złapanie czegoś na tym bocznicowym kikucie linii do Chełmży?gryff pisze:Nie mam wprawdzie archiwalnych fotek z tej lini ale przedstawię kilka fotek stacji Mełno położonej na tej lini z lat 2005/08
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Wszystkie fotki są mojego autorstwa niektóre zostały wykonane aparatem analogowym dlatego musiałem je skanować,chodzi o te z 2005r.Tak się składa że dość często bywam w tej miejscowości i jeśli uda mi się uchwycić coś ciekawego na tej lini to wstawię do tematu
- Załączniki
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Nietypowy skład Arrivy opuszcza stację Mełno
Tym oryginalnym składem miałem okazję odbyć podróż w sobotę
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
Wahadło z cysternami
Wahadło z cysternami opuszcza stację Mełno i kieruje się w stronę Jabłonowa Pomorskiego
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
Re: Wahadło z cysternami
O tyle ciekawe zdjęcie, że skład prowadzi SM42 z Rail Polska. Czyżby wypożyczenie dla któregoś z naszych 'naftowych' przewoźników?gryff pisze:Wahadło z cysternami opuszcza stację Mełno i kieruje się w stronę Jabłonowa Pomorskiego
Witam. Znalazłem wątek na temat linii Laskowice-Grudziądz w wątku o wilku szynowym. Chciałbym jedną rzecz poruszyć: bocznica kolejowa w Grudziądzu istaniała do portu z rozgałęzieniem pod spichrza oraz pod błonia nadwiślańskie. Posiadała ona szerokość normalnotorową, a nie jak wcześniej pisano wąskotorową. To, że rozgałęzienie istniało mogę poświadczyć tym, że pamiętam jeszcze leżące podkłady w okolicach dawnego młyna przy zjeździe nad Wisłę
- Marcin Przegiętka
- Pospieszny
- Posty: 155
- Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
- Lokalizacja: Warszawa / Toruń
Jedno nie wyklucza drugiego. Oprócz portowej bocznicy normalnotorowej w tej samej okolicy, w pobliżu mostu na Wiśle, istniała jeszcze kolejka wąskotorowa która należała do cegielni. Tor wąskotorowy widoczny jest na planie miasta zamieszczonym przez Lycka w wątku o wilku szynowym:Sergiej pisze:Witam. Znalazłem wątek na temat linii Laskowice-Grudziądz w wątku o wilku szynowym. Chciałbym jedną rzecz poruszyć: bocznica kolejowa w Grudziądzu istaniała do portu z rozgałęzieniem pod spichrza oraz pod błonia nadwiślańskie. Posiadała ona szerokość normalnotorową, a nie jak wcześniej pisano wąskotorową.
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... u&start=15
oraz na popularnych pocztówkach z mostem w Grudziądzu
Pozdrawiam,
Marcin
"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Marcin
"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."