Oczekiwania i uwagi tech. ws. zamieszczanych materiałów

Uporządkowany zbiór dokumentów archiwalnych dotyczących sieci kolejowej na Warmii, Mazurach i pozostałych ziemiach byłych Prus Wschodnich;

Moderator: bastard

yahya
Towarowy
Posty: 10
Rejestracja: 05 lut 2012, 14:34

Kleinbahn Toruń Mokre-Czarnowo k. Torunia - plany p.o.

Post autor: yahya »

A czy można prosić o plany przystanków osobowych/ładowni z Kleinbahn Toruń Mokre-Czarnowo k. Torunia, o ile są w czyimś posiadaniu?
Adrian Karwat
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 11 paź 2011, 10:58
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Aktualnie działające stacje

Post autor: Adrian Karwat »

@Bastard, posiadasz może jakieś schematy działających obecnie stacji? :)

P.S. Dzięki wielkie za przesłane dokumenty.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

W pierwszym temacie O dziale ARCHIWUM DOKUMENTÓW wyjaśniłem:
Od razu zwracam uwagą tytuł działu – nie będą tutaj zamieszczane aktualne plany bądź plany nawet kilkudziesięcioletnie na których niewiele się zmieniło. Te stanowią tajemnicę przedsiębiorcy ( w tym przypadku Zakładu Linii Kolejowych ) i nie mogą być udostępniane. Może uda się zrobić parę wyjątków, ale to zobaczymy dopiero w przyszłości.
Na pewno pojawią się plany ze stacji obecnie działających, ale tylko tych w których zmienił się układ torowy. Oczywiście będą to plany ukazujące stan historyczny - przed zmianami.
Takie plany będą np. z linii Warszawa - Gdańsk, gdzie obecnie trwa przebudowa.
Awatar użytkownika
youth_culture
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 02 cze 2009, 17:06
Lokalizacja: powiat kwidzyński

Post autor: youth_culture »

bastard pisze: Na pewno pojawią się plany ze stacji obecnie działających, ale tylko tych w których zmienił się układ torowy. Oczywiście będą to plany ukazujące stan historyczny - przed zmianami.
Takie plany będą np. z linii Warszawa - Gdańsk, gdzie obecnie trwa przebudowa.
bardzo proszę coś o Prabutach, z góry dziękuję :cool:
serdecznie pozdrawiam :-)
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Niestety, ale w chwili obecnej nie posiadam żadnych planów ze stacji Prabuty oraz z następnych stacji z tej linii patrząc w kierunku Gdańska. Może w przyszłości uda sie coś zdobyć.
Aby wyjaśnić kwestie planów stacji - na dzień dzisiejszy nie posiadam planów stacji (poza nielicznymi wyjątkami) z terenów obecnych województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i podlaskiego. Z terenów województwa mazowieckiego dysponuje tylko planami z linii Warszawa- Gdańsk na odcinu od Świercz do Mławy.
Moje zbiory ograniczają się do terenów województwa warmińsko-mazurskiego.
Awatar użytkownika
youth_culture
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 02 cze 2009, 17:06
Lokalizacja: powiat kwidzyński

Post autor: youth_culture »

dzięki za szczere chęci, teoretycznie plany ze stacji Prabuty obecnie muszą się znajdować gdzieś w archiwum w Gdańsku a nie w Olsztynie :?: czy każdy, od tak z ulicy, ma do nich dostęp czy trzeba pisać jakieś pisma i prośby o pozwolenie do ich wglądu :?:
serdecznie pozdrawiam :-)
Stellwerk

Re: Elbląg - Bogaczewo - Braniewo - Gr. Państwa

Post autor: Stellwerk »

bastard pisze:Poniżej "Plan sytuacyjny toru szerokiego" linii Elbląg - Braniewo - Gr. Państwa od km 31.400 do km 90,619.
Co jest z tym planem? Pokazuje mi się (i ściąga) jako pasek o szerokości rzędu 1100 px, ale o wysokości z grubsza kilku(nastu) px. Czy plik spleśniał ze starości, czy co? :smile:
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Tak na przyszłość !
Jeżeli zgłaszasz jakiś problem, to chociaż opisz jak to wykonujesz np. jaką przeglądarkę internetową używasz. I bez złośliwości w stylu - spleśniał ze starości - to nie jest śmieszne.
Problem ten był już zgłaszany wcześniej przez innego użytkownika i przykładowy sposób rozwiązania tego został opisany w temacie Orneta - Lidzbark Warmiński. Proponuję przeczytać i tylko zastosować. Przy użyciu przeglądarki Mozilla Firefox (której ja używam) plik zapisuje się bez problemu.
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

FF, Chrome i IE. czyli praktycznie wszystkie. Czyli nie jest to zależne od przeglądarki.

Trick opisany w temacie Orneta - Lidzbark Warmiński nie daje niczego pozytywnego, zresztą próbowałem go wcześniej (nie wiedząc, że jest w tymże temacie).

Serdecznie dziękuje za pomoc. Współczuje z powodu brania wszystkiego na śmiertelnie poważnie,
Awatar użytkownika
2xM
Towos
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 23:36
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: 2xM »

Ale u mnie też już się tak nie chce zapisywać (FF v.11.0) :razz: . Wydaje mi się, że w ostatnich wersjach troszkę zmienił się sposób wyświetlania obrazków.

Otwórz i kliknij prawym przyciskiem ale poza obszarem obrazka - powinno się dać zapisać.

Można jeszcze po wyświetleniu okna skopiować adres z paska i po wklejeniu do nowej karty wybrać z menu: Plik > Zapisz stronę jako...

A to spleśnienie to chyba nie żadna złośliwość. Czasem zdarza się, że jakiś plik wyleci i jest to niestety normalne.
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

2xM pisze:Otwórz i kliknij prawym przyciskiem ale poza obszarem obrazka - powinno się dać zapisać
Huraaa! Zadziałało :!:
Bardzo dziękuję (tym razem szczerze)....
maciek
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2011, 22:49
Lokalizacja: Warszawa/Pisz

Post autor: maciek »

Wiem, wiem. Jestem bezczelny :mrgreen: (Kolega bastard będzie wiedział o co chodzi).
Przechodząc jednak do tematu: pamiętam jak kiedyś w/w użytkownik wspominał o stacji przy bartoszyckim elewatorze. Z tej wypowiedzi wynikałoby, że Kolega ma dostęp do planu tej stacji. Może w związku z historycznym wjazdem pociągu pod elewator, @bastard mógłby udostępnić odpowiedni dokument?

Pozdrawiam,
Maciek :wink:
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Powyższe dotyczy nie stacji ale bocznicy PZZ Elewator w Bartoszycach powstałej w 1980 r. Bocznicę tą można porównać do średniej stacji z uwagi na ilość torów i urządzeń srk.
Posiadam plan tej bocznicy z 1980 r. – a więc z momentu oddania jej do użytku. Z powodu formalnie nieuregulowanych jeszcze spraw związanych z tę bocznicą (jej eksploatacją lub zamknięciem) na razie nie mogę zamieścić tego planu. To, że bocznica jest nieeksploatowana lub zamknięta jeszcze nie załatwia wszystkiego. Myślę jednak, że w niedługim czasie można będzie zamieścić ten plan.
maciek
Towarowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 lut 2011, 22:49
Lokalizacja: Warszawa/Pisz

Post autor: maciek »

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie, ale nie ma tak łatwo. Jeszcze kolegę trochę pomęczę :wink:. Chodzi mi o plany stacji Głomno. Jeśli kolega takowe posiada, to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby je udostępnić. Z tego co wiem to tam już nic nie trzyma norm wyznaczonych przez jakikolwiek plan :lol:, a i stacja w papierach chyba już "nie istnieje", podobnie jak cały odcinek Bartoszyce-Głomno.

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Pozdrawiam,
Maciek :wink:
fastcracker
Pospieszny
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: koło łodzi

Post autor: fastcracker »

Opracowałem wytyczne skanowania i fotografowania rozkładów i dodatków oczywiście nie skłaniam się ku temu że to co proponuję jest najlepsze :
Wytyczne skanowania mają zastosowanie do rozkładów instrukcji literatury oraz dodatków oprócz plakatowych rozkładów jazdy i dodatku 4B ogólnopolskiego PKP CARGO
dla plakatowych rozkładów jazdy i dodatku 4B ogólnopolskiego PKP CARGO przeznaczone jest FOTOGRAFOWANIE
Rozdzielczości skanowania musi wynosić od 200 dpi do 400 dpi mniejsza rozdzielczość sprawia że ewentualny wydruk jest niewyraźny, natomiast przy wyższej pliki są za duże.
Okładka wewnątrz i na zewnątrz Kolor Color
zawartość Skala szarości Grayscale
Przygotowanie materiału Grzbiet zszywany
w przypadku zszycia zszywkami po środku rozkładu nie trzeba wykonywać dodatkowych czynności
w przypadku prostopadłego położenia zszywek względem kartek
delikatnie oddzielić tkaninę grzbietu od okładki odgiąć zszywki scyzorykiem wyjąć grupy kartek. w dziury po zszywkach w arkuszach drukarskich włożyć cienki drut miedziany arkusz drukarski to 16 stron czyli 4 kartki przy drukowanu ostatniej strony danego arkusza i pierwszej następnego druty należy usunąć . Po sprawdzeniu poprawnośći i kompletności skanowania montaż odbywa się w odwrotnej kolejności na koniec należy skleić używając kleju przeźroczystego kulkowego np HANDY roller glue.
Grzbiet dziurkowany
Należy przesznurować sznurkiem konopnym z wyczuciem tak aby można było swobodnie odworzyć rozkład pośrodku.
Grzbiet klejony
Skanowanie takiego rozkładu wiąże się z ryzykiem pęknięcia grzbietu.
Grzbiet zszyty sznurkami na ogół też nie wymaga dodatkowych czynności.





1 zainstalować z wtyczkami i uruchomić program Irfan Viev ( w przypadku korzystania ze sprzętu obcego , w pracy należy uzgodnić z posiadaczem, przełożonym, administratorem sieci itp.)
wcisnąć ctl+shift+A lub wybrać opcję Batch scanning Skanowanie wsadowe
po pojawieniu się okna wybrać multiple scanning
zaznaczyć opcję skip existing files
remember last scan counter
wybrać folder zapisu
wybrać format pliku JPEG obok jest przycisk options
po kliknięciu w options przesunąc suwak na pozycję 70
inne opcje powinny być NIE zaznaczone
Kliknąc OK i potem pojawia się okienko sterownika
W razie komunikatu warming up ignorujemy go przy pierwszym skanie od uruchomienia skanera i czekamy przy kolejnych komunikatach klikamy SKIP. Komunikat ten nie występuje przy nowych skanerach z podświetleniem LED
2 Skanowanie Wybieramy rozdzielczość od 200 do 400 dpi według uznania Otwieramy pokrywę skanera kładziemy zamknięty rozkład bliżej przycisków skanera i wybieramy Previev potem należy najechać na linijki i powinny pojawić się strzałki przesuwając myśkę należy tak ustawić obszar skanowania,
aby widoczna była tylko okładka a nie puste czarne pola. Klikamy Scan i powinien zapisać się plik odwracamy rozkład na drugą stronę i skanujemy tył okładki
3 skanowanie wewnętrzej strony okładki
Ponownie Previev ustawiamy linijki i skanujemy Scan przód i tył przy okazji zeskanuje się nam pierwsza i ostatnia strona
4 skanowanie zawartości
Zmieniamy ustawienie na Grayscale i skanujemy gdyby okazało się że skan jest zbyt przycięty to należy usunąć plik i w oknie podglądu rozszerzyć obszar skanowania i wykonać ponowne skanowanie danych stron rozkładu tak samo postępujemy gdy środek między stronami rozkładu jest czarny i nie widać części tabelek w okolicach grzbietu. dodatkowo należy rozkłąd wyjąć przyłożyć do ściany murowanej i dociśnąć mocno grzbiet lub w trudnym przypadku uderzyć pięścią w grzbiet oczywiście po takiej operacji grzbiet jest złamany. W przypadku ręcznego dopisywania należy skopiować skan jeden plik pozostawić bez zmian natomiast kopię pliku zmienić nazwę z kopia na dopisanie dopisanie można wykonać w dowolnym programie. w Irfan Viev jeden raz wcisnać P wybrać Browsing/editing Background color for cut ustawić na biały kliknąć ok potem należy zaznaczyć miejsce wpisywania wcisnać lewy ctrl+T metodą prób i błędów wybrać rozmiar i czcionkę - Choose Font kolor ustawić na czarny. wprowadzić tekst i zatwierdzić OK Jeżeli nie ma miejsca na dodanie dopisku to dopuszcza się utworzenie dokumentu z brakującym tekstem , tabelą w takim przypadku w dokumencie powinna być wskazana strona której dotyczy uzupełnienie oraz pełną nazwę rozkładu którego dotyczy dokument
5 Przy przerwie w skanowaniu oraz po zakończeniu skanowania należy wyjąć rozkład i zamknąć pokrywę skanera wcisnąć Alt+F4
6 Po skończeniu skanowania danego rozkładu należy przeprowadzić kontrolę jakości
- czy nie ma zdublowanych skanów
-czy wszystkie strony są zeskanowane prawidłowo tzn. czy nie są zbyt przycięte i czy nie mają czarnych pasów w okolicach grzbietu czy wszystkie tabelki i teksty są zgodne z wydaniem papierowym
7 usunąć nieprawidłowości w przypadku czarnych pasów w okolicach grzbietu dopuszcza się utworzenie dokumentu z brakującym tekstem , tabelą w takim przypadku w dokumencie powinna być wskazana strona której dotyczy uzupełnienie oraz pełną nazwę rozkładu którego dotyczy dokument W przypadku uzupełnienia brakującej strony nazwa pliku powinna być taka sama jak nazwa pliku strony poprzedzającej z dodaniem litery a np strona 40-41 nazwa pliku skan030 to nazwa uzupełnienia skanu stron 42-43 powinna mieć nazwę skan30a
8 Do skanowania materiałów nie miesczących się w obszarze skanera np wklejek dużych załączników do instrukcji należy użyć program
ArcSoft Scan-n-Stitch Deluxe po uruchomieniu tego programu pod opcją HOW to scan wybieramy podpowiedzi A3 lub long page albo scrap book skanujemy w irfan viev oczywiście najpierw przeviev, ustawienie obszaru skanowania i Scan lub bezpośrednio w proggramie ArcSoft Scan-n-Stitch Deluxe po kliknęciu w ikonę z rysunkiem skanera

FOTOGRAFOWANIE plakatowych rozkładów jazdy i ogólnopolskiego dodatku 4B PKP CARGO
grube książki formatu A4 są dla skanera za cięzkie a Plakaty za duże
w ustawieniach aparatu należy wybrać właczenie lampy błyskowej na stałe rozdzielczość minimum 5 MPix
W przypadku plakatów należy najpierw sfotografować cały potem jego fragmenty przy czym fragment powinien mieć szerokość jednej kolumny z rozkładami poszczególnych pociągów. fotografowanie fragmentów zaczynamy od połnocy czyli lewego górnego rogu

9 potem kompresujemy folder z materiałem w formacie rar lub 7z lub zip i zapodajemy na RAPIDSHARE ( należy w opcjach folderów privigeles wybrać zezwolenie na pobieranie plików z folderu lub Chomikuj lub Skydrive
należy skopiować linki i podesłać wiadomością e-mail natomiast w przypadku wysyłania materiały bezpośrednio e-mailem
konieczne jest utworzenie wieloczęściowego archiwum z rozmiarem części po 8 MB

CZYSZCZENIE Skanera po zauważeniu pyłków,kurzu
kupujemy w sklepie elektronicznym preparat SCREEN 99 lub podobny psikamy trochę na chusteczkę higieniczną tak aby była wilgotna a nie kapiąca i czyścimy całą dostępną powierzchnię szyby skanera. Nie wolno naciskać ani drapać szyby
Czyszczenie Aparatu o ile instrukcja obsługi aparatu nie stanowi inaczej w przypadku tłustego zabrudzenia należy użyć chusteczki higienicznej zwilżonej spirytusen salicylowym lub kosmetycznym pozostałe zabrudzenia przedmuchać przez chuchnięcie
ODPOWIEDZ