1) W przypadku naruszenia przez użytkownika Forum zasad regulaminu określonych w §1 ust. 4, 5, 6, 7 i §3 ust. 2 administracja ma prawo do natychmiastowego usunięcia konta użytkownika bez możliwości ponownej rejestracji na czas nieokreślony.
2) W przypadku popełnienia przez użytkownika Forum innych naruszeń Regulaminu, niż wskazane w §6 ust. 1, administracja ma prawo:
a) w przypadku dwóch pierwszych naruszeń – ostrzec użytkownika,
b) w przypadku trzeciego naruszenia – ostrzec użytkownika oraz zablokować użytkownikowi możliwość pisania na okres 1 roku lub krótszy,
c) w przypadku czwartego naruszenia – ostrzec użytkownika oraz zablokować użytkownikowi możliwość wejścia na Forum na okres 2 lat lub krótszy.
3) Po wygaśnięciu blokady dostępu do Forum, spowodowanej uzyskaniem przez użytkownika czwartego ostrzeżenia (zgodnie z ust. 2 lit. c), użytkownik zostaje objęty dwuletnim okresem obserwacji. Jeśli w tym czasie uzyska kolejne (w sumie - piąte) ostrzeżenie, jego konto zostaje trwale usunięte tak, jak w przypadku naruszeń regulaminu opisanych w ust. 1.
4) W każdym przypadku przyznania użytkownikowi ostrzeżenia, zablokowania użytkownikowi możliwości pisania na Forum, czasowego zablokowania użytkownikowi dostępu do Forum lub trwałego usunięcia konta użytkownika, nakładający stosowną karę administrator lub moderator ma obowiązek powiadomić go o tym poprzez wiadomość prywatną na Forum lub wiadomość e-mail, podając przyczynę nałożenia kary.
5) Dwa pierwsze ostrzeżenia nałożone na danego użytkownika mogą być przyznane przez administratora lub moderatora indywidualnie, bez konsultacji z pozostałymi członkami administracji. Trzecie i czwarte ostrzeżenie (powodujące konsekwencje w ograniczeniu możliwości korzystania z Forum przez użytkownika) oraz piąte ostrzeżenie (powodujące trwałe usunięcie konta użytkownika) mogą być udzielone po uzyskaniu zgody pozostałych członków administracji. W takim przypadku administrator lub moderator udzielający trzeciego, czwartego lub piątego ostrzeżenia proponuje wymiar kary (okres trwania), a administracja decyduje o jego przyjęciu lub odrzuceniu drogą głosowania zwykłą większością głosów.
6) Od trzeciego i czwartego ostrzeżenia użytkownik może się odwołać, przedstawiając administratorowi lub moderatorowi udzielającemu trzeciego lub czwartego ostrzeżenia swoje stanowisko w sprawie. Administrator lub moderator przedstawia pozostałym członkom administracji stanowisko użytkownika, a po jego rozpatrzeniu administracja decyduje o utrzymaniu w mocy, zmianie wymiaru (okresu trwania) lub cofnięciu nałożonej kary drogą głosowania zwykłą większością głosów. Odwołanie od piątego ostrzeżenia nie przysługuje.
7) Na oddanie głosu w głosowaniach, o których mowa w ust. 5 i 6, każdy członek administracji ma 7 dni.
Jeżeli w głosowaniach administracji Forum, o których mowa w ust. 5 i 6, padnie jednakowa liczba głosów „za” i „przeciw”, o ostatecznym wyniku decyduje liczba głosów samych administratorów (z pominięciem głosów moderatorów). Jeśli i to rozwiązanie nie przynosi rozstrzygnięcia, wówczas podejmuje się decyzję korzystniejszą dla użytkownika Forum, to jest decyzję o cofnięciu lub zmniejszeniu wymiaru kary.
9) Ostrzeżenia użytkownika kasują się w następujący sposób:
a) kasacja pierwszego ostrzeżenia następuje po upływie 2 lat od dnia jego udzielenia,
b) jeśli w okresie krótszym niż 2 lata użytkownik uzyska kolejne ostrzeżenie lub ostrzeżenia, kasacja wszystkich ostrzeżeń następuje po upływie 2 lat od dnia udzielenia ostatniego ostrzeżenia (tzn. ostrzeżenia kumulują się).
10) Prawo do udzielania ostrzeżeń posiadają:
a) administratorzy – bez ograniczeń,
b) moderatorzy – bez ograniczeń lub w określonych działach.
11) W przypadku stwierdzenia naruszenia regulaminu Forum przez użytkownika, moderator nie posiadający uprawnień do udzielania ostrzeżeń w danym dziale powinien wnioskować o udzielenie ostrzeżenia danemu użytkownikowi przez członka administracji posiadającemu takie uprawnienia.