Strona 9 z 9

: 30 sty 2011, 16:37
autor: ksiezyc
W tym dziele z 1900 r. na końcu zamieszczono taki oto rozkład jazdy.

Obrazek

Pozdrawiam serdecznie i rozkładowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...

Tolkmicko

: 14 lut 2011, 16:46
autor: czarek
Witam serdecznie. Ja w sprawie Tolkmicka, jeśli ktoś posiada jakieś mapki schematy bocznicy do portu z przed 70 -tych lat kiedy jeszcze takowa istniała, bardzo bym prosił o pomoc.

: 05 mar 2011, 14:43
autor: Jakub
Mapa rosyjska z zanaczonym przebiegem przez miasto i obwodnicą w 1983r.
mapa z (mapy.eksploracja.pl)

i jeszcze Raczki- Elbląskie czyli pozostałość po lini do Myślic co ją autorzy mapy ukradli.

: 16 mar 2011, 20:49
autor: feyg
Na stronie Fotocollectie Huis Doorn znajduje się sporo zdjęć z Kadyn. Między innymi takie wykonane w roku 1937 na terenie stacji. Trzycyfrowy numer wagonu (tak mi się zdaje) świadczyłby o tym, że należy do Haffuferbahn.

: 16 paź 2016, 01:30
autor: Semafor
Witam,
Z góry przepraszam, za odkopanie starego tematu, ale nie oznacza, że nie jest on już ciekawy.
Jestem tu nowy i moje zainteresowanie też. Temat przejrzałem od deski do deski i niestety cześć materiałów wygasła.
Chciałbym zapytać czy ktoś posiada zdjęcia dworców na terenie Elblaga/Elbinga i składów z lat świetności HUB.
Czy znane są odcinki gdzie kolej była dwutorową? Wnioskuję tak, po zamieszczonych tu zdjęciach .

Obrazek

Obrazek


Odnośnie zdjęcia dworca poniżej. Znana jest data tego widoczku? Współczesny widok tej budowli wydaje się być umieszczony na innym planie. Tak jakby wiata poczekalni została włączona do budynku. Ciekawi mnie czy stało się przed "przebudową" dworca. Zna ktoś linka do tego zdjęcia w lepszej jakości?

Obrazek

Ciekawostka - maps gogle na te chwilę pokazuje więcej niż wizja lokalna.

Odnośnie fabryki lokomotyw Schichau'a to czy wiadomo coś o kolei wąskotorowej na jej terenie?


Posiłkując się już zamieszczonym zdjęciem.

Obrazek

Jest to wylot z bramy, na którego torach stoi 527535 na jednym ze zdjęć powyżej. W odległości ~9m od bramy znajduje się widoczna "studzienka". a w lewą stronę od niej są prostopadłe "tory wąskotorowe" - na tym zdjęciu są słabo widoczne. Z racji zalania asfaltem/betonem lub ich rozbiórki końca nie widać podobnie jak torów z pozostałych dwóch bram. Na jej środku jest spora śruba, którą można poruszyć - czymże one mogły być?

Z góry dzięki

: 30 sty 2017, 22:03
autor: Magda M
Semafor pisze: Z góry przepraszam, za odkopanie starego tematu, ale nie oznacza, że nie jest on już ciekawy.
Z pewnością nie jest nieciekawy i zawsze warto do niego wracać, przynajmniej ja tak sądzę :)

Odnośnie wielu pytań niestety nie pomogę, ale mogę coś podpowiedzieć w kwestii dworca Elbing Stadt. Sądząc po strojach osób na fotografii, obstawiam okolice 1910 roku. Zgadzałoby się to z datą, kiedy w pełni oddano budynek do użytku (zarząd kolei przez kilka pierwszych lat nie miał pieniędzy na odpowiednie urządzenie i wyposażenie budynku) i przeniesiono tam administrację kolei.

Tutaj dostępna kolorowa wersja tej pocztówki, chyba pojawiała się już na tym forum: https://www.bazakolejowa.pl/index.php?d ... toid=31724

Natomiast tutaj planowany (z 1897 roku) układ torów w rejonie Carlson Platz (Exerzierplatz): https://haffbahn.com/2016/05/10/przez-m ... dt-elbing/

Na koniec, jeśli mogę, zapraszam wszystkich zainteresowanych Koleją Nadzalewową na mój blog - www.haffbahn.com - gdzie umieszczam przede wszystkim artykuły historyczne dotyczące funkcjonowania tej linii.

Pozdrawiam :)
Magda

: 23 lut 2017, 09:05
autor: piotrjozwik
chętnie bym się cofnął w czasie i zobaczył jak to wszystko kiedyś wyglądało, działało!
p.s każdy pasjonat kolei powinien zwiedzić Szwajcarię - te ich stare kolejki - cudowne, moze i w tym roku się wybiorę tam na wakacje