Ostróda - Morąg

Uporządkowany zbiór dokumentów archiwalnych dotyczących sieci kolejowej na Warmii, Mazurach i pozostałych ziemiach byłych Prus Wschodnich;

Moderator: bastard

bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Ostróda - Morąg

Post autor: bastard »

Kolejne dwa plany. Tym razem z nieistniejącej już stacji Słonecznik.

Pierwszy to plan schematyczny. Wprawdzie wpis o dacie aktualizacji jest z 1992 r. jednak plan pokazuje układ dużo wcześniejszy. Czerwone „x” naniesione odręcznie na planie na torach nr 2 i 3 wskazują na ich likwidację przed 1992 r. Dobrze że nie wymazano z planu samych torów co dzisiaj zawsze się wykonuje podczas aktualizacji - również na matrycach planów.
Drugi plan to plan schematyczny urządzeń srk – pokazujący stan z 1971 r.

Z czasem zamieszczę jeszcze jeden plan, jednak z uwagi na jego wielkość nie mam jeszcze wykonanego skanu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2011, 20:14 przez bastard, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Czy strzałki pomiędzy rozjazdem a wykolejnicą oznaczają, że klucz z 2 zamka rozjazdowego pasuje do wykolejnicy.
mgr inż. Sebastian Marszał
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Sebastiam Marszał napisał/a:
Czy strzałki pomiędzy rozjazdem a wykolejnicą oznaczają, że klucz z 2 zamka rozjazdowego pasuje do wykolejnicy.
Nie. Strzałki te oznaczają że wykolejnica jest zamykana na klucz i uzależniona kluczowo od zwrotnicy uzależnionej.
W praktyce oznacza to, że ze stacji opiekuńczej pobiera się klucz od wykolejnicy. Na gruncie po włożeniu klucza do zamka przy wykolejnicy otwiera się ją i dopiero wtedy można wyjąć drugi klucz ( jest na stałe w położeniu zamkniętym wykolejnicy ) którym otwiera się zamek przy rozjeździe. Dopiero wtedy można przełożyć rozjazd.

Zamieszczam jeszcze jeden plan urządzeń srk ze stacji Słonecznik. W układzie torowym nie różni się on od wyżej zamieszczonego, jednak są na nim zamieszczone jeszcze semafory i tarcze wjazdowe ( z obu stron ) oraz tablica zależności. Plan ten jest z 1946 r. i pokazuje stan w momencie otwarcia do eksploatacji stacji w 1946 na ok. 2 m-ce. Opisałem to w temacie Linia Morąg - Miłomłyn - Ostróda w dziale Kolej wczoraj
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Tarda i Morąg Kudypy

Post autor: bastard »

Ponizej dwa plany schematyczne przystanków: Tarda i Morąg Kudypy.
Z planów tych wynika że nie były to tylko przystanki. Tarda pełniła rolę stacji, a Morąg Kudypy - mijanki. Najprawdopodobniej tory dodatkowe (oznaczone liniami przerywanymi) nie były używane po wojnie i możliwe że zaraz we wczesnych latach powojennych zostały rozebrane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Janek
Przyspieszony
Posty: 94
Rejestracja: 16 kwie 2005, 09:59
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Janek »

Kiedyś na ebay'u znalazłem takie zdjęcie. Podpis na nim to : Bahnhof Tharden am See.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Piławki

Post autor: bastard »

Poniżej plan schematyczny przystanku Piławki leżącego wkm 7,245. Jest na nim zaznaczony (przerywana linią) zlikwidowany tor nr 3 - co świadczy że wcześniej była to mijanka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Miłomłyn

Post autor: bastard »

Poniżej kilka planów ze stacji Miłomłyn:
1. Plan sytuacyjny (na dwóch arkuszach) z 1960 r.
2. Plan schematyczny z 1997 r.
3. Plan schematyczny srk z 1995 r.
4. Plan bocznicy Tartaku Przemysłu Drzewnego w Miłomłynie z 1972 r.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Miłomłyn - srk

Post autor: bastard »

W uzupełnieniu poprzedniej wiadomości jeszcze jeden plan byłej stacji Miłomłyn.
Jest to plan sytuacyjny srk z tablicą zależności - dokładniejszy niż poprzednio. Sporządzony został w 1951r., widać na nim zmiany jakie zachodziły w następnych latach. Część danych nie została usunięta - pozostały np. semafory i tarcze wjazdowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ