Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
.. i cięte podobno w Ostrowcu Świętokrzyskim. Ciekawe czy pozostałe pety też?
Naprawdę dzięki za bardzo ciekawy materiał.
I wrócę do przebiegu służby Pt47-47. 03.1965 Siedlce, potem w wykazie pisze oś 1981 Białystok. Nie był przypadkiem około 1978 roku jakiś czas na stanie białostockiej szopy?
-Pt47-125 widać (po ostatnich zdjęciach) miała również pod koniec służby ciekawy tender- nowe wózki , kadż wodna z 32D29 i skrzynia węglowa nowa z (moim zdaniem pięknymi) skosami ku górze przy budce
Nie wiem co to za seria tego tendra. Niemniej przypomina mi tender innej Pt47-101, jaka skończyła służbę w Kostrzyniu, potem długo stała w Poznaniu by trafić na jakiś czas do Rybnika. Tam miała stanąć jako pomnik, ale przedsiewzięcie nie wyszło i stanęła jako eksponat w Krzeszowicach. Widać to tutaj: http://tomi.holdys.pl/parowozy/pt47-101-wn2.jpg
Ciekawe co to były za tendry?
grzebacz pisze:kronika z budowy PT jest niesamowita !!!
- pomyłki się zdarzają i zdarzają się błędy każdemu ,- ale czy nie można po napisaniu i wysłaniu tekstu raz jeszcze luknać na to co się napisało Kolego Grzebacz ? - co to jest PT?- zapewne miałeś na myśli Pt -
Zmiane chciałem zrobić ale po 30 minytach było już , a pomyłka taka na naszym forum jest dopuszczalna wiadomo o co chodzi , nikomu nic się nie stało na szczęście!
Następną znaną olsztyńską petuchą była Pt47-71. Znana przede wszystkim ze zdjęć kolegów z Niemiec którzy uczestniczyli w lecie 1984 roku w przejazdach specjalnych z fotostopami.
Obecnie publikowane są w internecie.
Pt47-71 do Olsztyna trafiła 22.04.81 roku ze Szczecinka i obsługę trakcyjna prowadziła do lata 1985 roku. Skasowana została 12.02.1986 roku.