Wagon gospodarczy
Moderator: Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dziś w pracach przy wagonie uczestniczyli: Adam,Marek,Marian oraz Ja. Dziś został pomalowany minią pomost (kątowniki nad drzwiami) oraz boczny i jeden ceownik.Koledzy Marek i Marian wysprzątali skrzynie pod wagonem natomiast ja usunąłem śruby mocujące i zdjęliśmy je spod wagonu i teraz czekają w wieży później natomiast czyścili ramę wagonu.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dziś zakończony został remont części metalowych znajdujących na pudle wagonu czyli:
cewników, kątowników, wszystkie śruby zostały odkręcone i wyczyszczone,podobnie stało się z drabinka prowadząca na dach, wszystko zostało zabezpieczone farbą podkładową(minią) marki NOBILES o kolorze tlenkowym.
Chciałbym bardzo podziękować Adamowi i Tomkowi, którzy pomogli w pracach przy pudle wagonu, oraz Markowi R. i Marianowi za pomoc w oczyszczeniu skrzyń pod wagonem i ich usunięciu oraz czyszczeniu ramy wagonu.
Pozostałym KLUBOWICZOM "bardzo dziękuję" iż pomimo wakacji i masy wolnego czasu nie mogą poświecić kilku godzin na pomoc o odrestaurowywaniu KLUBOWEGO MIENIA.
cewników, kątowników, wszystkie śruby zostały odkręcone i wyczyszczone,podobnie stało się z drabinka prowadząca na dach, wszystko zostało zabezpieczone farbą podkładową(minią) marki NOBILES o kolorze tlenkowym.
Chciałbym bardzo podziękować Adamowi i Tomkowi, którzy pomogli w pracach przy pudle wagonu, oraz Markowi R. i Marianowi za pomoc w oczyszczeniu skrzyń pod wagonem i ich usunięciu oraz czyszczeniu ramy wagonu.
Pozostałym KLUBOWICZOM "bardzo dziękuję" iż pomimo wakacji i masy wolnego czasu nie mogą poświecić kilku godzin na pomoc o odrestaurowywaniu KLUBOWEGO MIENIA.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Sebastianie, myślę, że w tym przypadku największe podziękowania należą się przede wszystkim Tobie, bo wkład Twojej pracy w restaurację tego wagonu jest zdecydowanie największy. Nie ma tu żadnej wazeliny - to są fakty.sdre pisze:Chciałbym bardzo podziękować Adamowi i Tomkowi, którzy pomogli w pracach przy pudle wagonu, oraz Markowi R. i Marianowi za pomoc w oczyszczeniu skrzyń pod wagonem i ich usunięciu oraz czyszczeniu ramy wagonu.
Czołem!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Po prostu etap jeden się zakończył i teraz trzeba przejść do kolejnego jednak aby ruszyć dalej potrzebna jest jak już wspominałem wcześniej DOKUMENTACJA WAGONU, którą trzeba wykonać a jak wiesz to pochłania trochę cennego czasu.Błażej pisze:co sie stało że nagle wszystko ucichło?
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dawno nie pisałem co się dzieje z wagonem więc parę nowości.
Dziś dzięki Adamowi i Markowi G. została pomalowana jedna ściana wagonu i wejście za co bardzo serdeczni im dziękuję, że znaleźli trochę czasu.
Ja natomiast zamontowałem kominki od wywietrzników na dachu tym samym kończąc już wszelkie prace związane z dachem.
Dziś dzięki Adamowi i Markowi G. została pomalowana jedna ściana wagonu i wejście za co bardzo serdeczni im dziękuję, że znaleźli trochę czasu.
Ja natomiast zamontowałem kominki od wywietrzników na dachu tym samym kończąc już wszelkie prace związane z dachem.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Po długiej przerwie w naprawie wagonu przyszedł czas wytężonej pracy.
W wagonie zostało zerwane poszycie wewnętrzne mniejszego przedziału oraz usunięto nie potrzebne rury układu wodnego i zbiornik stojący obok pieca zbiornik na wodę.
Jutrzejszy dzień pracy zapowiada się bardzo intensywnie gdyż razem z Tomkiem dokonamy wylania posadzki w pomieszczeniu technicznym (przy piecu) jest to potrzebne aby uchronić podłogę przed pożarem i temperaturą pieca.
Podjęta została decyzja o zabudowie w wagonie ogrzewania nawiewowego i również jutro zostanie zakupiony do tego wentylator który będzie wymuszał obieg powietrza w rurach.
Zdjęcia przedstawię jutro.
W wagonie zostało zerwane poszycie wewnętrzne mniejszego przedziału oraz usunięto nie potrzebne rury układu wodnego i zbiornik stojący obok pieca zbiornik na wodę.
Jutrzejszy dzień pracy zapowiada się bardzo intensywnie gdyż razem z Tomkiem dokonamy wylania posadzki w pomieszczeniu technicznym (przy piecu) jest to potrzebne aby uchronić podłogę przed pożarem i temperaturą pieca.
Podjęta została decyzja o zabudowie w wagonie ogrzewania nawiewowego i również jutro zostanie zakupiony do tego wentylator który będzie wymuszał obieg powietrza w rurach.
Zdjęcia przedstawię jutro.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tak jak wspomniałem wczoraj dziś był wytężony dzień pracy.
Zakupiono wentylator do chłodzenia, siatkę pod wylewkę,kątownik i kolejny worek wylewki betonowej.
Jak zawsze trzeba było wysprzątać miejsce pod wylewkę gdyż wagon jest strasznie zapylony ale udało się. Został wyczyszczony piec oraz ściany co pozwoliło na pomalowanie ich srebrzanką żaroodporną - dzięki temu zrobiło się jaśniej w wagonie.
Po zamontowaniu kątownika możliwe było wylanie wylewki przy piecu. Wylewkę trzeba było wykonać ze względu bezpieczeństwa a wymiana podłogi jest nie możliwa gdyż trzeba rozebrać cały wagon.
A poniżej zdjęcia z oczyszczonego pieca i zamontowanego kątownika.
Udało się także uruchomić pompę wodną, którą wykorzystamy do układu instalacji sanitarnej.
Zakupiono wentylator do chłodzenia, siatkę pod wylewkę,kątownik i kolejny worek wylewki betonowej.
Jak zawsze trzeba było wysprzątać miejsce pod wylewkę gdyż wagon jest strasznie zapylony ale udało się. Został wyczyszczony piec oraz ściany co pozwoliło na pomalowanie ich srebrzanką żaroodporną - dzięki temu zrobiło się jaśniej w wagonie.
Po zamontowaniu kątownika możliwe było wylanie wylewki przy piecu. Wylewkę trzeba było wykonać ze względu bezpieczeństwa a wymiana podłogi jest nie możliwa gdyż trzeba rozebrać cały wagon.
A poniżej zdjęcia z oczyszczonego pieca i zamontowanego kątownika.
Udało się także uruchomić pompę wodną, którą wykorzystamy do układu instalacji sanitarnej.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Wczoraj odwiedziłem Toruń Główny gdyż Pan Mietek znalazł wagon podobny do naszego nie był w 100% pewny bo widział go z okien pociągu. Ja natomiast go zobaczyłem w realu i poniżej zdjęcia.
Może ktoś coś będzie wiedział o wagonach tego typu oraz daje nam wiedzę, że nasz wagon nie jest rodzynkiem ma "braci"
Może ktoś coś będzie wiedział o wagonach tego typu oraz daje nam wiedzę, że nasz wagon nie jest rodzynkiem ma "braci"
- Załączniki
mgr inż. Sebastian Marszał