Linia kolejowa Pruszcz Bagienica - Terespol Pom.

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
phaedra
Osobowy
Posty: 64
Rejestracja: 27 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: Toruń

Post autor: phaedra »

Czy granice województw są tego przyczyną czy brak pieniędzy ? A jak prasa rozpisywała się o likwidacji połączenia? Ma ktoś może jakieś stare gazety z informacjami ?
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

phaedra pisze:Czy jest jakaś szansa, że znowu tutaj zagości jakiś pociąg ? Przydałoby się parę aktualnych fotek.
Taki pociąg był w tym roku i to co najmniej kilka razy! SU45 z kilkoma wagonami (prawdopodobnie) IC dowoził z/do Tucholi (a może i z innej, odleglejszej lokalizacji) do/z Koronowa statystów (i aktorów, zdaje się, również) na plan filmu o ks. Jerzym Popiełuszcze. Informację tę otrzymałem od mieszkającego w Koronowie kuzyna. Później udało mi się dowiedzieć, iż pociąg ten był "supertajny", co zastrzegł sobie zamawiający. A jednej strony trudno się dziwić, a z drugiej... żal, że akurat byłem w wakacyjnych rozjazdach, a kuzyn zorientował się nieco za późno, że taka informacja może być dla kogoś sensacją. Zauważone przejazdy miały miejsce (jeśli dobrze pamiętam) w okolicy 11-14 sierpnia.

Na koniec wypadałoby mi się przywitać - z racji, iż jest to mój pierwszy post tutaj;). Mam na imię Maciej i mieszkam w Grudziądzu, a forum to czytam od wielu miesięcy. Na początku 2006 roku nawet się zarejestrowałem, ale moja zerowa aktywność doprowadziła prawdopodobnie (i słusznie;)) do usunięcia konta. Możliwe, że tym razem będzie inaczej;).

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
phaedra
Osobowy
Posty: 64
Rejestracja: 27 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: Toruń

Post autor: phaedra »

Dla mnie to sensacja. :shock: Z drugiej strony to dobrze, ze coś tam jeździło, hihih. Trzeba czekać jednak, aż ruszy turystyczna linia (taką mam nadzieję). Dzięki za informacje i witaj na forum.
nowmir
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 24 paź 2006, 08:31
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: nowmir »

maczy pisze:Taki pociąg był w tym roku i to co najmniej kilka razy! SU45 z kilkoma wagonami (prawdopodobnie) IC dowoził z/do Tucholi (a może i z innej, odleglejszej lokalizacji) do/z Koronowa
Jak z Tucholi to nie jechał interesującą nas linią, tylko ją przeciął. Ale i tak sensacja.
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

nowmir pisze: Jak z Tucholi to nie jechał interesującą nas linią, tylko ją przeciął. Ale i tak sensacja.
Zgadza się, Mirek. Ale jeśli komukolwiek uda się sfotografować obecnie cokolwiek na linii, o której mówimy, to będzie to sesnsacja jeszcze większej wagi - tym bardziej, że w Pruszczu pojawiają się wciąż towary do/z Koronowa, więc o pociąg stosunkowo nietrudno. Sęk w tym, że tamten sierpniowy służył z założenia do przewozu osób, a nie towarów;).
Awatar użytkownika
Janek
Przyspieszony
Posty: 94
Rejestracja: 16 kwie 2005, 09:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Janek »

W roku 2000 pozwolono podjechać już tylko do mostu nad zalewem koronowskim . Dalej była dżungla na torach.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

Janek pisze:W roku 2000 pozwolono podjechać już tylko do mostu nad zalewem koronowskim . Dalej była dżungla na torach.
Dalej, w sensie - w kierunku Terespola Pom., jeśli dobrze rozumiem?
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

maczy pisze:Dalej, w sensie - w kierunku Terespola Pom., jeśli dobrze rozumiem?
Wydaje mi się, że w kierunku Złotowa... a zresztą w Terespolu Pomorskim na linii do Złotowa stoi ponoć kozioł oporowy, czyli w tej chwili i tak nici z przejazdu...

Otwarcie tej linii chociażby dla ruchu turystycznego moim zdaniem mija się z celem...

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Tomasz Sonntag
Towos
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2007, 19:15
Lokalizacja: Gdańsk

-

Post autor: Tomasz Sonntag »

maczy pisze:
Janek pisze:W roku 2000 pozwolono podjechać już tylko do mostu nad zalewem koronowskim . Dalej była dżungla na torach.
Dalej, w sensie - w kierunku Terespola Pom., jeśli dobrze rozumiem?
Tak, była to dwudniowa impreza PTMKŻ, już wtedy odcinek z Pruszcza Bagienicy do Terespola Pomorskiego był nieprzejezdny (zgoda była jedynie do mostu który widoczny jest na fotografii), natomiast odcinek Pruszcz Bagienica - Więcbork - Złotów został w całości przejechany SA101-002.

pozdrawiam.
Tomasz S
Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

KSICHU pisze:
maczy pisze:Dalej, w sensie - w kierunku Terespola Pom., jeśli dobrze rozumiem?
Wydaje mi się, że w kierunku Złotowa... a zresztą w Terespolu Pomorskim na linii do Złotowa stoi ponoć kozioł oporowy, czyli w tej chwili i tak nici z przejazdu...

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Odcinek Pruszcz Bagienica - Złotów został pokonany podczas tej imprezy. Z tego co pamiętam linia była wówczas w stosunkowo dobrym stanie technicznym za wyjątkiem odcinka przed Sypniewem gdzie nawierzchnia pamiętała chyba czasy wojny, jak nie przedwojenne, i rozstaw 1435 mm trzymał się głównie dzięki trawie. Nie było rady i trzeba była pchać SA.....
Tomasz Sonntag
Towos
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2007, 19:15
Lokalizacja: Gdańsk

-

Post autor: Tomasz Sonntag »

feyg pisze:Odcinek Pruszcz Bagienica - Złotów został pokonany podczas tej imprezy. Z tego co pamiętam linia była wówczas w stosunkowo dobrym stanie technicznym za wyjątkiem odcinka przed Sypniewem gdzie nawierzchnia pamiętała chyba czasy wojny, jak nie przedwojenne, i rozstaw 1435 mm trzymał się głównie dzięki trawie. Nie było rady i trzeba była pchać SA.....
Dodać należy jedynie że wówczas odbywał się jeszcze ruch towarowy na fragmencie wspomnianej linii. Trzy razy w tygodniu (1,3,5) jeździł pociąg zdawczy w relacji Złotów - Kujan.

pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2007, 13:51 przez Tomasz Sonntag, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz S
Awatar użytkownika
phaedra
Osobowy
Posty: 64
Rejestracja: 27 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: Toruń

Post autor: phaedra »

Najnowsze wieści o losach linii Chojnice - Nakło oraz Złotów - Pruszcz Bagienica. Cytuję za za serwisem kpinfo.pl
Władze PKP widzą sens w utrzymywaniu linii kolejowej Chojnice - Nakło, ale druga linia na Krajnie Złotów - Pruszcz jest skazana. A jej części to łakomy kąsek nie tylko dla złodziei złomu, ale i dla samorządowców. Linią Złotów-Pruszcz od kilkunastu lat pociągi nie jeżdżą. Tam, gdzie jeszcze nie ukradziono torów, szyny i podkłady porosły zielskiem. I tylko po nasypach i budynkach poznać, że tędy kiedyś jeździły pociągi. W środę władze Więcborka i Sośna rozmawiały z dyrektorem Ryszardem Badziągowskim na peronie trzecim bydgoskiego dworca, gdzie mieści się siedziba PKP Nieruchomości, o losie m.in. budynków wzdłuż linii Złotów - Pruszcz. Dla gmin na tej trasie cenne są nie tylko budynki, choć dworce w Sypniewie, Sośnie i Więcborku można by przejąć i ewentualnie sprzedać czy przerobić na mieszkania. Znacznie atrakcyjniejsze są jednak torowiska i grunty. Więcbork marzy o torowisku pod obwodnicę, a także o tłuczniu, którym wysypana jest cała linia. - To znakomity materiał na remonty dróg - mówi burmistrz Paweł Toczko. - Zależałoby nam na przejęciu linii, bo wtedy moglibyśmy pomyśleć o demontażu wiaduktu za Sypniewem, pod którym nie mieszczą się tiry. W Więcborku chcą też gruntu przy dworcu. Ul. Złotowska aż do 600-lecia wymaga wyregulowania, ale kawałek od skarpy aż do os. Łopiennik należy do PKP. - Mamy deklarację powiatu, marszałka Całbeckiego, że będzie wspierać nasze zamiary - mówi Toczko. - Oby tylko PKP Nieruchomości działało szybciej.
Czyżby koniec ? :sad:
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

Właśnie mych uszu doszły niepokojące wieści, jakoby otwarty kilka miesięcy wstecz punkt skupu złomu w Pruszczu świadomie skupował elementy pochodzące z budynku dawnej lokomotywowni Pruszcz Bagienica.

We wsi wiadomość ta przybrała z czasem status "wieści gminnej", a mimo tego policjanci z miejscowego posterunku zdają się być bezradni. Właściciel skupu przyjmuje od "klientów" oświadczenia, z których wynika, że przynoszony złom był ich własnością i zwyczajnie nic się ponoć nie da zrobić. O skali zjawiska rozkradania infrastruktury stacji można się przekonać, odwiedzając dawną "szopę", co od czasu do czasu robi mój informator. Widok jest coraz bardziej dramatyczny...

Za przyłapanie złodzieja na gorącym uczynku osobiście wysłałbym go od razu na Kamczatkę.
Awatar użytkownika
phaedra
Osobowy
Posty: 64
Rejestracja: 27 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: Toruń

Post autor: phaedra »

A co na to władze gminy ? Nie można prawnie tego zabezpieczyć ? Powiadasz, że na Kamczatkę wysłać? Na Sybir z nim ! :oops:
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

phaedra pisze:A co na to władze gminy ? Nie można prawnie tego zabezpieczyć ?
Obawiam się, że władze gminy nic do tego nie mają. W końcu to nie ich mienie się grabi...
ODPOWIEDZ