Olsztyńskie petuchy (parowozy serii Pt47)

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: kuba_mk, Sebastian Marszał, bastard, ksiezyc

GENERAŁ
* Pospieszny *
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-27, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ » 2013-12-01, 21:29

Swietne zdjęcie Pt47-83 zrobił Drahos Svestka w Giżycku.http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/pkp151.jpg
Załączniki
pt47-83 drahoz svestka gizycko 1985.jpg

GENERAŁ
* Pospieszny *
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-27, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ » 2013-12-01, 21:35

W 1986 roku przy peronie w Czerwonce , i drugie zdjęcie w budce. I znów 80 km przejechane w budce parowozu... :grin:
Załączniki
Mechanik Pt47-83 Czerwonka 1986.jpg
Pt47-83 - Czerwonka 1986.jpg

GENERAŁ
* Pospieszny *
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-27, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ » 2013-12-01, 21:39

W Olsztynie tylko od tyłu.
Załączniki
Pt47-83 Olsztyn 1984.jpg

GENERAŁ
* Pospieszny *
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-27, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ » 2013-12-01, 21:42

Pt47-83 jak pozostałe została odstawiona do Kortowa.
Załączniki
Pt47-83 KORTOWO 1987.jpg

GENERAŁ
* Pospieszny *
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-27, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ » 2013-12-01, 21:52

Kompletne dane parowozu to:
Pt47-83 wyprodukowana Chrzanów 2083/1949. Kocioł Sosnowiec 12643/1949.
oddana do służby 07.01.50 ,
10.01.50 Iława
13.05.51 Szczecin
15.01.55 Słupsk
22.07.62 Szczecin
26.09.63 Słupsk
07.04.64 Szczecin
05.01.75 Szczecinek
06.08.77 Racibórz
30.09.78 Rozwadów
19.08.83 Olsztyn
skasowana 30.12.87
ostatni kocioł to Sosnowiec 12568/1949 zamontowany 30.11.71

vagerryds
* Towos *
Posty: 32
Rejestracja: 2012-09-24, 11:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds » 2013-12-10, 20:01

Latem 1990 roku zahaczyłem o Zarzekę k/Dęblina. Wśród stojących tam parowozów trzy stały oddzielnie. Były to: Ty51-1, Pt47-13 i olsztyńska Pt47-47. Ciekawe, dlaczego trafiła do Zarzeki, a nie odstawili ją jak pozostałe "pety"na Kortowo .

Obrazek
vagerryds

M.Jarząbek
* Osobowy *
Posty: 74
Rejestracja: 2007-07-31, 11:03

Post autor: M.Jarząbek » 2013-12-10, 20:32

Zdjęcie nie przedstawia parowozu Pt47-47 tylko par. Pt47-104, który razem z Pt47-13 był odstawiony w Zarzece.
Tu na stronie Kolegi Tomiego jest jego zdjęcie jak stoi w MD Dęblin. Wprawne oko dostrzeże, że to ten sam parowóz.
Przy zapisywaniu numeru zapewne wkradł się błąd, numer 47 zapewne wziął się z serii parowozu 47.

http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=pt47-104

vagerryds
* Towos *
Posty: 32
Rejestracja: 2012-09-24, 11:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds » 2013-12-10, 20:54

Fakt, 47 wygląda jak 104, ale ten na zdjęciu to 47. Za nim stoi 13, a przed: Ty51-1. Akurat na numery zwracam szczególną uwagę. To jest jeden fakt. Drugi fakt - w tym mniej więcej samym czasie wjeżdżając do stacji Lublin widziałem Pt47. W biegu pociągu odczytałem numer "104", jednak tutaj nie dam 100% pewności.
vagerryds

M.Jarząbek
* Osobowy *
Posty: 74
Rejestracja: 2007-07-31, 11:03

Post autor: M.Jarząbek » 2013-12-10, 21:06

Jeszcze raz powtarzam - parowozu Pt47-47 nie było w Zarzece.
A par. 104 nie mogłeś widzieć w 1990 w Lublinie. W połowie 1989 roku został skreślony z ewidencji i postawiony w Zarzece.
Zapas w Zarzece - odwiedzałem w tamtych latach wiele, wiele razy.
Zwróć uwagę na drzwi dymnicy - zarówno na jednym zdjęciu, jak i na drugim przebija numer parowozu, na którym wcześniej był ustawiony kocioł.
Jestem pewny, że moje stwierdzenie zostanie potwierdzone przez Pana Generała, który zapewne fotografował 104 i widać na zdjęciu identyczne uszkodzenie obudowy prawego cylindra.

vagerryds
* Towos *
Posty: 32
Rejestracja: 2012-09-24, 11:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds » 2013-12-10, 21:11

To może rzeczywiście pomieszał mi się numer? Dlatego cenię sobie zdjęcia, gdzie można odczytać numery lokomotyw. Dzięki więc za odpowiedź, bynajmniej teraz będę miał potwierdzoną wiadomość, że to nie 47.
vagerryds

M.Jarząbek
* Osobowy *
Posty: 74
Rejestracja: 2007-07-31, 11:03

Post autor: M.Jarząbek » 2013-12-10, 21:33

W Zarzece, od początku powstania zapasu królowały par. serii Ty51, które kończyły służbę w parowozowniach na terenie Wschodniej DOKP. Z upływem czasu zabierano Ty51, które przewożono do punktów złomowania a dostawiano par. serii Ty2. W pewnym momencie z Ty51 pozostawiono tylko 1,9 i 228, które były przeznaczone dla celów muzealnych.
I właśnie razem z nimi ustawiono par. Pt47-13 i 104, które też miały stanąć jako eksponaty. Przez jakiś czas stały tam też dwa uszkodzone człony EN57. Później zaczęto tam gromadzić lokomotywy ST44. Teren ten był ogrodzony, w starym czteroosiowym wagonie był pracownik pilnujący tego taboru.
A dziś? Dziś nie ma nawet torów, na których był ustawiony tabor....

pom_maszynisty
* Towarowy *
Posty: 23
Rejestracja: 2008-06-03, 23:51

Post autor: pom_maszynisty » 2013-12-10, 22:04

Pt47-47 była odstawiona w Kortowie razem z innymi parowozami w pierwszej połowie 1986r.
Popatrz na mój post z 3.06.2008 - jest tam spis parowozów z Kortowa

vagerryds
* Towos *
Posty: 32
Rejestracja: 2012-09-24, 11:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: vagerryds » 2013-12-10, 22:20

Dzięki:)

A z olsztyńskich Pt47 znalazłem w internecie jeszcze takie zdjęcie:
http://www.flickr.com/photos/42309484@N ... otostream/
vagerryds

GENERAŁ
* Pospieszny *
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-27, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ » 2013-12-10, 22:40

Jeśli poruszyliscie sprawę Pt47-47 to moje pierwsze spotkanie z nią w Olsztynie w 1984 roku
Załączniki
Pt47-47 OLSZTYN 1984.jpg

GENERAŁ
* Pospieszny *
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-27, 23:53
Lokalizacja: małopolska

Post autor: GENERAŁ » 2013-12-10, 22:44

I rok później w Ełku w promieniach zachodzącego słońca. Pt47-47 miała charakterystyczny 3 reflektor i tabliczkę na drzwiach dymnicy.
Załączniki
Pt47-47 Elk.jpg

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość