Kolej drezynowa Szczytno - Biskupiec

Wszystko o działalności Warmińsko - Mazurskiego Towarzystwa Miłośników Kolei w Olsztynie;

Moderator: Sebastian Marszał

Mikol
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2009, 18:52

Post autor: Mikol »

Chciałbym sprostować mojego przedmówcę. Otóż Stowarzyszenie Sympatyków Kolejnictwa "Kolejowe Podlasie" którego Sekretarzem jest Pan Paweł Sz. nie ma żadnej zgody na użytkowanie torowiska na linii Białowieża- Nieznany Bór. O ile mi wiadomo Starostwo Powiatowe w Hajnówce odmówiło podpisania umowy z tą organizacją także wszelkie działania podejmowane na tej linii przez to stowarzyszenie mają charakter bezprawny.
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Zgodę na ww linię ma Stowarzyszenie Miłośników Kolei "Kolejowe Podlasie". I to o tej organizacji piszę nawiązując do linii Nieznany Bór - Białowieża Towarowa - Białowieża Pałac. Umowa nadal obowiązuje, nie została rozwiązana przez żadną ze stron. Tak więc mija się Pan z prawdą.

Pozdrawiam
Paweł Szrajber
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Panowie, jak wygląda dalsza sytuacja z linią Szczytno-Biskupiec? Ostatnio wyruszyłem sobie na przejażdżkę rowerową po torowisku ruszając zaraz za Szczytnem, a kończąc na wysokości wsi Wałpusz. W kilku miejscach tory są porozkręcane, ale nie ruszone z miejsca. W jednym tylko miejscu jest rozkręcony tor, rzucony na bok i odkrojone z niego palnikiem ok. 2m. Jak będę jechał tam następnym razem zrobię jakąś fotorelację.
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

A gdyby na tę linię postawić coś takiego? http://ssb.strefa.pl/mitor/mitor.html
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Mała fotorelacja:
Przejazd zaraz za Szczytnem, przy ogródkach działkowych:
Obrazek
Obrazek

Widok w stronę Biskupca
Obrazek
Widok w stronę Biskupca za tymi zaroślami
Obrazek
I w stronę Szczytna:
Obrazek
Kojelny przejazd na wysokości wsi Lemany:
Obrazek
Widok w stronę Szczytna...
Obrazek
... i w stronę Biskupca
Obrazek
Obrazek
I kolejny przejazd między Lemanami a Wałpuszem:
Obrazek
Widok w stronę Szczytna
Obrazek
Widok na Biskupiec
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Kolejne foto:
Wiadukt kolejowy przed Nowymi Kiejkutami:
Obrazek

Obrazek

Widok w stronę Szczytna:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
I w stronę Biskupca:
Obrazek

Na wiadukcie
Obrazek

I jeszcze raz w stronę Biskupca:
Obrazek

Widok na wiadukt:
Obrazek

A tutaj wiadukt między Nowymi Kiejkutami, a Orżynami/Jabłonką:

Obrazek

Widok na torowisko w stronę Biskupca:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

I w stronę Szczytna:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Most przed Jabłonką:

Obrazek

Widok z mostu w stronę Biskupca:

Obrazek

W stronę Szczytna:

Obrazek

Stan torowiska na moście:

Obrazek

Widok z przejazdu w Jabłonce na stację:

Obrazek

Stacja w Jabłonce:

Obrazek

Przejazd za Olszewkami:
W kierunku Biskupca...

Obrazek

... i Szczytna:

Obrazek

Obrazek



Panowie, więc powie mi ktoś jaka jest sytuacja z tą linią? Ja byłbym nawet skłonny zrobić takiego "torowego Żuka", żeby tą trasę udrożnić, tylko jak ma się sytuacja prawna, co można na tej linii robić?
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1139
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam!

Pozwoliłem sobie utworzyć z tegorocznych postów dotyczących linii kolejowej Szczytno - Biskupiec Reszelski nowy wątek. Obecną sytuację związaną z turystycznym wykorzystaniem ww. linii opisano w "Kurku Mazurskim". Poniżej link do odpowiedniego artykułu:

http://www.kurekmazurski.pl/?art=11647&nr=21_11

Pozdrawiam serdecznie!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Witam
Orientuje się ktoś czy trzeba mieć jakieś pozwolenie na przejazd drezyną (typu SAM) po nieczynnym szlaku, w tym przypadku linią 262? I jak wygląda sprawa z zaroślami i drzewami porastającymi drogę kolejową - czy można je wycinać w celu udrożnienia bez żadnego ale? Mam chęć wybrać się na ten szlak, ale nie chciałbym mieć się jakiś nieprzyjemności.
Pozdrawiam
adrian
Osobowy
Posty: 57
Rejestracja: 08 wrz 2007, 15:36

Post autor: adrian »

Z tego co wiem, to na nieczynnym szlaku na pewno można krzaki wycinać. Za zgodą PLK jechaliśmy tydzien temu drezyną z Wielbarka do Nidzicy i wielu miejscach musieliśmy udrażniać tory. Czy orientuje się ktoś, w którym miejscu na tej linii są rozkradzione tory?
Na wiosnę spróbuje zorganizować na niej przejazd drezyną po całej długości. Wczoraj byłem na objeździe i nie znalazłem ubytków, ale niektórzy twierdzą, że na 100% są.
karlos87
Towarowy
Posty: 12
Rejestracja: 18 cze 2011, 02:28
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: karlos87 »

Ubytki są, a dokładnie w stronę Biskupca, za przejazdem kolejowym przecinającym DK 53(Ostrołęka) jakieś 500 m może więcej jak zaczyna się las, tory leżą rozkręcone i brakuje śrub,no i rosną bardzo gęsto zakrzaczenia. W Dźwierzutach,na przejeźdźie tory zostały zalane na równo asfaltem.
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

adrian pisze:Z tego co wiem, to na nieczynnym szlaku na pewno można krzaki wycinać. Za zgodą PLK jechaliśmy tydzien temu drezyną z Wielbarka do Nidzicy i wielu miejscach musieliśmy udrażniać tory. Czy orientuje się ktoś, w którym miejscu na tej linii są rozkradzione tory?
Ja też kawałek z Wami jechałem ;) Ubytki na linii do Biskupca są tak jak mówi kolega karlos87, zaraz za Szczytnem w lesie, ale są to małe braki, dalej trasa do Nowych Kiejkut wygląda ok, przed Jabłonką podobno tory są rozkręcone, przejazd w Dźwierzutach jest faktycznie zaasfaltowany, a przed samą Targowską wolą braki w torach są na odcinku ok. 70m. Dalej nie wiem. PS. Mam już plan na drezynę i przez zimę będę go uskuteczniał :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Czy wie ktoś jak wygląda sytuacja z wiaduktem przed samym Biskupcem na DK16? Doszły mnie słuchy, że w związku z modernizacją drogi, wiadukt ma zostać zasypany. Ma ktoś może jakieś informacje na ten temat?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Orientuje się może ktoś z Was kto jest zarządcą w/w linii?
pcela
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2011, 03:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pcela »

Z tego co się orientuje to nadal PKP-PLK za wyjątkiem pięciokilometrowego odcinka w okolicach Popowej Woli.
Obrazek
Obrazek
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Linia Szczytno - Biskupiec parę lat temu została przekazana do Nieruchomości. PKP PLK nie jest już zarządcą tej linii.
ODPOWIEDZ