Wagon gospodarczy
Moderator: Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dziś kolejny opis co zostało zrobione w wagonie:
Wczoraj popołudniu razem z Tomkiem odkręciliśmy pokrywy maźnic aby sprawdzić czy jest tam olej oraz z w jakim stanie są łożyska. Wykonano fotografie które pokazano dziś pracownikowi który polecił odkręcić jeszcze raz pokrywy i palcem przesunąć po całej długości czopu jeśli będzie gładkie to ok. I TAK JEST W NASZYM WAGONIE A WIĘC ŁOŻYSKA W PORZĄDKU.
Następnie zostały kolejne dwa ceowniki oszlifowane i pomalowane oraz prawa strona wejścia do wagonu i pokrywa. W środku w pierwszym przedziale zostały zdemontowane grzejniki oraz zerwaliśmy całą pokrycie z płyty pilśniowej.
Reasumując zrobiliśmy dziś dużo.
Wczoraj popołudniu razem z Tomkiem odkręciliśmy pokrywy maźnic aby sprawdzić czy jest tam olej oraz z w jakim stanie są łożyska. Wykonano fotografie które pokazano dziś pracownikowi który polecił odkręcić jeszcze raz pokrywy i palcem przesunąć po całej długości czopu jeśli będzie gładkie to ok. I TAK JEST W NASZYM WAGONIE A WIĘC ŁOŻYSKA W PORZĄDKU.
Następnie zostały kolejne dwa ceowniki oszlifowane i pomalowane oraz prawa strona wejścia do wagonu i pokrywa. W środku w pierwszym przedziale zostały zdemontowane grzejniki oraz zerwaliśmy całą pokrycie z płyty pilśniowej.
Reasumując zrobiliśmy dziś dużo.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
W kolejne dni pracy:
Wczoraj zostały wyczyszczone pokrywy maźnic bo były sprawdzane czopy łożysk i wszystkie są gładkie co jest bardzo dobrą wieścią.Wstawiono też także nowe śruby i nakrętki do maźnic.
Dziś z kolei został wykonany kołnierz ochronny z blachy na dach przy kominie w celu zabezpieczenia przed lecącą wodą do środka wagonu przez otwór przy kominie uszczelnienie stanowi sylikon odporny do 1500°C.
Wczoraj zostały wyczyszczone pokrywy maźnic bo były sprawdzane czopy łożysk i wszystkie są gładkie co jest bardzo dobrą wieścią.Wstawiono też także nowe śruby i nakrętki do maźnic.
Dziś z kolei został wykonany kołnierz ochronny z blachy na dach przy kominie w celu zabezpieczenia przed lecącą wodą do środka wagonu przez otwór przy kominie uszczelnienie stanowi sylikon odporny do 1500°C.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Cały czas staram się ustalić co to za wagon i skąd pochodziMarek Sz pisze: Udało się Wam ustalić historię i pochodzenie tego wagonu?
Były dwa jedne nie miał drzwi na środku ale gdzieś rok temu pojechał i nie wiadomo gdzie.Został już tylko ten jeden.Marek Sz pisze:W tle widać niebieski 94A, ile tych wagonów stoi jeszcze w Olsztynie? Sa wykorzystywane?
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dziś pogoda do kitu i mniej czasu więc pomalowany został tylko jeden ceownik.Został natomiast uprzątnięty "syf" czyli deski,które leżały miedzy skrzyniami.Dodatkowo dziś lokomotywa odstawiała na ten sam tor platformę czteroosiową i dzięki uprzejmości manewrowego możliwe było odciągnięcie naszego wagonu o jakieś 2-3m w stronę stacji paliw co umożliwi pomalowanie ostatniego ceownika i kątownika.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Kolejny dzień pracy przy wagonie przyniósł następujące efekty:
Ostatni ceownik i kątownik pomalowany, co za tym idzie jedna strona wagonu ma już pomalowane (minią) wszystkie metalowe części powyżej ramy.
Teraz pozostała do zrobienia druga strona a co za tym idzie problem z postawieniem drabiny ale dla chcącego nic trudnego
Ostatni ceownik i kątownik pomalowany, co za tym idzie jedna strona wagonu ma już pomalowane (minią) wszystkie metalowe części powyżej ramy.
Teraz pozostała do zrobienia druga strona a co za tym idzie problem z postawieniem drabiny ale dla chcącego nic trudnego
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dziś przy wagonie może zostało mało zrobione ale za to była papierkowo - biurowa robota. Dodatkowo został przygotowane otwory pod montaż wywietrzników oraz dach do malowania oraz założony został i przesmarowany sprzęg śrubowy z jednej strony a z drugiej zdjęty gdyż jest zardzewiały i trzeba go odrdzewić i uzupełnić o nową zawleczkę. Kolejna obszerna relacja będzie zamieszczona w sobotę.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
SZANOWNI KLUBOWICZE POTRZEBNA JEST POMOC
1.We czwartek 9.08.2007 o godzinie 10:00 osoby, które mogą pomóc proszone są o przyjście do wieży w celu oczyszczenia z farby i rdzy podwozia wagonu, oraz demontażu i posprzątaniu skrzyń podwieszonych na ramie.
2. Osoby, które znają się na historii i budowie taboru proszone są natomiast o pomoc w ustaleniu i stworzeniu dokumentacji wagonu podać mogę dł. ze zderzakami 12m wagon a rozstawa osi wynosi 6,5m posiadał hamulec ręczny.
BARDZO PROSZĘ O POMOC jeśli ktoś będzie chętny proszę o PW z góry dziękuję.
1.We czwartek 9.08.2007 o godzinie 10:00 osoby, które mogą pomóc proszone są o przyjście do wieży w celu oczyszczenia z farby i rdzy podwozia wagonu, oraz demontażu i posprzątaniu skrzyń podwieszonych na ramie.
2. Osoby, które znają się na historii i budowie taboru proszone są natomiast o pomoc w ustaleniu i stworzeniu dokumentacji wagonu podać mogę dł. ze zderzakami 12m wagon a rozstawa osi wynosi 6,5m posiadał hamulec ręczny.
BARDZO PROSZĘ O POMOC jeśli ktoś będzie chętny proszę o PW z góry dziękuję.
mgr inż. Sebastian Marszał
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn