Diorama "Gdzieś na trasie Elbląg-Myślice"

Informacje na temat działań modelarzy kolejowych z Warmińsko - Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie;

Moderator: Sebastian Marszał

Jag_Panzer
Towarowy
Posty: 3
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:35

Diorama "Gdzieś na trasie Elbląg-Myślice"

Post autor: Jag_Panzer »

Witam. Nie często się tu udzielam, jednak postanowiłem napisać, gdyż tutaj mogę otrzymać konkretną odpowiedź. Więc do rzeczy. planuję małą dioramę, przedstawiającą właśnie jakiś odcinek tej trasy. Prawdopodobnie będzie to odcinek zaraz za odgałęzieniem w stronę Myślic, na wysokości Karczowiska. W dioramie chodzi mi o zawarcie typowego żuławskiego krajobrazu, wraz z linią kolejową, więc fragment tej linii będzie odpowiedni. No więc moje pytanie. Jaki skład z przedziału 1910-1939 mogę ustawić na torze. Chodzi mi o typ parowozu i jakieś wagony pasażerskie, lub towarowe. I jeszcze drugie pytanie, czy BR 24 by się nadała? przepraszam za głupie pytania, ale nie mam pojęcia o parowozach, tym bardziej tamtych czasów. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Diorama "Gdzieś na trasie Elbląg-Myślice"

Post autor: Sebastian Marszał »

Witam
Jag_Panzer pisze:Jaki skład z przedziału 1910-1939 mogę ustawić na torze. Chodzi mi o typ parowozu i jakieś wagony pasażerskie, lub towarowe.
Ciężko jest odpowiedzieć gdyż modelarstwo kolejowe zostało podzielone na epoki. I Epoka obejmuje lata od narodzin kolei do 1918 roku. II Epoka to lata od 1918 - 1945. Proszę wskazać ewentualnie jakie lata by interesowały.
Jag_Panzer pisze:I jeszcze drugie pytanie, czy BR 24 by się nadała? przepraszam za głupie pytania, ale nie mam pojęcia o parowozach, tym bardziej tamtych czasów. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Lokomotywę BR24 zaczęto produkować w latach 1928 je w zakładach Schichau w Elblągu i Linke–Hoffmann. Produkowano je do roku 1940.
Oczywiście mogło się tak zdarzyć że lokomotywa po 1928 roku obsługiwała pociągi kursujące po tej linii kolejowej. Co do wagonów pasażerskich i towarowych to polecam katalogi firm produkujących modele np. ROCO, Fleischmann. Wagony pasażerskie na takiej lini to zazwyczaj III klasa lub II i bagażowy. coś takiego mozę byc mogły też obsługiwać wagony akumulatorowe Wittfeld więcej info
tu
Poszukam jeszcze informacji jakie lokomotywy stacjonowały w 1925 na naszych terenach.
mgr inż. Sebastian Marszał
Jag_Panzer
Towarowy
Posty: 3
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:35

Post autor: Jag_Panzer »

Sebastian Marszał pisze:Ciężko jest odpowiedzieć gdyż modelarstwo kolejowe zostało podzielone na epoki. I Epoka obejmuje lata od narodzin kolei do 1918 roku. II Epoka to lata od 1918 - 1945. Proszę wskazać ewentualnie jakie lata by interesowały.
Trochę mało precyzyjnie napisałem. Wiem o epokach zarówno w kolei jak i modelarstwie.
Sam bawię się w modelowanie, ale w zarządzie DB i epoce V.
Sebastian Marszał pisze:Lokomotywę BR24 zaczęto produkować w latach 1928 je w zakładach Schichau w Elblągu i Linke–Hoffmann. Produkowano je do roku 1940.
No właśnie był by to jeden z moich kandydatów. Lata produkcji by pasowały, a ze był produkowany w Elblągu to prawdopodobność, że tam jeździł jest spora. Z tym, ze parowóz z tego co czytałem był raczej towarowy, więc wagony jakie by pasowały to raczej towarowe.
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. :wink:
Awatar użytkownika
Terebesz68
Towarowy
Posty: 23
Rejestracja: 01 mar 2012, 14:25

Post autor: Terebesz68 »

BR24 towarowy? Pierwsze słyszę. To lekki parowóz osobowy na długie, nizinne trasy. Produkcję ulokowano u Schichaua, bo przewidywano, że maszyna ta zastąpi dominującą w Prusach Wschodnich, a mocno już przestarzałą serię 37.02. Obie serie prowadziły lokalne pociągi osobowe i mieszane. Do takich pociągów w interesującym Kolegę okresie najlepiej zastosować "Donnerbuchse" i pruskie trzyosiowe boczniaki.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Na dzień 31.10.1925 w Elblągu stacjonowały lokomotywy:
37-019, 070, 077, 151
55 - 2108, 2110 2111
74 - 272, 275
mgr inż. Sebastian Marszał
ODPOWIEDZ