GIŻYCKO-KRUKLANKI- ZDJĘCIA POCIĄGÓW

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

lyck pisze:Wymysł domorosłego fachowca od umocnień - gaulajtera Kocha (namiestnik NSDAP na Prusy Wsch.), który niczym perski satrapa chciał tak powstrzymać Rosjan. Zapomniał, że rowy bez obrońców są dosłownie nic nie warte. Zmarł dopiero w 1986 roku na dawnych swoich włościach tzn. w barczewskim więzieniu...
Czy to prawda, że tak długo go trzymali w więzieniu na tym terenie, bo liczyli, że pójdzie na współpracę i wyjawi sekrety ukrytych, z jego polecenia, w tym rejonie "ciekawych" rzeczy?
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

To moje zdjęcia z 1990 roku.
Kożuchy Wielkie
Obrazek

Lewy tor do Kruklanek , prawy do Ełku
Obrazek

Tor tuż przed Pieczonkami.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Lokomotywa na zdjęciu to Ls60 - 127 własność SKR Giżycko - oddział Pieczonki , rok produkcji 1963 , numer fabryczny 6300 Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie , ostatnia rewizja 08.11.1984 rok ZNTK Wrocław . Zdjęcie zrobione na bocznicy w Pieczonkach.
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

To kolejna porcja zdjęć (dokładna data 07.04.1990 r. )
Ruiny nastawni przy wjeździe do Kruklanek.
Obrazek

A to już same Kruklanki.
Obrazek

To już rozebrane torowisko w stronę Węgorzewa.
Obrazek
Andrzej Massel
Osobowy
Posty: 65
Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andrzej Massel »

lyck pisze:Mam wrażenie, że nitkę tylko do Kruklanek zbudowano z powodów czysto praktycznych (mało typowe jak na PRL ;) ). Był to najtańszy sposób no możliwie szybki wywóz drewna z pobliskiej Puszczy Boreckiej (mało znana puszcza, a miejscami nie ustępuje białowieskiej). Po wojnie drewno było potrzebne na gwałt - do odbudowy. Powojenny wyręb był momentami rabunkowy. Ruch osobowy był tu raczej efektem ubocznym
Warto tu jeszcze dodać, że przywrócenie ruchu na linii Giżycko - Kruklanki nie nastąpiło od razu po wojnie. Jeszcze w rozkładzie z 1951 roku nie ma śladu po tej linii...
Pozdrowienia z Warszawy
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

:idea: W związku z powyższymi rewelacjami, pozwolę sobie polecić Panom znane mi zestawienie informacji o linii Giżycko - Kruklanki: http://www.starejuchy.pl/kolej/kruklanki/index.html

I jeszcze strzałka od jednej z bezcennych fot Krzysztoforka w kierunku starszego wątku: http://www.anduril.linuxpl.com/kmk/viewtopic.php?t=311
Freien Strecken für freien Menschen!
Andrzej Massel
Osobowy
Posty: 65
Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andrzej Massel »

Parę informacji na temat zestawienia pociągów kursujących na linii Giżycko - Kruklanki:
Rok 1975 3 pary pociągów. Zestawienie SP30 + 3B
Wagony ze stacji Korsze
Lokomotywa SP30 z MD Korsze
W dodatku II-B DOKP Gdańsk do SRJP 1975/1976 jest adnotacja:
St. Korsze dosyła potrzebne wagony osob. do Giżycka poc. nr 98072, a stacja Giżycko zwraca wagony osob. poc. nr 98074 do st. Korsze. Obieg obsłużyć wagonami osob. z urządzeniami ogrzewania elektrycznego 500 V

W 1977 roku według służbowego rozkładu jazdy - zeszyt I-7 (odcinek był już wtedy w Centralnej DOKP) pociągi na linii Giżycko - Kruklanki były obsługiwane parowozami Ty2, a ich max. obciążenie wynosiło 250 ton

W 1985 roku linii była nadal obsługiwana parowozami Ty2. Pochodziły one z MD Ełk. A wagony to po prostu zespół piętrusów (Bipa) również z Ełku (obieg obejmował także parę pociągów Ełk - Giżycko oraz Giżycko - Ełk).
Ciekawe jakie było zapełnienie tak pojemnego składu...

I jeszcze sprawa prędkości pociągów na ww. linii.
Od czasu odbudowy linii (a z pewnością od 1955 roku) do maja 1973 roku prędkość wynosiła 50 km/h. W rozkładzie 1973/1974 została ona zmniejszona do 30 km/h. Kolejne zmniejszenie prędkości (do 15 km/h) nastąpiło w rozkładzie 1983/1984. Dlatego może to zakrawać na cud, że jeszcze 4 lata (do lata 1987) linia była eksploatowana i to także w ruchu pasażerskim...
Pozdrowienia z Warszawy
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

Wow. Sporo nowych informacji i fotek tu widzę :) Sporo odpowiedzi jest faktycznie na stronce o linii (właściwie PKP bocznicy surowcowo-przemysłowej). Ale zagadek jeszcze więcej :wink:

Właśnie - w 1976 (?) nastąpiła zamiana DOKP dla tej linii. Czy to nie dziwne, że w ogóle początkowo podciągnięto Kruklanki pod Gdańsk? (a Giżycko pod Wwę!). Obsługa z Korsz była chyba bardzo uciążliwa - być może zrobiono to "pod" korszańskie wagony motorowe, a po ich wycofaniu rozsądniej było jednak wykorzystywać pobliski Ełk?

Cholerka... Jestem bardzo ciekaw, czy aby artykuł w ŚK i bolesna uwaga o polityce nieruchomosci PKP nie spowowodwały przypadkiem tego przetargu na dworzec w Kruklankach. Trochę późno się obudzili.
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Nowe fotki tym razem kolorowe ( 23.05.1993 r. )

Widok z wiaduktu przed st. Pieczonki w stronę Giżycka.
Załączniki
29.jpg
Ostatnio zmieniony 19 sty 2007, 20:04 przez krzysztoforek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Tor między Giżyckiem a Kożuchami Wielkimi.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

st. Kruklanki od strony miasta

Obrazek
Tylko zawiadowcy brak!!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Beskuteczne są moje poszukiwani,szukałem na różnych forach.Póki co kolejne zdjęcie(07.04.1990 r.)
Obrazek
st. Kożuchy Wielkie
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Obrazek
Tylko pociągu brak "Ty2-163 z par.Ełk z pociągiem osobowym Giżycko - Kruklanki na st.Kożuchy Wielkie" - to tylko marzenie,a szkoda że nie prawda.
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 214
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

Obrazek
"Mostek" między Kożuchami Wielkimi a Pieczonkami.
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

Piękne fotki...

Cholerka... jak szybko znikają ślady po kolei. Przyroda i ludzie nie znają litości :(

PS. Na germańskich forach też próbowałeś szukać? 99% że Dojcze coś mają z tej linii.
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
ODPOWIEDZ