Bartoszyce - łącznica (trójkąt obrotnicowy)

Uporządkowany zbiór dokumentów archiwalnych dotyczących sieci kolejowej na Warmii, Mazurach i pozostałych ziemiach byłych Prus Wschodnich;

Moderator: bastard

bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Bartoszyce - łącznica (trójkąt obrotnicowy)

Post autor: bastard »

Poniżej plan sytuacyjny łącznicy (wg opisu na planie jest to trójkąt obrotnicowy) która znajdowała się koło stacji Bartoszyce. Plan sporządzony został w 1945 r. na bazie planów niemieckich (część opisów jest w tym języku).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Stacja Krzepielów
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 04 gru 2006, 17:07
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Stacja Krzepielów »

Powalające !
Nie ma już nastawni po nieznanym z nazwy posterunku na początku łącznicy, no i zastawiają te podwójne semafory
Muzeum Historii Linii Kolejowych
Stacja Chrzypsko Wielkie
--
Czytaj periodyk "Stacja Chrzypsko Wielkie"
na www.muzeumchrzypsko.pl
Awatar użytkownika
Stacja Krzepielów
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 04 gru 2006, 17:07
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Stacja Krzepielów »

Ciekawa jest też okolica wiaduktu linii 38 nad linią 255. tarcza ostrzegawcza do podg Karolków stoi daleko od osi toru-pamiątka po nieistniejącym drugim torze, ale najciekawsze jest , że widać ślad przebiegu prawdopodobnie by - passu tego wiaduktu z czasów jak był on zburzony np podczas I wojny światowej
Muzeum Historii Linii Kolejowych
Stacja Chrzypsko Wielkie
--
Czytaj periodyk "Stacja Chrzypsko Wielkie"
na www.muzeumchrzypsko.pl
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Następny plan łącznicy. Tym razem plan urządzeń srk posterunku odgałęźnego Karolków z 1948 r.
Przy planie tym był dokument ( 2-stronicowy ) datowany na dzień 10 maja 1949 r. o organizacji ruchu pociągów po łącznicy w związku z odbudową wiaduktu w km 223,664 na odcinku Korsze – Bartoszyce. Skany poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Stacja Krzepielów
Przyspieszony
Posty: 78
Rejestracja: 04 gru 2006, 17:07
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Stacja Krzepielów »

Czegoś tu jednak nie rozumiem. Wiadukt linii Białystok - Głomno przechodzi ponad torem linii Bartoszyce - Lidzbark Warmiński, jeśli więc był on zniszczony, to ruch pociągów w kierunku Wiatrowca raczej powinien odbywać się dołem poprzez właściwy podg Karolków (Carlshof), który jednak już na tym planie jest wykazywany jako nieczynny. Tymczasem jak wynika z planu i z rozkładu jazdy z tamtych czasów odbywał się on poprzez posterunek Karolków "górny" a właściwie posterunek Okopa (Erdmannshof), który nie wiadomo dlaczego nazwano Karolków!!! Wynikało by z tego, że była jakaś przeszkoda na oryginalnym torze wybiegającym z Bartoszyc w kierunku Lidzbarka. Czy to możliwe że to przeszkodą był tymczasowy nasyp (bypass) omijający zniszczony wiadukt, nasyp którym bez wiaduktu tymczasowego zasypano wykop linii do Lidzbarka? Na planie warto zauważyć błędne usytuowanie nastawni Kd, choć kilometr jej osi podano prawidłowy. Rozjazd odgałęziający łącznicę leży o 2 m bliżej Bartoszyc niż na poprzednim planie.
Muzeum Historii Linii Kolejowych
Stacja Chrzypsko Wielkie
--
Czytaj periodyk "Stacja Chrzypsko Wielkie"
na www.muzeumchrzypsko.pl
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Karolków-1 i Karolków-2

Post autor: bastard »

Z odbudowywanym wiaduktem mogło być inaczej. W jego lokalizacji mogła być tymczasowa (prowizoryczna) konstrukcja mostowa po której prowadzono ruch pociągów - najprawdopodobniej z ograniczeniami prędkości i nacisków. A podjęte w 1949 roku roboty związane z odbudową wiaduktu – polegały na wykonaniu stałej (nowej) konstrukcji mostowej, możliwe że również z naprawą (lub przebudową) przyczółków.
Poniżej następne 2 plany schematyczne – posterunków odgałęźnych Karolków-1 i Karolków-2.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ