Olsztyńskie petuchy (parowozy serii Pt47)

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Kościerzyna :)
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

w Kościerzynie stoi Pt47-171
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Ostatnim zachowanym parowozem w lok. Olsztyn była właśnie Pt47-100, stąd moje przypuszczenie, że jest to ona.Mam zdjęcie ( 27.01.1993 r ) na którym występuje z tendrem 34D47-24.Niestety zdjęcia nie są dobrej jakości,ale mam to w zapiskach.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Pt47 z Kościerzyny ma fałszywe oznaczenie 100, nadane w skansenie. Parowóz ma tender z oznaczeniem 33D48-8.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
cobok
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2009, 04:29

Post autor: cobok »

Bernard pisze:Pt47 z Kościerzyny ma fałszywe oznaczenie 100, nadane w skansenie.
Przepraszam ,ale to nieprawda. Proszę skontaktować się z ludźmi, którzy opiekowali się tzw. skansenem w Elblągu. Wytłumaczą wszystko ze szczegółami. Najdrobniejszymi. Będzie miał Pan wówczas wspaniałą okazję do opisania na niniejszym forum, jak to było naprawdę i dlaczego.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Nie mam zamiaru się z Panem sprzeczać. Jeżeli ma Pan pełną wiedzę, proszę o wyjaśnienie - od tego chyba jest to forum. Sprawa numeracji tej maszyny dosyć mnie zdziwiła swego czasu i były to wiadomości od osób w temacie. Dużo później się okazało, że nie tylko ja miałem wątpliwości:
http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=pt47-171
A sama analiza detali parowozu (np. kotła) Pt47-100 i 171 ukazuje zasadnicze różnice i zachowany egz z Kościerzyny zbieżny elementami z numerem 171.
Ponadto na tym forum i w tym wątku nie jestem jedyną osobą, która sygnalizowała rozdźwięk numeracyjny tego parowozu :smile:
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

No i Pt47-100 miała stokera, czego nie można powiedzieć o Pt47-171. W Kościerzynie stoi bezsprzecznie maszyna bez stokera.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

A to już jest argument, dzięki wątpliwości rozwiane.
ODPOWIEDZ